Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1698503
Bedankt allemaal voor de reacties, weer iets erbij geleerd. Nu moet ik echt gaan kijken dat ik snel wat ga inslaan want heb nog maar voor een paar dagen op voorraad.
Door hannabelgje
#1698785
Ik probeer ook altijd de prijs van het spiervlees wat te drukken door ook de vleesvariant (blauw) van smuldier te geven, dat is keel-lip en kopvlees van rund. 0.48 bij de AH.

groetjes van Hanna.
Door TMG1961
#1698865
hannabelgje schreef: Ik probeer ook altijd de prijs van het spiervlees wat te drukken door ook de vleesvariant (blauw) van smuldier te geven, dat is keel-lip en kopvlees van rund. 0.48 bij de AH.

groetjes van Hanna.
Die kreeg ze af en toe al, ook de complete varianten daarvan heeft ze al gehad. Heb nog voor t/m dinsdag maar dan moet ik toch echt gaan kijken dat er wat nieuws in de vriezer komt.
Door **Jolanda**
#1698881
Straks, als er met regelmaat iets aangeboden word koop je gewoon mee in. Je begint net dus dan is het altijd even zoeken/kijken om je vriezer vol te krijgen. Later zal dat minder snel voorkomen omdat je steeds wat bij besteld.

Wat heb je tekort?
Door TMG1961
#1698889
Jol schreef: Straks, als er met regelmaat iets aangeboden word koop je gewoon mee in. Je begint net dus dan is het altijd even zoeken/kijken om je vriezer vol te krijgen. Later zal dat minder snel voorkomen omdat je steeds wat bij besteld.

Wat heb je tekort?
Eigenlijk alles  :biggrin2: Heb momenteel nog 1,5kg eendennekjes, kippehart, maag en lever van elk half kilootje, 1 kg kalkoen en 0.5kg paard en 1kg sardientjes. Plus ik heb nog een paar kilo Kivo.

Maar ben dan ook net begonnen met Barf, en een 325liter vrieskist vul je niet overnacht als je pas begint. Zal steeds makkelijker worden, gewoon even een kwestie van erin komen, vindt het wel leuk om te zoeken naar aanbiedingen.
Door **Jolanda**
#1698903
Haha vind je dat leuk? Ik was wanhopig want ik zou na 3 dagen geen eten meer hebben voor mijn honden.
Ik heb echt letterlijk 2 weken achter de pc gezeten, heeeeeel veel gebeld en gemailt om te zorgen dat ik eten voor mijn honden kon kopen.
Oh ja...en MP afstruinen naar een vrieskist, gelukkig al binnen 2 dagen een grote gevonden, daarna helemaal zelf/alleen opgehaald met een veeeel te grote bus :D ;D

Hmm overal te weinig van ::) Je zou kunnen overwegen om wat kvv in te gaan slaan, wissel dan een ander merkje af met smuldier, dan zorg je er voor dat de hond toch afwisselend eet, en druk je de kosten.
Wil je toch zelf samenstellen...dan ga je vandaag nog naar Puth, haalt wat nieren en lever (3 of 4 euro per kg, je hebt niet zo veel daar van nodig) en dan koop je in de winkel wat smuldier kip enkelvoudig (gemalen kipkarkas) wat smuldier vlees enkelvoudig en smuldier runderhart. Dat mix je in elkaar (in de juiste verhoudingen uiteraard) en je hebt je eigen kvv ;)

Mocht je wat visjes nodig hebben, geef even een gil, dan kun je hier wel wat komen ophalen een dezer dagen (moet het nog portioneren, is nu een klomp vis van 10kg ::) ) Deze kun je dan geven als zijnde spiervlees ;)
Door TMG1961
#1699005
Heb toch niet veel te doen anders. Een vrieskist heb ik nu ook, 325 liter netto inhoudt, van MP geplukt. Vol komt ie wel. Ik blijf gewoon lekker zoeken en kijken of er ergens wat in de aanbieding is. Heb nu tenminste opslagruimte dus kan ook iets kopen.

Vanavond krijgt Pixie de laatste kwartel karkasjes (die ze trouwens heerlijk vindt) en een onsje of 3,5 paard. Van het weekend ga ik nog een paar dingen halen, tis maar tot de bestelling van Lupa binnenkomt. Vanochtend heeft ze Kivo kip compleet gehad.

Zonder eten komt ze echt niet te zitten hoor, het is nu alleen even minder vol in de vriezer. Maar daar wordt aan gewerkt.
Door TMG1961
#1699564
Gisterochtend heeft Pixie KVV gehad en gisteravond haar eerste maaltijd Barf. Ze heeft kwartel gehad met paard. De kwartel heeft ze al vaker gehad en die vindt ze heerlijk. Paard was de eerste keer en ook dat ging er goed in, de bak was nog sneller leeg dan ie normaal met KVV is.

Vanochtend was ontlasting wat dunner, maar niets om je zorgen om te maken. Ik wacht even de volgende lading af en kijk hoe die is. Vanochtend weer KVV gehad.
Gebruikersavatar
Door Else
#1699578
Als ik bij herby bestel heb ik vaak 2 dagen later al de bestelling binnen.
Gaat meestal dus heel snel.
Ik ben ook tevreden over de producten die ze leveren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door