Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1664081
*Dorothea* schreef: Ik denk het ook  :biggrin2: , misschien toch maar minder vaak eten aanbieden dan?
Hij krijgt nu 170 gram per dag en dat is idd meer dan de richtlijn van 2% (die dan ook weer op grote honden slaat)
Ik zit zwaar te overwegen om zowiezo op de trainingsdagen het eten over te slaan.
Dit is dinsdag en donderdag en hem dan op de andere dagen 2% te gaan geven (120 gram).

pfff...lastig hoor  :-\
#1664091
Mevroi Kruim schreef: In dat geval zou ik eens beginnen met een dag of 2, 3 helemaal niks. Gewoon de rest eten en hij niet. En dan een kwart van z'n normale hoeveelheid. Vijf minuten om het op te eten, niet eten, weg en weer 2 dagen niks. Wel eten en overlaten, de volgende keer de helft. Wel eten en op, de volgende dag ietsje meer, weer 5 minuten en dan het eventuele restant weg.
Sta je erbij als hij moet gaan eten trouwens? Dan zou ik iig hem ergens apart zetten met de hap en weggaan.
Normaal gesproken krijgt hij zijn eten in z'n biabed en ik zit op de bank (ongeveer 2,5 meter afstand)
Met mooi weer krijgt hij het in de tuin en zit ik op het terras (ongeveer 5 meter afstand)
Ik zorg altijd wel dat ik in de buurt ben i.v.m. ongelukjes en dergelijke.

Dus Jack gewoon in de kamer laten als de rest eten krijgt?
Ik voer dus zo dat hij in de week alles krijgt dus niet elke dag compleet (snap je wat ik bedoel?)
Dus na die 2 tot 3 dagen dan begin ik gewoon weer met een kwart van zijn rantsoen.
Het zal echter alleen wat langer duren voordat hij een compleet menu heeft gehad.
#1664095
Ik zou idd helemaal uit de buurt gaan, hier eten ze ook in de tuin en ik kan ze via het keukenraam in de smiezen houden.
Het kan nl zijn dat jij onbewust spanning over wel/niet eten zit uit te stralen en zodoende dat hele eetgebeuren reuze interessant maakt voor een puberende heer hond. Daar krijg je aandacht mee, je kunt er de baas mee manipuleren, gaaf!
Door hem met de hap alleen te laten gaat die eventuele lol er iig af. En als hij zo'n miepert is met eten zal hij niet gauw in een bot stikken vanwege schrokken denk ik zo.

Ik zou me ook ff helemaal niet druk maken over compleet en gebalanceerd de komende weken. Hij valt echt niet van de graat op zo korte termijn, hij wordt hooguit een tikkie dunner. En dan zal 'ie een week de pens missen, ook echt geen drama.
#1664101
Leuk hoor...pubers  >:(

Maar wat jij schrijf zou heel goed kunnen.
Het is natuurlijk bere interessant dat je je mens kunt manipuleren. (en het lukt hem hè...dat doorgetrapte duveltje)

Maar ik ga gewoon doen zoals jij voorstelde.
De aankomende 2 dagen krijgt meneer niets en daarna een kwart van zijn maaltijd.
Hij krijgt zijn eten vanaf dan in de bijkeuken waar niemand hem kan zien en hij niemand kan zien en ik zet de kookwekker op een kwartier.
Na een kwartier in de bijkeuken - eten niet op -  jammer dan.

Hopenlijk helpt het.  8)
Laatst gewijzigd door Robian op zo 27 jun 2010, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#1664146
heel herkenbaar dit ::)
roef bliefte ook ineens geen barf meer een half jaar geleden(roef is nu 2)
hij had met een lang weekend weg kvv gekregen en dat was veel lekkerder :P
nu heeft roef een heul gemeen baasje :biggrin2:en die liet hem gerust een dag of wat overslaan met eten,ik bood het aan en at hij na een minuut nog niet? doei jongen morgen weer een dag hoor!
dit spelletje duurde nog geen 2 weken en toen wist hij dat ik het meende :naughty:
Door Sella
#1664166
Ik heb ook dat gezeur gehad  met Diego van 12 tot 24 maanden.
In de zomer, als er een loopse teef was. at hij in 22 dagen net aan 400 gram. Hij behoorde 1800 gram te eten per dag.
Nu staat hij echt zowat te tikken op zijn horloge dat het tijd wordt hem te voederen en zal hij niet spontaan een dag eten overslaan.
ik heb ook wat gewanhoopt en me vastgehouden aan het gegeven dat hij zich niet zomaar zou doodhongeren.
#1664178
Sella schreef: ik heb ook wat gewanhoopt en me vastgehouden aan het gegeven dat hij zich niet zomaar zou doodhongeren.
Mijn hond deed dit ook niet zomaar... maar omdat er een lichamelijke oorzaak was die vele dierenartsen niet konden vinden. Ik heb hem zelfs laten castreren in de hoop dat hij dan meer zou eten. Ook dat hielp niet. Wat voelde ik me lullig dat ik op aanraden van div. dierenartsen gewoon zijn eten weghaalde terwijl ik het gevoel had dat hij wel degelijk honger had. Ik heb toch naar mijn gevoel geluistert en uiteindelijk een echo geeist. Daarop was een vergrote milt te zien. Die ik er dan maar uit wilde hebben, in de hoop dat dat de toestand zou verbeteren  Toen mijn hond open op de tafel lag bleken alle lymfeknopen op zijn darm verdikt te zijn en dat was de oorzaak. de milt is blijven zitten en naar een heftige pretnisonkuur begon hij weer te eten. Inmiddels is hij gewoon slank maar voor zijn doen: mega dik!  Mijn hond at vrijwel niets, soms een beetje dan weer dagen niets. Ook het lekkerste van het lekkerste wilde hij niet. Ander voer ging even goed tot hij daar ook allergisch op reageerde en dan was het weer gebeurt met eten en we hebben alles geprobeert, rauw vlees met elke keer 1 eiwitbron, hypoallergeen voer van vele merken met vele verschillende eiwitbronnen... alles lukte ff. Ook ik dacht een verwent mormel te hebben.  Ook mijn scharminkel was al die tijd wel levendig.

