Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door AussieSue
#1710246
Ik wil de volgende percentages gaan geven:
Vleesbotten 40% 
Spiervlees  35% 
orgaanvlees 15%
vis 10%

nu vind ik elke dag vis toevoegen een beetje teveel van het goede omdat het omgerekent per dag maar weinig is. Nu wil ik 1x in de week vis geven en dan meteen de hoeveelheid van de hele week. Hoe doen jullie dat?
Moet ik dan die dag verder minder van de rest geven, of een hele vis dag? Maar dan geef ik weer te weinig voor mijn gevoel...ik zit dus een beetje met die vis in mijn maag......graag advies.
(Bindy krijgt 2% en heeft dan 155 gram vis per week nodig, Sue krijgt nog 5% en heeft 403 gram vis per week nodig. )

Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1710344
zijn t komplete vissen of voer je graat met kop?
komplete vis is dan een kompleet prooidier en vis met kop en graat voer ik hier als vleesbot.
Door AussieSue
#1710485
Dat had ik inderdaad ook gezien maar omdat vis wel in het exel bestand is meegenomen als apart percentage....die 10% vis waar moet je die dan bij doen, die houd je dan eigenlijk over. of je moet 45% spiervlees gaan voeren ipv 35% dan kom je weer uit op 100%
Tot nu toe heb ik alleen nog zalmkop gegeven, in Tjechie een hele vis uit de diepvries maar wat het was geen idee, ze vond het in ieder geval smakelijk.

groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1710644
AussieSue schreef: Dat had ik inderdaad ook gezien maar omdat vis wel in het exel bestand is meegenomen als apart percentage....die 10% vis waar moet je die dan bij doen, die houd je dan eigenlijk over. of je moet 45% spiervlees gaan voeren ipv 35% dan kom je weer uit op 100%
Tot nu toe heb ik alleen nog zalmkop gegeven, in Tjechie een hele vis uit de diepvries maar wat het was geen idee, ze vond het in ieder geval smakelijk.

groetjes Sandra
Dan heb ik een andere want bij mij staat er geen vis apart.
Ik doe om de week een visdag ,
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1712256
Ik geef ook elke week een zalmkop en elke week een dag met zalmgraat waar ook nog mooi 'vlees' aan zit. De rest vul ik aan met gewoon spiervlees en/of orgaan, van welk dier maakt niet uit. Eerst gaf ik om de dag een stukje vis, omdat ik bang was voor dunne poep, dat viel mee, dus nu twee keer per week de hele portie. Gaat heel goed, zijn huid is ook nog steeds goed, geen droge huid of schilfers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door