Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#1689286
Geven jullie je honden, als ze helemaal gezond zijn, ook nog extra vitaminen oid naast barf?
Door bloemetje
#1689287
Alleen als er wat is.

Bij blaasontsteking geef ik ze vit c/cranberry en ze hebben een tijd terug eens een lichte kennelhoest gehad. Toen gaf ik ze echinacea forte met vit c.
Door Lizzy
#1689447
Nee. Maar ik geef wel (afgewisseld) extra's zoals chlorella, spirulina, zeewier en af en toe aan Biscuit wat extra virgin rode palmolie voor de vitamine E (omdat vitamine E een vruchtbaarheids vitamine is en zij ooit puppy's moet gaan krijgen en ik wil dus zeker zijn dat ze genoeg vitamine E binnen krijgt). Maar eigenlijk niks wat je niet ook uit voeding haalt (ik zie chlorella en spirulina ook als voeding. Het is alg). Ik heb Brutus wel een tijdje multivitamine gegeven. Omdat hij oud is. Maar ben daar weer mee gestopt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1689830
Hier geen toevoegingen van vitamine's.
Wel af en toe chollera, zeewier.
De oudere hond en de hond met probelemen in het bewegingsgestel, daarbij nog corta RX, spiersupport en visolie.
Door Lizzy
#1763403
Senta schreef: Mag ik vragen waarom jullei extra vitamine E doseren en hoeveel geef je daarvan?
Ik geef het alleen in natuurlijke vorm en dan ook nog alleen aan mijn hondje dat ooit pupjes moet krijgen. Gewoon, voor de zekerheid, aangezien vitamine E een vruchtbaarheidsvitamine is. Ik geef dus geen capsules/pillen/onnatuurlijke supplementen. En met gewoon groenten, orgaanvlees en eventueel rauwe noten moet je wel aan de benodigde vitamine E komen. En ik denk dat af en toe een scheutje tarwekiemolie of rode palmolie ofzo geen kwaad kan.
Door Lizzy
#1764042
Senta schreef: Bedankt voor je antwoord Lizzy, ik geef ook een hele gevarieerde groentemix die ik voor een week maak, met noten en kruiden.
Daar zal dan wel al heel veel inzitten zonder dat ik dat weet :)

Dan heb ik nog een vraag over chlorella en spirulina, waar kopen jullie dat en hoeveel geef je daar van?
Ik koop chlorella en spirulina bij http://www.chlorella-alg.com. Ik geef eigenlijk naar behoefte. Dit is zo'n beetje de standaard dosering voor voor chlorella poeder (en dat kun je omrekenen naar pillen):

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering
van 3-5 gram dus ik zou voor een dier gewoon het gewicht omrekenen.Het
schepje bevat ongeveer 0,75-1 gram poeder. Zie chlorella als gedroogde
groente
en niet als een geneesmiddel.


60 kilo = 4 gram = 4 schepjes
30 kilo = 2 gram = 2 schepjes
20 kilo = 1,5 gram = 1,5 schepje


Ik houd me daar alleen niet aan. Omdat ik het als alg/groenten zie, niet als supplement. Je moet het gebruik echter wel langzaam opbouwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door