Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hubbabubba
#1736525
Hoi hoi!

Ik ben bezig om een vrieskist te gaan kopen.
Ik had vandaag bijna deze http://www.itsonline.nl/Witgoed/Diepvriezer/Vrieskist/EXQUISIT-GTX-110/146/360010/ gekocht maar ze moeten hem bestellen voor me omdat hij niet op voorraad was, dan is hij dinsdag of woensdag binnen.
Maar ik vroeg me af...
Wat voor vrieskist (volume) hebben jullie?
Ik heb 2 honden waarvan 1 van 38 kilo en een friese stabij pup van nu 16 weken.
Heb ik aan deze ruimte genoeg voor 2 honden als ik niet al te gek doe met inkopen of moet ik toch gaan denken aan een maatje groter??

Graag jullie ervaringen (zonder koopverslaving :biggrin2: )

Alvast bedankt,
Sanne
Door cindy5409
#1736546
Ben bang dat je niet lang vrij blijft van die koopverslaving. Erug besmetelijk.
Hier een kist van 160l en een kast van vier laden voor de honden.
Laatst gewijzigd door cindy5409 op za 28 aug 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#1736556
Ik zou een maatje groter nemen. Ik heb er een van 325 liter voor 1 hond, ze weegt momenteel 26kg maar zal uiteindelijk ergens tussen de 32 en 35 kg gaan wegen. Denk dat je met jouw 2 honden ook voor een kist zou moeten gaan van 300 liter of meer.
#1736627
Groot, groter, grootst...  ;D zo denk ik erover. We kochten een grote diepvries van 303L waar 2 lades van voor de honden zouden zijn. Deze 2 lades werden er al binnen de korste keren 4 en 4 lades werden er nog een extra vriezer van 303L bij met nog steeds die 4 lades erbij in gebruik en soms ligt er wat tussen ons eten in wat ik dan dubbel zo goed verpak.  :-X Ik begon ook met ca. 100 L Ik denk dat je heeel snel te weinig hebt en adviseer je om zo groot mogelijk te gaan. Enne... die verslaving is er voor je er erg in hebt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1736685
veeeeeel te klein ....heb er hier 2 staan ........ als ik het kon doen had ik het anders gedaan ?
1 ligt vol spiervlees/orgaan  en de ander vleesbot.
helaas kan ik hier geen 300 ltr vriezer kwijt ....zou ik opnieuw kunnen kiezen dan nam ik zo een grote kast met lades .
nu zal iedereen denken , daar kan toch niets in?  maar wat betreft de plaats die die in neemt denk ik dat  t ideaal is voor mij , ook t stroomverbruik (die exquisit heeft een B label :-[ ), en verder heb ik maar kleine honden die niet zo veel eten.... :biggrin2:

maar ff terug naar jouw verhaal......
2 honden waarvan eentje van 38 kilo ............ minimaal 300liter vriezer ;) :biggrin2:
Door hubbabubba
#1736737
Okay, okay, tis me duidelijk  8)

Het word dus een grote vriezer en ik ga dan voor de kist, toch??
Lijkt me dat dat makkelijker is met vullen, misschien niet met legen maar ja kan niet alles hebben hè :P
Als je grote hompen vlees in een lade moet proppen zit ie snel vol of kan niet meer dicht denk ik zo..

Volgende vraag..
M'n ouders hadden ook een vriezer in de schuur staan, maar is stuk gegaan omdat volgens mij een vriezer er niet tegen kan om buitenshuis te staan wat er werd verteld door de winkel..

Hebben jullie hem gewoon in de schuur staan en blijft ie leven???
Hij komt bij ons in het tuinhuis te staan, ergens anders hebben we geen ruimte.
Door Irish
#1736750
TMG1961 schreef: Ik zou een maatje groter nemen. Ik heb er een van 325 liter voor 1 hond, ze weegt momenteel 26kg maar zal uiteindelijk ergens tussen de 32 en 35 kg gaan wegen. Denk dat je met jouw 2 honden ook voor een kist zou moeten gaan van 300 liter of meer.
Is mijn mechelaarteefje zo klein dan? Zij is allang volwassen (misschien niet geestelijk dan  :biggrin2:) en haar goede gewicht is toch echt rond de 25 kilo. Een teefje van 32-35kg vind ik echt veeelte zwaar.

Maar goed, weer ontopic. Kijk ook naar de energieklasse van je vriezer. Is wat duurder in aanschaf, maar vervolgens heb je jarenlang minder stroomkosten!
Door Bien
#1736788
hier 2 honden, 1 x 15 kg en 1 x pup van 9 kg (wordt ook 15 kg max)

1 kistje kleine 100 liter...
3-4 laden in grote vriezer....

na 3 weken barf en links en rechts wat inkopen al te klein.. dus beter te groot dan te klein kopen is het advies.
Door TMG1961
#1736803
Irish schreef: Is mijn mechelaarteefje zo klein dan? Zij is allang volwassen (misschien niet geestelijk dan  :biggrin2:) en haar goede gewicht is toch echt rond de 25 kilo. Een teefje van 32-35kg vind ik echt veeelte zwaar.
Pixie is 6,5 maand en weegt momenteel 26kg en is 57cm, ze is niet te zwaar, mijn vorige Mechelse herder was ook een teef en die woog 32kg en ook geen gram vet, zij was 62cm. 
Door Irish
#1736849
TMG1961 schreef: Pixie is 6,5 maand en weegt momenteel 26kg en is 57cm, ze is niet te zwaar, mijn vorige Mechelse herder was ook een teef en die woog 32kg en ook geen gram vet, zij was 62cm. 
Ah met die schofthoogte idd niet! Weet Kaatjes schoft niet precies, meen 56cm.
Ukkie dus  :-[
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1736880
100 liter lijkt me ook erg klein voor 3 honden.
Heb hier 2 kisten van 650 liter en 1 van zo'n 250 liter, das ruim genoeg voor 6 honden tussen de 12 en 30kg.
Toen ik nog 3 honden had, had ik een ruimte van 350 liter, en dat ging aardig, maar wel regelmatig bestellen en bijna altijd vol.
Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met een grote kist (als je daar de ruimte voor hebt) en dan kom je al een heel eind.
Door Sylvi@
#1736904
Een groot nadeel aan de door jou 'gekozen' vriezer is dat die maar 6 kg vlees per 24 uur kan invriezen
Invriesvermogen : 6 kg/dag
Dat betekend dus dat je er maximaal 6 kg rauw vlees in 24 uur tijd mee kan invriezen, doe je meer staat die vriezer een paar dagen te 'loeien' op superfrost (dus je kan er wel meer indoen, maar dan duurt het dagen voordat alles goed bevroren is).

Zou liever voor een wat grotere gaan, met een beter invriesvermogen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door