Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1672385
Op het moment heb ik een probleem met het bewaren van het vlees en de groente. Ik had namelijk electriciteit dmv zonnepanelen en agregaat met accu's. Mijn accu's houden de stroom niet meer vast en het agregaat is kapot, dus zit ik zonder electriciteit. Maar wat zouden jullie nu doen, vlees houdt ik nu niet goed en eigenlijk wil ik niet terug naar de brokken. Waar ik het vlees koop is 35 kilometer van mij vandaan, dus ga je niet iedere dag even boodschappen doen. Een riviertje is een kilometer verderop, maar er stroomt niet heel veel water en als sommige mensen door hebben dat daar vlees in ligt, zouden ze het kunnen meenemen. Wat zou ik als oplossing kunnen doen?
Door Lizzy
#1672386
Een vleeskuil graven ala Juliette de Bairacli Levy dat deed. Zou dat wat zijn? Ik wil wel voor je op zoeken hoe het ook alweer werkt maar je moet dus een tuin hebben waar je een gat kan graven en liefst (volgens mij) onder een boom.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1672459
ow wat akelig voor je. heb je misschien een droge kelder? drogen en roken in zeer dunne plekjes kun je ook drogen in de zon. Wel vliegenvrij houden
verder kun je een constructie bedenken met droogijs

http://www.alpha.be/NL/Droogijs-producten-2-21.php

Brandnetel bladeren schijnen ook een bacterie remmende groei te bezitten. Hiervoor werd in vroeger tijd boter, vis en vlees in brandnetels verpakt om ze langer houdbaar te houden.
bron  http://ijzertijdboerderij.web-log.nl/ij ... ehistorie/
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 06 jul 2010, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1675669
Lizzy schreef: Een vleeskuil graven ala Juliette de Bairacli Levy dat deed. Zou dat wat zijn? Ik wil wel voor je op zoeken hoe het ook alweer werkt maar je moet dus een tuin hebben waar je een gat kan graven en liefst (volgens mij) onder een boom.
Hier ben ik wel heel nieuwsgierig naar. Misschien kan ik dat ook alvast klaar maken voor als in de toekomst het probleem weer de kop op steekt.
Ik heb nu mijn vriezer bij een vriendin op het werk staan, maar die wil ik ook niet iedere dag lastig vallen. Ook ben ik begonnen om mijn hanen te slachten, iedere dag twee, dan hebben de honden ook genoeg te eten. Had ze liever wat verder willen vetmesten, maar heb nu geen keus.
Heb nu nog steeds geen elektriciteit, vandaar dat ik weinig post.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1675758
Jee dat is wel balen dat je zo plots zonder stroom zit  :-\
Ik denk dat ik een combi zou doen, van een gedeelte vlees drogen, dat kun je wel opslaan dan.
Daarnaast het vlees wat je meeneemt uit de vriezer die je bij je vriendin op het werk hebt staan proberen goed te houden met 1 van de tips hieronder.
En dan evt hun menu aanvullen als je tekort komt met wat die dag de pot schaft, wat extra groente, miss wat pasta of rijst.
Zo kom je hopelijk deze periode door totdat je weer stroom hebt.
Succes!
Door sysopje
#3310257
Weet iemand van jullie wat de allergoedkoopste zonnepanelen zijn? (6 stuks met regelapparaat, platdak, alles zelfdoen), na een avond zoeken weet ik het nog steeds niet.
groeten Frank
Door eelke
#3310263
sysopje schreef:Weet iemand van jullie wat de allergoedkoopste zonnepanelen zijn? (6 stuks met regelapparaat, platdak, alles zelfdoen), na een avond zoeken weet ik het nog steeds niet.
groeten Frank
Hallo Sysopje,
Hoewel we hier van vele markten thuis zijn, denk ik niet dat dit het meest geschikte forum is voor jouw vraag. Dit is een forum met informatie over het voeren van vers vlees aan je hond of kat (barf en kvv).
Uiteraard staat het je vrij om vragen te stellen die hier niets mee te maken hebben, maar dat kan dan in de 'barplaats' onderaan de pagina. Dat gedeelte van het forum is bedoeld voor onderwerpen die niet per see met barf voeren te maken hebben, en waar je je ook kunt voorstellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door