Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1683510
Idd met nek of kwartel ofzo kun je hetzelfde doen.
Of gewoon ontdooien buiten de koelkast, zo doe ik dat meestal hier en werkt prima.
Leuk dat ze smuld hé van dat vlees  :)
Door TMG1961
#1683572
Ze krijgt nu nog hoofdzakelijk KVV, hier geef ik wat karkassen bij zodat ze al kan wennen aan bot. het ontdooien van de karkassen is geen probleem, ook niet het op temperatuur laten komen. Die zijn na een 30-45 minuten op kamertemperatuur.

Waar ik wel probleem mee heb is dat de KVV zelfs na 1,5 uur buiten de koelkast soms nog ijskoud is, vandaar dat ik dus de voerbak even in een andere bak met heet water uit de kraan zet, meestal een minuutje. Ga ervan uit dat dit geen probleem is aangezien je toch voelt dat het vlees soms al warm aan het worden is. Moet ik de KVV eerder uit de koelkast zetten?  
Laatst gewijzigd door TMG1961 op vr 16 jul 2010, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#1683587
Toen ik nog kvv gaf hield ik ± 2 uur aan maar dat was in de winter, nu zou het met 1,5 uur toch ook okay moeten zijn?

Haal je het wel op tijd van de vrieser naar de koelkast? Ik hield 24 uur ontdooitijd aan.
´s Ochtends zette ik het dan wel even in de magnetron (vermogen 30%)
Door TMG1961
#1683589
Ik zet het 's avonds om rond 20.30 uur in de koelkast. Haal het ongeveer 1,5 uur van te voren eruit. 's ochtends zet ik het ook even in de magnetron op 30%. Ik zal het 2 uur van te voren eruit halen en dan eens voelen of het nog echt koud aanvoelt. Weet niet hoe Pixie reageert als het nog koud aanvoelt.
Door Limpy
#1683592
Anders iets eerder uit de vrieser halen als dat mogelijk is?  Die van mij vonden het nl anders nl ook veels te koud als ik het ´s avonds pas uit de vrieser haalde....
Door TMG1961
#1683599
Limpy´s aai-assistente schreef: Anders iets eerder uit de vrieser halen als dat mogelijk is?  Die van mij vonden het nl anders nl ook veels te koud als ik het ´s avonds pas uit de vrieser haalde....
Zal ik eens proberen, kan het in principe ook al 's middags eruit halen..

Dacht om 19.30 uur laat ik de planten in de tuin even water geven. Had ik net zo goed kunnen laten. Het stortregent momenteel hier.
Door **Jolanda**
#1683731
Laat je het in de verpakking zitten als je het uit de koelkast haald? Anders alvast verdelen in de voerbak, dan zit het niet zo strak op elkaar en zonder de verpakking (wat de kou natuurlijk ook een beetje vast houd) Bord op de voerbak en de vliegen kunnen er niet aan ;) :)
Door TMG1961
#1683780
Ik doe de KVV uit de verpakking en doe deze in plastic ijsdozen, doe de deksel erop en zet ze in de ijskast. 1,5 uur voordat ze te eten krijgt haal ik het eruit en zet ik het op het aanrecht met de deksel er nog altijd op. Zal het morgen alvast in voerbak doen, deze is  groter dan de plastic bak en spreid het alvast wat uit.

Morgenmiddag krijgt ze een stuk parelhoen karkas, benieuwd hoe haar dat zal smaken.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1683845
Ik las begin deze week nog over je kvv en farmfood vraag en nu al je eerste barf dingen aan het voeren. Geweldig om te lezen! Van deze enthousiastelingen zouden er meer mogen zijn ;D!! Top hoor, en het filmpje, prachtig om te zien hoe Pixie rustig geniet van haar eten :smitten:.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door