Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#1740986
In een vrieskast kan in verhouding minder als in een vrieskist met dezelfde literinhoud, omdat je het nu eenmaal in lades moet zien te proppen. Het is wel heel handig als je iets zoekt.... dus het is een afweging.

Ik heb voor de honden en katten 3 kasten met 6 lades en 2 kasten met 4 lades en dat gaat prima. Voor onszelf heb ik dan nog een kast met 6 lades en een kist :biggrin2:

Ik heb gemerkt dat het heel persoonlijk is, de een heeft liever een kist, de ander een kast ;)

@Senta:
Je wil echt niet weten wat mijn energierekening doet :-X
Maar dat komt niet alleen door de vriezers, we hebben ook nog een waterbed, een groot aquarium, de nodige electrische apparaten in huis en ook ons water wordt opgepompt met electra en verwarmd met electra.... daarentegen hebben wij hier geen gas, dus die kosten hebben we dan weer niet, net zoals de waterkosten die mensen met een 'gewone' waterleiding hebben :biggrin2:
Door wijkje
#1742717
Ik heb ongeveer 1 kg per dag nodig.

Ik heb een kleine kast met vier laden...En daarnaast nog wat extra laden van 6-laden-kast..Daar gebruik ik eigenlijk nu 2 laden standaard van..In de kleine kan ongeveer 30/35/40 kg kwijt....Is ook erg afhankelijk van botwerk omdat bepaald bot meer ruimte in beslag neemt dan andere.

Op zich vind ik de laden wel fijn omdat ik dan kan sorteren op botwerk/orgaan/vlees.. Maar kasten blijken wat onzuiniger te zijn en qua ruimte is een kist ook beter..

Maar eigenlijk zou ik liever al grotere hebben zodat ik niet zo vaak mijn vriezers hoef aan te vullen..Als ik her en der wat inkoop dan zit de vriezer ook direct vol..Dus mijn advies : koop liever iets te groot dan te klein !
Laatst gewijzigd door wijkje op vr 03 sep 2010, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mini
#1744104
Hier hebben we een vrieskast met 4 lades en 1 klepje. Hier zit zowel voor de honden als voor onszelf voedsel in.
Ik wil er een vriesKIST bij maar dat mag niet van ouders.. vinden ze idd te duur en vaders vindt dat daar sneller ijs overal op gaat zitten enzo.
maar zolang iik nog thuis inwoon mag ik geen extra vriezer kopen :P
Door whocarez
#1744634
Pas een A+ vrieskist gekocht 300L en dat ding zat binnen een week vol. Echt verschrikkelijk hoe makkelijk dat is. Wel een voordeel hij verstookt minder energie als de vorige 3 bij elkaar opgeteld en er kan meer in haha
Door wendy71
#1747487
Irish schreef: Weten jullie of een vriezer het zou overleven in een erg vochtige ruimte?
1 van mijn vriezers staat bij ons in de schuur, best een vochtige ruimte, geen centje pijn..
Werkt als een tierelier. :)
Door TMG1961
#1747577
whocarez schreef: Pas een A+ vrieskist gekocht 300L en dat ding zat binnen een week vol. Echt verschrikkelijk hoe makkelijk dat is. Wel een voordeel hij verstookt minder energie als de vorige 3 bij elkaar opgeteld en er kan meer in haha
Heb de mijne een paar weken en die is nog niet eens tot de helft gevuld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door