Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hubbabubba
#1722403
Ben ik weer  :o

Ik vraag maar raak om er een beetje in te komen want het brein maakt overuren nu ik besloten heb te gaan BARF'en...

Klopt het dat spiervlees meer energie bevat dan orgaanvlees??

Mijn labradorkruising is liever lui als moe en mag wel wat meer pit gebruiken, kan ik dan proberen om meer spiervlees op zijn menu te zetten of heeft dit geen enkele zin c.q. is dit niet gezond??
Door Too
#1722558
Je 'moet' gewoon een net menu menu maken waar alle onderdelen in de juiste verhoudingen in zitten
Liever lui dan moe is, bij een gezonde hond, ws een beetje een karakterding... wat noem jij trouwens lui  ;)
je zou wel op zoek kunnen gaan naar iets waar hond heel gelukkig van wordt -anders dan luiig zijn- :speuren, jacht-dingen, frisbee, dog-dance, rally-O, denk-spellen, waterwerken, clicker-klusjes
Door hubbabubba
#1723237
Ja het is zeker een karakterding van hem... maar dacht misschien kan ik hem op deze manier meer activeren, maar na het lezen van alles ben ik er nu achter dat het zo niet werkt  ;)

Liever lui dan moe...
Gewoon in huis altijd liggen, wel graag mee op straat willen (loopt niet sloom, maar ook niet vlot) speelt weinig met andere honden (op z'n verkeringen na dan en nu met de pup in huis gaat het al beter)
Denk nou niet dat je met hem lekker kunt gaan fietsen... na hooguit 20 meter denkt ie bekijk jij het maar ik wacht hier wel tot je terug bent  8)

Verder vind hij inderdaad zoekspelletjes, zwemmen, clickerklusjes en hersengymnastiek erg leuk MAARRRR alleen voor eten :P dan is ie dolenthousiast en doet ie alles (zelfs fietsen als je hem "mee lokt")

Dus ja... aartslui :biggrin2:

Ik heb hem vanaf zijn 6de en zijn vorige eigenaar omschreef hem als "deurmat" geen woord aan gelogen, topper hoor die schat!!

Afbeelding
Door hubbabubba
#1723290
Nee hij zit al ruim 3 jaar op vlees.

3 jaar terug heb ik aan de hand van het boekje van Tannetje Koning gebarft, maar nu ik dit forum ondekt heb, heb ik het destijds niet goed gedaan.
Te weinig afwisseling en niet in die % verhoudingen, dus 2de ronde nieuwe kansen.
Hij krijgt nu een kleine 2 jaar Carnibest, maar altijd is het barfen blijven knagenn en nu met m'n pup erbij vind ik Carnibest te duur worden want dan ben ik straks €7,- per dag ongeveer kwijt, dat word me te gek :-X

Ben verder dol op hem hoor, echt de grootste goedzak die er bestaat!!

Niet allemaal nu gaan zeggen dat jullie die hebben, want dit is echt het opperhoofd van de goedzakken  :sorry:
Door Lizzy
#1723333
hubbabubba schreef: Ben ik weer  :o

Ik vraag maar raak om er een beetje in te komen want het brein maakt overuren nu ik besloten heb te gaan BARF'en...

Klopt het dat spiervlees meer energie bevat dan orgaanvlees??

Mijn labradorkruising is liever lui als moe en mag wel wat meer pit gebruiken, kan ik dan proberen om meer spiervlees op zijn menu te zetten of heeft dit geen enkele zin c.q. is dit niet gezond??
In de regel wel ja. Maar een orgaan als tong bevat ongeveer zoveel calorieen als gewoon spiervlees omdat het erg vet is. Hier kun je calorieen per vleessoort zien: http://www.nutritionanalyser.com/food_c ... 20Products
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door