Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#192460
chooky schreef:
Yep!
Een leuke cursus, met de clicker, waar ze niet gelijk bij de eerste stap die je op het veld zet vragen om je inentingsboekje en waar ze ook niet kijken of je je hond vergiftigt als je vertelt dat je ze geen brokken maar versvlees voert.
Yep, moi ;D
Misschien moeten we eens praten over een dépendance in Zeist die jij dan gaat runnen..... maar we gaan off topic, dus we worden zo meteen terecht gewezen door de de LeLi's :-X
Gebruikersavatar
Door chooky
#192465
yalla schreef:

Yep, moi ;D
Misschien moeten we eens praten over een dépendance in Zeist die jij dan gaat runnen..... maar we gaan off topic, dus we worden zo meteen terecht gewezen door de de LeLi's :-X
Voel me zeeeeeeeer gevleid :-*, maar moet nog heeeeeeeeeeeel veel leren hoor! Maar wie weet heb ik voor tot die tijd wel watleuks gevonden. moeten ze alleen wel akkoord gaan met mijn niet zo volle inentingsboekje (waarover ik alleen wat zeg als me er expliciet naar gevraagd wordt trouwens ;)) (http://www.nubishonden.nl)
En nou ga ik boodschapjes doen.
Kom ik ook niet meer in de verleiding om zo OT te gaan ;)
Door Helen
#192489
chooky schreef:
Voel me zeeeeeeeer gevleid :-*, maar moet nog heeeeeeeeeeeel veel leren hoor! Maar wie weet heb ik voor tot die tijd wel watleuks gevonden. moeten ze alleen wel akkoord gaan met mijn niet zo volle inentingsboekje (waarover ik alleen wat zeg als me er expliciet naar gevraagd wordt trouwens ;)) (http://www.nubishonden.nl)
En nou ga ik boodschapjes doen.
Kom ik ook niet meer in de verleiding om zo OT te gaan ;)
Hoi Eva,

Bij Nubis heb ik ook getrained. Maar toen heette het nog Martin Gaus. Ik denk dat jij daar zo les zou kunnen geven. Ik vond het wel een aardige hondenschool, maar niet aardig genoeg om er meer dan een cursus te volgen. Ze geven ook behendigheid. Maar op zo'n niveau dat het wel leuk is voor erbij zeg maar. En flyball doen ze wel leuk. Het enige is. 's Winters geven ze dat binnen op steen zeg maar. Ik laat liever mijn hond niet springen op steen. Ik weet wel een club bij ons in de buurt waar ze je boekje niet checken. Als je wilt kan je me pben.

groetjes Helen
#193061
Eerst even offtopic ;D . Van MG houd ik niet zo van, socilisatie-cursus vind ik perfect, maar daarna houd het ook op.
Ze doen het in belachelijke korte tijd en vragen daarnaast ook nog eens belachelijke hoge prijs.
Ook houd ik niet zo van de clicker (nadenkend bij de praktijk uitvoering).
Nubis vind ik daar verdacht veel op lijken.
Moet wel zeggen dat ik daar 2 workshops zag staan die me wel interresant leken (manipulerende hondjes en vuurwerktraining :D ).
Ook zag ik daar uitdrukkelijk wat staan over entingen, ik weet dus ook niet of je daar dan wel terecht kan als je entingsboekje niet zo vol is ;D .
Voor mij is dat geen probleem, die van mij is (nog) keurig bijgehouden, van Gizmo van het begin af aan en van Max vanaf dat hij bij ons is.
Maargoed, ik heb alle gehoorzaamheidscursussen met beide honden al afgerond, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Doe nu behendigheid, en de boekjes zijn nu nog in orde (wil me er sowieso eerst meer in verdiepen voordat ik daar een standpunt over ga innemen), maar ze hebben er nog nooit naar gevraagd.

EN HOUD OP OVER AGGRESSIVITEIT!!! 8) 8) 8)
Daar heb ik de laatste tijd genoeg van gezien.
Jullie niet?
Kom dan maar langs bij mij en mijn 2 hondjes ;D ;D ;D .