Ik weet heel goed dat niet elke hond het zelfde is maar omdat de hond niet wil/kan eten het voer niet geven vind ik risicovol.
#1664179
Robian schreef: Het weghalen van het voer doe ik ook al standaard. Als Robbie en Ian het op hebben dan krijgt hij nog 5 minuten en dan is het "jammer dan".
Ook krijgt hij maar 1x per dag te eten juist omdat de hoeveelheden niet echt gigantisch zijn.
Jack krijgt zo gemiddeld 170 gram per dag. Hij weeg 6 kilo.
Onze hond is ruim 1,5 jaar oud, weegt ook zes kilo en eet 140 gram per dag.
Ze zou best iets zwaarder mogen zijn, maar geven we 10 gram meer per dag, begint ze na een week exact hetzelfde gedrag te vertonen als die van jou.
Geven we iets te veel, dan gaat ze miepen, geven we de goeie hoeveelheid, dan eet ze met smaak.
Wat ik er maar mee zeggen wil, het komt op kleine hoeveelheden aan of ze lekker eet.
Misschien speelt dat bij jouw hond ook.
#1664183
Mijn cairo is ook zo'n muts met eten hij is al bijna 7 dus je kan nog even.
Wat bij hem het beste werkt is hem met een bak eten alleen in een ruimte of in de tuin doen. Deur dicht dan gaat hij wel eten. (niet altijd maar dan heeft hij pech en krijgt hij de volgende etenstijd pas weer een kans)
Door Sella
#1664184
yvette_van_alert schreef: Mijn hond deed dit ook niet zomaar... maar omdat er een lichamelijke oorzaak was die vele dierenartsen niet konden vinden. Ik heb hem zelfs laten castreren in de hoop dat hij dan meer zou eten. Ook dat hielp niet. Wat voelde ik me lullig dat ik op aanraden van div. dierenartsen gewoon zijn eten weghaalde terwijl ik het gevoel had dat hij wel degelijk honger had. Ik heb toch naar mijn gevoel geluistert en uiteindelijk een echo geeist. Daarop was een vergrote milt te zien. Die ik er dan maar uit wilde hebben, in de hoop dat dat de toestand zou verbeteren  Toen mijn hond open op de tafel lag bleken alle lymfeknopen op zijn darm verdikt te zijn en dat was de oorzaak. de milt is blijven zitten en naar een heftige pretnisonkuur begon hij weer te eten. Inmiddels is hij gewoon slank maar voor zijn doen: mega dik!  Mijn hond at vrijwel niets, soms een beetje dan weer dagen niets. Ook het lekkerste van het lekkerste wilde hij niet. Ander voer ging even goed tot hij daar ook allergisch op reageerde en dan was het weer gebeurt met eten en we hebben alles geprobeert, rauw vlees met elke keer 1 eiwitbron, hypoallergeen voer van vele merken met vele verschillende eiwitbronnen... alles lukte ff. Ook ik dacht een verwent mormel te hebben.  Ook mijn scharminkel was al die tijd wel levendig.

Ik weet heel goed dat niet elke hond het zelfde is maar omdat de hond niet wil/kan eten het voer niet geven vind ik risicovol.
Oh maar ik bood elke dag aan hoor. Ik heb hem nooit eten ontzegd. Alleen heeft hij af en toe een hapje genomen. De zomer was over, er werden niet zoveel teven meer loops schijnbaar en hij at weer als een trein.
#1664191
Hmmm..ik volg dit topic met veel interesse. Ik zit sinds twee weken in ongeveer het zelfde schuitje. Raiko is nu net een jaar geweest..en begint ook vreselijk te miepen met z'n eten. Voor mezelf denk ik dat ie idd gewoon zit te miepen, misschien last van de warmte heeft, of van zijn hormonen..of mij idd manipuleert. Maar ja...straks is er wel wat medisch aan de hand. :(
In ieder geval sterkte ermee..het kan heel frustrerend zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door