Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dancingdaydream
#1707976
Ik wil graag een droogmachine aanschaffen dus was er hier en daar al over aan het lezen.. nog geen idee waar ik ze kon kopen, maar via dit forum tineke al een pm gestuurd.

nu las ik op een andere website: Na het afdeppen, kunnen vlees en vis meteen gedroogd worden. Kip moet omwille van de voedselveiligheid eerst gestoomd of geblancheerd worden.

maar gaat dit ook op voor kip voor de hond? en als ik de machine voor zowel mensen als hondenvoer wil gebruiken, is het dan handig om de kip voor de hond eerst voor te behandelen? dan valt het niet meer onder rauw, lijkt me..
Door BubbaBling
#1708438
Gaat hier gewoon in dunne reepjes de droger in zonder iets te doen van te voren.
Ik droog het zo'n 10 uur .. soms tegen de 12 uur en klaar is het  ;)
Door Suzanne
#1708518
tip:
als je maar kleine hoeveelheden wilt drogen kun je dat ook in een gewone oven doen.
Ik doe dat zelf en voor mij zal e droogmachine geen voordelen geven. Ik droog  tott nu toe kip en vis en dat gaat prima in de oven.

Suzanne
Door *Natasja*
#1708524
Suzanne schreef: tip:
als je maar kleine hoeveelheden wilt drogen kun je dat ook in een gewone oven doen.
Ik doe dat zelf en voor mij zal e droogmachine geen voordelen geven. Ik droog  tott nu toe kip en vis en dat gaat prima in de oven.

Suzanne
Behalve dan dat je voor een kleine hoeveelheid net zoveel stroom verbruikt als voor een grotere hoeveelhied, dus op den duur haal je de aanschaf van een droogmachine er echt wel uit  ;) Bijkomend voordeel van een droogmachine is, dat je deze in de schuur of garage kunt zetten (als je die hebt natuurlijk), zodat je de geur niet in huis hebt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1713570
[quote="Lodi"]
Paardenvlees aan reepjes in de droogmachine iemand ervaring hiermee als kauwstaafje ?
[/quote
]
yep , vinden ze lekker hiet  ;)
Door Lodi
#1727725
Ik heb er nu kippehartjes in zitten iemand een idee hoe lang een kilo duurt ? heb er wel het vet zo veel mogelijk afgesneden
Door Mevroi Kruim
#1727741
Hangt ervan af hoe fijn je ze gesneden hebt. Hoe kleiner de stukjes, hoe sneller het droogt. Sowieso meer dan 4 uur tot rond de 10 uur voor grotere stukken en kip van de kiloknaller met veel ingespoten water.
Door BubbaBling
#1727754
Heb je ze ook doorgesneden ofzo?
Ik doe altijd savonds mijn droger aan en sochtends is het klaar (hoor ik die herrie ook niet  ;D)
Reken maar 10 uur  ;)
Door hannabelgje
#1727755
Ik ben al heel de dag eendenvoetjes aan het drogen. Vinden ze zooooo lekker.
Ik durf het ding alleen niet aan te zetten als ik slaap of niet thuis ben. Durven jullie dat wel?
Ik heb een bomann van 250 watt.
Dat ding wordt wel behoorlijk warm vind ik. Weet niet of dat wel hoort.

groetjes van Hanna.
Door Ons Elftal
#1727759
hannabelgje schreef: Ik ben al heel de dag eendenvoetjes aan het drogen. Vinden ze zooooo lekker.
Ik durf het ding alleen niet aan te zetten als ik slaap of niet thuis ben. Durven jullie dat wel?
Ik heb een bomann van 250 watt.
Dat ding wordt wel behoorlijk warm vind ik. Weet niet of dat wel hoort.

groetjes van Hanna.
Die van ons wordt ook erg warm. Maar we laten hem altijd 's nachts draaien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door