Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#1695420
ik heb 2 6 weekse hanen die niet kunnen blijven,

een buurman wil ze zaterdag de nek wel omdraaien.

daarna wil ik ze voor de hond gebruiken.

ik haal iig de veren eraf, wat moet ik nog meer verwijderen voor ik ze aan de hond geef?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1696979
Ik voer kip (dus ook haantjes) en andere complete dieren zonder veren en zonder darm en maaginhoud. Dat doe ik om reactie van Baiko te voorkomen, d.w.z. jeuk en rode plekken. De kop en poten haalde ik tot nu toe ook eraf, pas geleden bij duif heb ik de poten laten zitten en ook het vel, zonder veren. Baiko vond het maar wat vreemd om te eten, hij moest het leren.
Door tess06
#1698937
ulla schreef: Wat denk je wat er in opfokvoer zit wat kuikens op opfokbedrijven eten?
ik ga ervanuit dat dat middel er niet inzit want als de volwassen kippen toegang hebben tot het opfokmeel dan mag je tot 3 weken erna de eieren niet eten dus waarschijnlijk het vlees ook niet
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1701221
Bij de duifjes die ik geplukt had, leek het ook net of ik iets gaf dat niet te eten was. Terwijl hij daarvoor wel duif heeft gegeten met smaak, maar die was gevild, dus zonder vel en poten. Volgende keer ga ik eens kijken of hij duif wel direct eet als het gevild is.

Misschien is dat ook zo met jouw haantjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door