Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1681381
ter info ze hebben beide al een aantal keren kippennek gehad, dat gaat goed.

Che is de oudste, die heeft vanmorgen (na gisteravond eendenek) gal gespuugd tot 2 x toe met botjes erbij. Het is een schrokker, moet ik ze toch nog plat slaan?? om te voorkomen dat ze het uitspuugd? Die botjes waren kei hard die ze uitgespuugd had, is de kwaliteit dan niet goed ofzo?? Te oude eenden??

Duna is pup 7 maand, heeft ook eendenek gehad, kauwt heel goed daar geen probleem eigenlijk. Maar die poept de laaste nachten steeds in de gang (waar ze samen slapen). Duna heeft nog nooit binnen gepoept althans niet 's nachts, maar de laaste nachten sinds afgelopen donderdag wel. We zijn wel barf gaan geven maar toch ook minder kvv. We hebben we door dat ze nu met minder eten toe kan, dus dat doen we ook al.

Zou het wijs zijn beide vanavond even geen eten te geven en morgenvroeg pas weer??

Zou graag even jullie raad willen hebben.
Door Lizzy
#1681404
Bien schreef: ter info ze hebben beide al een aantal keren kippennek gehad, dat gaat goed.

Che is de oudste, die heeft vanmorgen (na gisteravond eendenek) gal gespuugd tot 2 x toe met botjes erbij. Het is een schrokker, moet ik ze toch nog plat slaan?? om te voorkomen dat ze het uitspuugd? Die botjes waren kei hard die ze uitgespuugd had, is de kwaliteit dan niet goed ofzo?? Te oude eenden??
Nee hoor, het is niet abnormaal dat ze spuugt en dat de botjes hard zijn heeft niks met de leeftijd van de eend te maken. Die werveltjes zijn altijd hard. Blijkbaar heeft ze nog wat moeite met de vertering en het lichaam zit zo ingenieus in elkaar dat ze volautomatisch zegt "hup, eruit met die onverteerbare stukkies". Je zou ze voorlopig even kunnen meppen. Ze moet nog wat wennen. Je kunt de vleesbotjes voorlopig even met wat pens geven. Pens pakt botstukjes mooi in en bevat goede bacterieen die helpen bij de vertering.
Duna is pup 7 maand, heeft ook eendenek gehad, kauwt heel goed daar geen probleem eigenlijk. Maar die poept de laaste nachten steeds in de gang (waar ze samen slapen). Duna heeft nog nooit binnen gepoept althans niet 's nachts, maar de laaste nachten sinds afgelopen donderdag wel. We zijn wel barf gaan geven maar toch ook minder kvv. We hebben we door dat ze nu met minder eten toe kan, dus dat doen we ook al.
Hoe laat geef je de laatste maaltijd? Misschien wat eerder voeren en nog een keer extra uitlaten voor het slapen gaan?
Zou het wijs zijn beide vanavond even geen eten te geven en morgenvroeg pas weer??

Zou graag even jullie raad willen hebben.
Waarom zou je vanavond geen eten willen geven? Vanwege het in de hal poepen? Ik zou eerder eten geven dus.
Door Bien
#1681417
Lizzy schreef: Nee hoor, het is niet abnormaal dat ze spuugt en dat de botjes hard zijn heeft niks met de leeftijd van de eend te maken. Die werveltjes zijn altijd hard. Blijkbaar heeft ze nog wat moeite met de vertering en het lichaam zit zo ingenieus in elkaar dat ze volautomatisch zegt "hup, eruit met die onverteerbare stukkies". Je zou ze voorlopig even kunnen meppen. Ze moet nog wat wennen. Je kunt de vleesbotjes voorlopig even met wat pens geven. Pens pakt botstukjes mooi in en bevat goede bacterieen die helpen bij de vertering.
Hoe laat geef je de laatste maaltijd? Misschien wat eerder voeren en nog een keer extra uitlaten voor het slapen gaan?
Waarom zou je vanavond geen eten willen geven? Vanwege het in de hal poepen? Ik zou eerder eten geven dus.
beetje meppen en beetje pens erbij moet wonderen doen dus ok gaan we doen. Thanks..

de laatste maaltijd is tegen 18.00 uur soms half uurtje eerder/later, dan gaat ze rond 19.30 uur nog keer uit en dan rond 23.00 uur en om 6 uur staan we alweer op.
Zou het kunnen zijn dat we er te laat achter zijn gekomen dat ze met minder eten toe kan en ze wellich proppie-vol zit?? en eerst beetje moet "legen" ? ofzo??
Door Lizzy
#1681558
Bien schreef: beetje meppen en beetje pens erbij moet wonderen doen dus ok gaan we doen. Thanks..

de laatste maaltijd is tegen 18.00 uur soms half uurtje eerder/later, dan gaat ze rond 19.30 uur nog keer uit en dan rond 23.00 uur en om 6 uur staan we alweer op.
Zou het kunnen zijn dat we er te laat achter zijn gekomen dat ze met minder eten toe kan en ze wellich proppie-vol zit?? en eerst beetje moet "legen" ? ofzo??
Dat zou kunnen hoor, dat ze vol zit. Misschien de ochtendmaaltijd wat meer geven en de avondmaaltijd wat minder?
Door Bien
#1681597
Lizzy schreef: Dat zou kunnen hoor, dat ze vol zit. Misschien de ochtendmaaltijd wat meer geven en de avondmaaltijd wat minder?
sorry was nog vergeten te melden dat het ook min of meer diarree is heel dun bijna niet op te rapen .....
zojuist moest ze even in de bench omdat ik naar boven moest, poept gewoon in de bench! Weer dun....plak en stinkt enorm.
Dit terwijl ze net uitgeweest was ook gepoept had, ook dun...
ik moet zo weer weg ben benieuwd wat er gebeurd is als ik thuis kom....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door