Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1731117
*Marga* schreef: Ik geef de honden misschien ook wel weinig.

1 van 12.50 krijgt 260 gram en de ander 14 kilo krijgt 240 gram , zo ongeveer dan die van 14 kilo krijgt altijd het minste, ik haal per dag een pond er uit.

Ze staan al 2 jaar zo op dit gewicht  ;)
Dat is toch mooi. Jouw  hondje van 12 1/2 kg krijgt in ieder geval meer dan mijn Aquillo. Die in de zomermaanden slechts tussen de 160 en 200 gram krijgt.  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1731378
*Marga* schreef: Ik geef de honden misschien ook wel weinig.

1 van 12.50 krijgt 260 gram en de ander 14 kilo krijgt 240 gram , zo ongeveer dan die van 14 kilo krijgt altijd het minste, ik haal per dag een pond er uit.

Ze staan al 2 jaar zo op dit gewicht  ;)
Wat is weinig? Weinig is als je honden te mager zijn met wat je ze voert. Als jouw honden er met "weinig" goed uitzien dan is het niet weinig maar genoeg  ;)
Door miik
#1736682
Kleine Mickey van 8 kilo is echt een kliko, die eet zomaar een kilo op, terwijl ze normaal 150 gram krijgt.
Ze is dan echt tonnetje rond en hoeft dan 2 dagen erna niks (of alleen beetje yoghurt). Dit gebeurt maar heel af en toe... Als ze heel erg loopt te zeuren dan krijt ze zo'n "all you can eat dag" en dan is het weer een tijdje goed.

Joy die weegt 14,5 kilo en krijgt normaal 300 gram en soms 600 gram en dan de dag erna niks. Maar als ik Joy meer voer dan laat ze het of liggen of ze eet en het op en spuugt dan uit wat ze "teveel" heeft (alles meer dan 600 gram). Ik heb het een paar keer gewogen omdat ik benieuwd was hoeveel ze nu binnen hield.

Abby weegt 16 kilo en krijgt meestal tussen de 500 en 700 gram, zij kan ook erg veel eten, ruim een kilo. Maar zij lijkt het niet goed kwijt te kunnen. Ze heeft dan veel last van stinkende boeren en gaat erg liggen hijgen. Dus dat doen we maar niet meer.
Door evds
#1739777
als onze honden qua spijsvertering lijken op wolven of wilde honden dan moet er wel een paar kgtjes in kunnen denk ik. Die vangen een prooi en proppen zich dan vol(ook om het mee te nemen naar huis voor de pups), en zijn dan echt tonnetje rond  :biggrin2:

Hier krijgen ze 1 keer per dag. Soms 400 gr. soms 1 kg, soms 200 gr. soms..... zoals het uitkomt. Dwan is (te) mager maar de andere twee zijn goed. (dwan en tynn wegen beide 15 kg, kaina weet 20 kg).
Gebruikersavatar
Door Else
#1740619
Onze hond van bijna 40 kg krijgt ongeveer 1,2 kg per dag maar zou makkelijk het dubbele op kunnen.
Dat terwijl hij destijds met z'n bak brokken van 300 gram 3 dagen deed omdat hij het niet te eten vond.
Door Nyncke
#1747832
Ik geef Cadiz rustig 2,5- 3 kilo per keer, als dat zo uitkomt.
Ik heb een totaal gewicht voor een week en daar varieer ik per dag mee, soms dus ook een dag niks of 2x een beetje.
Ook het tijdstip verandert geregeld.

Oh, hij eet plm 1250 gram op een dag.
Door saluki
#1781051
bij mij krijgen ze elke dag ongeveer hetzelfde gewicht aan eten honden wegen tussen de 23 en 28 kilo en eten afhankelijk hoe ze eruitzien tussen de 400 en 700 gram.
als ze verzadigt zijn willen ze niet eens meer eten en blijft het staan, dit verzadigt zijn ligt toch wel op 700 gram voor de reuen van 28 kilo.
Door mad_trapper
#1816605
ik geef 4 keer te eten in 8 dagen
M'n doggy weegt 21 kg en krijgt afhankelijk van haar eetlust 1,2 of 1,5 kg.
Als ze teveel heeft begraaft ze dat voor later.

Naar gelang ze meer of minder vet heeft, vergroot of verklein ik haar maaltijd of geef ik een extra maaltijd wanneer ze normaal moet vasten.

Het is duidelijk dat ze pas voldaan is als ze meer dan 1,2 kg eet.
Als ik ze 800 gr geef, zoekt/zaagt ze naar meer omdat ze nog niet voldaan is.
Laatst gewijzigd door mad_trapper op zo 07 nov 2010, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1817997
Hier krijgen de meiden zo'n 750-850 gram per dag. Ze wegen tussen de 15 en 16 kg.
Darky van 20 kg krijgt zo'n 450 gram per dag. Dit zijn allemaal gemiddelden.
Ook hier hebben ze weleens een vastendag en dan krijgen ze de dag ervoor wat extra. Dit kan varieren van 1 tot 1,5 kg voor de meiden. Voor Darky hooguit een kilo.
Alleen Djilly eet wat ze gemiddeld moet hebben en meestal geen hap meer, dus voor haar gaat een vastendag meestal niet op. Maar ivm haar leverontlastend dieet krijgt ze dan haar portie pap met yoghurt.
Door Dacelo
#1823560
Doc is 35 kg. en krijgt ongeveer 900gr. per dag en dan geef ik hem geregeld wat extra's. Dax laat nog wel eens wat staan waar hij dan als de kippen bij is en hij krijgt regelmatig een stukje vet wat ik van de pensen over houd... Hij blijft aan de magere kant.
Dax is 30 kg. en krijgt ongeveer 650gr per dag. Ze is wat minder actief dus heeft duidelijk minder nodig.
Gaia is 5 maanden en krijgt dagelijks ruim 600gr kvv per dag. Hier zit ze al weken op, meer of minder lijkt nog echt niet nodig.
Ze hebben hier wel erg veel beweging, lopen de hele dag buiten op het terrein naar voorbijgangers en paarden te blaffen...  :biggrin2:
Ik geef 1 keer per dag het meeste, 's avonds krijgen ze dan nog een eendennek, een paar vleugeltjes of een visje ofzo. Ze zijn erg gewend aan 2 x per dag eten en blijven jengelen als ze geen 2x eten krijgen. Doc krijgt wel eens iets van 1.5 kg tegelijk, maar jengelt 's avonds nog net zo hard mee om zijn tweede maaltijd. Als ze maar even 'iets' krijgen stoppen ze ook weer met zeuren...  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door