Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1727768
Ik heb ook een bomann 250W en laat die wel aan staan als ik een een boodschap ga ,maar s'nachts droog ik niet .
als iets erg lang erin moet ,bijv eendenvoetjes ;) dan gaan die er s'morgens al vroeg in , s'avonds klaar :)
De beveiging werkt trouwens ook, heb het al eens gehad dat ie gewoon uitsprong.
Ik dacht dat ie naar de maan was ,maar was gewoon de hitte beveiliging :biggrin2:
Door BubbaBling
#1727770
Kan je altijd nog doen, denk dat de meesten ze gewoon heel laten hoor.
Maar ik doe ze altijd door de midden.
Het is nooit echt handig  om smiddags pas een droger aan te doen aangezien het gemiddeld tien uren duurt voor iets droog is en dan moet je hem in de nacht uitzetten (tenzij je een tijdschakelaar hebt).
Door Mevroi Kruim
#1727774
Ja, doorsnijden heeft wel zin. Ik snij ze sowieso omdat ik hele kleine beloninkjes geef.
En ik zet 'm ook 's nachts aan maar met een tijdklok erop, uurtje of 8.
Door hannabelgje
#1727788
ok bedankt, dan durf ik em ook wel 's nachts aan te zetten. Wist niet dat er een beveiliging op zit. Die eendevoetjes moeten er zo ontzettend lang in. Heb ze nou een uurtje of 10 gedroogd, ik vind ze goed zo. Ze gaan toch weer terug de vriezer in.

groetjes van Hanna.
Door BubbaBling
#1727789
Ik snij de kippennekken altijd door de helft.
Ze gaan niet van elkaar af, maar zo maak je ze platter.
Je moet ff flinke door het bot heen snijden / drukken en dan kan je ze wat uitvouwen zeg maar.
Zo zijn zemakkelijk te drogen  :biggrin2:
Door BubbaBling
#1727877
[quote="*milik*"]
Nekkies snij ik nooit doormidden hoor,maar misschien ligt dat ook aan het formaat van mijn hond ;)
[/quote]

Ik snij ze alleen door zodat ze dan sneller zijn  :)
Door dancingdaydream
#1727966
is het "erg" als ie ook langer aanstaat? Soms slaap ik meer dan 10 uur of ga ik eerder naar bed om iets te lezen bijvoorbeeld. Of zou ik dan gewoon echt een tijdsklok moeten nemen?

Maan in principe is dus álle vlees/orgaan/bot, zonder vet te drogen? wordt gedroogd bot niet gevaarlijk voor ze dan?
Door Benjy en Misty
#1728083
Hoe langer hij aan staat hoe harder en droger het zal worden. Als je hond het dan nog eet is er niks aan de hand natuurlijk.

Het bot kan geen kwaad omdat het niet zodanig verhit raakt dat het splintert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door