Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1742182
Ik heb gisteren voor het eerst mijn sapcentrifuge gebruikt om groentenmix te maken voor de hondjes. Dat ging me toch vlug! Ongelooflijk. Binnen 10 minuten voor 14 dagen groentjes! Het verpakken in de bakjes duurde langer dan het maken zelf.

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1742390
Krijg je dan niet alleen het vocht van de groenten?
Of hoe moet ik dat zien .
Kun je die groenteprut  op e foto zetten?
Ik maak dat altijd met de blender maar moet dan wel een tig keer met de lepel erdoor heen om alles goed vermalen te krijgen  :-\.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1742493
Ik gebruik ook een sapmasjien voor het maken van groentemixen.
Aan de ene kant komt er sap uit en de pulp mikt ie in een andere bak.
De pulp en het sap meng ik weer door elkaar en dan heb je een mooi glad groentenmixje  8)

Deze heb ik: http://www.philips.nl/c/sap-machines-en-blenders/aluminium-collection-700-w-2-liter-xxl-trechter-hr1865_00/prd/nl/
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op vr 03 sep 2010, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1742506
HannekeKjell schreef: Ik gebruik ook een sapmasjien voor het maken van groentemixen.
Aan de ene kant komt er sap uit en de pulp mikt ie in een andere bak.
De pulp en het sap meng ik weer door elkaar en dan heb je een mooi glad groentenmixje  8)

Da's wel handig zo.
Kook je de groente dan ook nog lichtes voor of gaat dat geheel rauw de sap machine in
Door hannabelgje
#1742547
Ik deed het eerst met een hakker en een staafmixer, maar dan werd het wel heel papperig en fijn. Was er wel uren mee bezig. Nu is het grootste gedeelte mooi fijn, maar er zitten inderdaad ook grovere stukken tussen. Van de witlof voornamelijk. Ik vind dat niet zo erg, het weegt niet op tegen het gemak.
Ik heb ook de pulp weer gemengd met het sap, goed geroerd en nog wat makreel uit blik en twee eitjes erbij.

Die grovere stukken eet Frank toch wel op.

groetjes van Hanna.
Door Anne in Zweden
#1742588
Dingen als sla en witlof maal ik altijd in de keukenmachine, waar ik dan het vocht van de groente die ik door de sapcentrifuge jaag bij doe, voor het maalgemak. Ik snij de bladgroente dan altijd wel in stukken, dat maalt makkelijker. Op het eind gaat de pulp van de sapcentrifuge erdoor, en inderdaad, heerlijke papjes!
Door Staftime
#1742651
Sweet Dutchess schreef: Krijg je dan niet alleen het vocht van de groenten?
Of hoe moet ik dat zien .
Kun je die groenteprut  op e foto zetten?
Ik maak dat altijd met de blender maar moet dan wel een tig keer met de lepel erdoor heen om alles goed vermalen te krijgen  :-\.
Dan heb je óf een slechte blender, of je doet het niet goed.

Het beste is om eerst een klein kopje water in de blender te mikken, tesamen met een paar klein gesneden stukjes groente, dan zet je hem aan.
Dan laat je hem gewoon draaien, en gooi je telkens via het gaatje in het deksel nieuwe stukken erbij, als je het zo doet hoef je nooit te roeren hoor, gaat echt prima! En heeeeel snel ook nog.
Ik zorg gewoon dat ik van tevoren alles al gesneden heb, behalve lang blad, want dat steek ik zo in de draaiende massa en dan maalt hij het helemaal fijn.
Probeer maar eens, gewoon beginnen met een kopje water en een klein beetje groente en dan de rest al draaiend erbij doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door