En ja, het was idd de peut die mij dat allemaal kon vertellen.
Nu maakt me dat ook niet zoveel uit, dat die peut die mening erover heeft, want ik heb hem gevraagd voor advies over gedrag, niet over voeding (dat doe ik hier wel ;) ).
Zolang hij maar niet zegt dat honden aggressief worden van rauw.
En dat doet hij dus ook niet, de vorige peut trouwens ook niet (die gaf zelf kant en klaar, die driehoekjes, maar geen brokken dus) en ook mijn dierenarts trouwens niet (die vind kvv goed, zelf samenstellen wat minder, bang dat ze niet alles binnenkrijgen volgens mij, maar staat er wel achter, iig geen verkeerd woord erover gehoord dat ik het niet zou moeten doen ofzo).

Nu wonen we in een uithoek, dus moeten we het met de peuten doen die hier enigzins in de buurt zitten.
Daarbij vond mijn moeder sowieso een peut al zo zo (ik eigenlijk ook, maar je moet toch wat he?!), al helemaal toen ik daarna ook nog een ander wou laten komen.
Maargoed, ze zag zelf ook wel dat het niet goed ging en na de 1e alleen maar slechter en het anders 1 hond wegdoen zou moeten worden.
Maar het halve (of hele) land ervoor afreizen gaat haar te ver (daarbij gebeurt het in de thuissituatie, niet buiten of ergens anders, dus thuis de situatie bekijken lijkt me sowieso handiger), en mij eigenlijk ook wel (ook denkend aan de tijd en geld dat je ermee kwijt bent, zeker als het financiele aspect op het moment niet erg zeker is).

Maargoed, de peut en ik hebben van elkaar geaccepteerd dat de meningen over het voer anders waren.
Hij denkt er het zijne van, en ik het mijne.
Hij heeft mijn moeder wel aardig in twijfeling gebracht, maar mij niet en mijn moeder mij ook niet.
Ik sta er voor 100 procent achter, mijn moeder niet helemaal.
Die vind het ook goed als ik weer op brokken overstap, die vindt dat veel praktischer (nu belt ze mij savonds op als ik er niet ben om te vragen wat die honden moeten hebben en hoe ;) ), ook neemt dat veel minder ruimte in beslag (diepvries zit aardig vol, ook een deel vd koelkast heb ik in beslag genomen) en blijft de keuken netter ;D .
Verder is het veel makkelijker, je schept het in de bak en klaar, ook is er veel makkelijker aan te komen.
Maargoed, voor mijn moeder dus een twijfeling (al is ze het er helemaal mee eens dat de honden er echt beter uit zien en het er super goed op doen, ook dat ze minder poepen), naast dat andere mensen er zo hun mening over hebben, maar voor mij niet.
En nu is het zo dat zij het voor een groot gedeelte betaald, maar ik er alles mee doe en voor zorg en regel.
Dus voer (en voer kopen, ook toen met de brokken, ben regelmatig overgestapt toendertijd), mee naar de da, trainingen, ze verzorg en al die dingen.
Nu probeerde ze me wel behoorlijk over te halen toen ze hoorde dat honden van rauw aggressief konden worden terug te gaan op brokken.
Dat ik dat een fabel vond, was voor haar niet genoeg.
Nu de da dat ook heeft gezegd, en beide peuts ook, is ze er wel van overtuigd.

Nu is het voor mij dus geen probleem wat die peut zegt, maar voor mijn moeder dus wel.
En moet ik zorgen dat zij op het rechte pad blijft ;D .
En aangezien ik er dus nog niet zo heel veel van weet en er niet zo zeker van ben (wel van het vers voeren hoor!), is dat overtuigen soms een beetje moeilijk ;D .
Die peut overtuigen lukt toch niet (die had zich er wel behoorlijk in verdiept, nouja, hij vond dat iig, maar dan in de brokken ed, en niet in het rauw zelf) en hoeft voor mij ook niet, maar ik wil wel graag mijn woordje klaar hebben staan.

Bedankt voor de reacties iig! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door