Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1723513
Borke schreef: Als ik Borke (22 kg en niet super actief) iedere dag 400 gram zou geven, dan zou hij veel te mager zijn. Dit ondanks het feit dat ik zijn gewicht wel in de gaten houdt, zodat hij niet te dik wordt. Met zo'n 500 gram per dag blijft hij mooi op gewicht.
Misschien scheelt het dat hij niet gecastreerd is en jouw heren wel?
Ja je hoeft je natuurlijk niet te verdedigen hoor naar mij toe ;) Jij weet zelf het beste wat jouw honden moeten eten. Ik verbaasde me er alleen over. Maar je hebt gelijk, mijn honden zijn gecastreerd.
Door Esther Q
#1723683
Rovanna schreef: Ja je hoeft je natuurlijk niet te verdedigen hoor naar mij toe ;) Jij weet zelf het beste wat jouw honden moeten eten. Ik verbaasde me er alleen over. Maar je hebt gelijk, mijn honden zijn gecastreerd.
En één ervan is een malamute. Boef en Radja krijgen maar een fractie minder te eten dan de meeste van onze malamutes in de zomer (als er niet getraind wordt, maar normaal bewogen). Ze lijken efficiënter om te gaan met hun voeding. Ik ben benieuwd hoeveel de groenlanders nodig gaan hebben, die staan erom bekend dat ze weinig eten. Tot nu toe hebben ze daar geen last van (5,5 maand).
Gebruikersavatar
Door pike
#1723756
Rovanna schreef: Wat eten jullie honden veel :o

Annak = 32 kilo = 600 gram per dag verdeeld over twee maaltidjen
Rover = 28 kilo = 400 gram per dag verdeeld over twee maaltijden
Julie = 16+ kilo = 1000 gram per dag verdeeld over drie maaltijden

Dus het probleem van 1 kilo per maaltijd heeft zich hier nog niet voorgedaan ;)
Wat eten jouw honden weinig  :o  :biggrin2:

Ze krijgen bij mij niet dagelijks een kilo hoor, maar wel:

Pike =15 kilo = gecastreerd = 500 gram per dag in één maaltijd
Duc  = 17kilo = 550 gram per dag in één maaltijd
Armagnac = 11 kilo = 440 gram per dag in één maaltijd

Dus vergeleken met die van jou (Julie effe buiten beschouwing gelaten gezien haar leeftijd) eten ze behoorlijk veel. En gecastreerd of niet dat maakt niets uit. Afgelopen winter kregen ze nog meer  :-X
En die kilo die ze soms eens krijgen is dus niks groter dan 2 dagmaaltijden en zo bekeken valt dat dan wel mee  ::)
Door wendy71
#1723773
2 kilo per keer, daarna mogen ze een dagje vasten. ;D
Mijn honden wegen om en rond de 42 kg.

Ongecastreerd aten ze ruim 1 kilo per dag weg.
nu nog maar 700 gram per dag, anders worden ze té dik.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1723783
Esther Q schreef: En één ervan is een malamute. Boef en Radja krijgen maar een fractie minder te eten dan de meeste van onze malamutes in de zomer (als er niet getraind wordt, maar normaal bewogen). Ze lijken efficiënter om te gaan met hun voeding. Ik ben benieuwd hoeveel de groenlanders nodig gaan hebben, die staan erom bekend dat ze weinig eten. Tot nu toe hebben ze daar geen last van (5,5 maand).
Ja ze gaan zeker efficienter om met voeding. De Pyr trouwens ook maar daar merk ik nu nog niks van :biggrin2:
Door Esther Q
#1723871
Rovanna schreef: Ja ze gaan zeker efficienter om met voeding. De Pyr trouwens ook maar daar merk ik nu nog niks van :biggrin2:
Och, die Julie, wat een schatje :-*
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1724039
Estrella (tussen de 19 en 20 kg) eet normaal ca 400 gram.. kan makkelijk 1, 5 kg in een keer op. ms ook wel wat meer, niet geprobeerd
Aquillo (tussen de 12 en 13 kg) eet normaal tussen de 160 en 200 gram en heeft max 700 gram gehad ]. krijgt normaal op de dubbele maaltijd dag ca 500 gram

afgelopen winter hadden ze dagelijks meer nodig en at Estrella ca 750 gram per dag en Aquillo 400 gram
Laatst gewijzigd door Aquillo op wo 18 aug 2010, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1725954
Didot (22kg) eet ong een kilo per dag Nox (21 kg) iets minder ik denk 800gr.
Het maximale wat Didot wel eens gegeten heeft is ruim 1,5 kilo.
Bij hem geeft dat geen problemen zolang hij maar rustig kan eten en daarna een uur of 12 mag uitbuiken.

Nox heeft een minder sterk darmstelsel, ze gaat vaak aan het ruften :-X
en soms zelfs aan de dunne. Fijn want de eerste keren gaf ik hun een flinke maaltijd zodat ze rustig zouden zijn als er visite was :-X :-X :-X

En ik weet het...het zijn dure eters :-\
Door ~anna~
#1726709
ik had een keer een lading kopvlees wat te zacht was om te snijden.
doe dit meestal als het nog half bevroren is, heb toen de hele lading aan crystal gegeven.
met pens ook, balou kan al jaren niet normaal meer een penslap opeten, dan stikt hij bijna.
nu hebben we de kleine en die kan op haar gemak heel wat op.
maar dat zijn uitschieters, geef ze meestal 's morgens weinig, dan later op de dag een grotere maaltijd.
moet nu denken aan Mogens zijn theorie over maagbanden :-\
Door Linda & Kay
#1727080
Kay weegt 16 kg en krijgt iedere dag een maaltijd van 4 a 500 gram. Als ik minder geef wordt tie echt te mager. (misschien heeft tie een snelle verbranding..?)

Laatst had ik nog een gans liggen, die woog denk ik bijna 2 kg, dat ging er met gemak in. Daarna heeft tie heerlijk uit liggen buiken. Maar dit was echt een uitzondering, normaal is 800 gram toch wel het meeste wat tie krijgt (maar dat is meer uit praktisch oogpunt voor mezelf).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1730629
zimba 28 kg krijgt tussen de 400 en 500 gr per dag..
da vince 25 kg krijgt 500 gr per dag
gentle 25 kg krijgt 500 gr per dag,...
alleen vince is gecastreerd....
ze krijgen veel beweging, zijn altijd wel bezig maar dit is het matje, ik wil ze graag mooi slank houden en ze doen het op deze hoeveelheid erg goed...
alleen toen ze pup waren zaten ze aan een kilo vlees per dag....dat is het meeste wat ze ooit hebben gekregen..
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1730805
Ik geef de honden misschien ook wel weinig.

1 van 12.50 krijgt 260 gram en de ander 14 kilo krijgt 240 gram , zo ongeveer dan die van 14 kilo krijgt altijd het minste, ik haal per dag een pond er uit.

Ze staan al 2 jaar zo op dit gewicht  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door