Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1663505
Een tijdje geleden had ik hier al gepost over het feit dat Raiko toen zijn vleesbotten met lange tanden aan het eten was.
Dank zij diverse tips ging het weer goed. Maar nu, sinds afgelopen zondag is het weer mis.
Het begon dus vorige week zondag toen ik voor 'm een zalmkop op het menu had staan..(Die had ie nog niet eerder gehad..en hij keek me dan ook echt zo aan met een blik van: Moet ik dat eten vrouwtje? Ja dàààààààg!!). Ik kreeg dat er dus ook niet in...
Volgende dag patrijsbout..(had ie ook nog niet eerder gehad, maar heeft ie wel wat van gegeten. Niet alles dus, terwijl zijn bak normaal gesproken tot de laatste 'kruimel' leeg gaat. (Ik vond trouwens wel dat de patrijsbout erg weeïg rook...(das zacht uitgedrukt)...Is dat normaal? Normaal ga ik nergens echt van over m'n nek, maar dit:  :yucky: :yucky: Blegh!!)
Op dins- , woens-, en donderdag krijgt ie kvv, ging wel redelijk goed naar binnen..al had ie op dinsdag ook wat haaksbarf zalm en dat ging ook niet schoon op. Vrijdags eendennekken (Is ie normaal werkelijk dol op...en nu, kreeg er met moeite twee naar binnen). Gister een gedeelte parelhoen en nog een klein beetje eendenrug. Parelhoen ging wel helemaal op, eendenrug heeft ie niet eens naar gekeken. En nu dus vanmorgen kwartelkarkasjes (éénhaps crackers waar ie normaal gesproken ook dol op is..nou kreeg de helft naar binnen).
Maar vleesbot is nu niet het enige wat ie laat staan. Tot nu toe is het al een paar keer voorgekomen dat ie zijn eitje in eens niet meer lust(krijgt ie altijd rauw met schil), zijn yoghurt niet (wat ie normaal zo lekker vind). En zelfs zijn spiervlees trekt ie af en toe zijn neus voor op. (Zo had ie gisteren hazenvlees (heeft ie wel wat van gegeten, maar de bak ging niet schoon leeg).

Waar zou dit nu toch aan kunnen liggen?  :( Mijn gedachte waren dat het misschien aan de warmte zou kunnen liggen? Althans dat hoop ik maar...
Als het om m'n hond(je) gaat maak ik me nu eenmaal meteen zorgen....
Laatst gewijzigd door Senna99 op zo 27 jun 2010, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door signmodel
#1663527
ik hoop voor je dat het aan het weer ligt idd. hier eet alles wel goed.
kan je niet in ieder geval de hoeveelheid verminderen zodat je % wel goed blijven? of over meerdere keren per dag een kleine maaltijd verspreiden?
wel zou ik het aankijken of je hondje nog aktief (zo ver mogelijk is met 30 graden) en vroljik is anders de da bellen.

tja dit weer is echt zo naar voor de beestjes.
Door Xada
#1663529
Ik zou het niet echt weten, maar het is toch nog niet zo warm in Nederland dat dat een oorzaak zou kunnen zijn? Het is hier nu 's morgens zo rond de 25 graden en dat kan oplopen tot 's middags zo'n 38 graden. Maar alle honden eten nog steeds goed. Natuurlijk is de soort warmte in Nederland wel anders en ook zo wisselvallig dat je er niet aan kunt wennen. Kun je het niet terug herleiden op bv. loopsheid of loopse teven in de buurt of verandering van leverancier of waar hij de spullen weg haalt etc.
In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk eet je hond weer snel als nooit tevoren.
Door Migudu
#1663580
Migudu eet ook minder hoor, eigenlijk alleen 's avonds laat.
Maar hij is ook minder actief, dus best logisch.
Enne...ik heb ook minder trek in eten met dit weer...

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1663714
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik vind het zo moeilijk om er de vinger op te leggen wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hij doet absoluut niet ziek aan ofzo...zwemt,speelt en rent..(ja, nu dan niet..maar 's morgens en 's avonds), is alert.
Zijn gebit is in orde, temp. is normaal, is niet afgevallen ofzo. Loopse teefjes weet ik niet of die er nu op het moment hier in de buurt zijn. Hij is nu net een jaar geweest, het zou best kunnen dat 'm dat parten gaat spelen.
@ Vanaalst: hij is dus idd net een jaar geweest..misschien dat ie dus wel zo iets heeft van, ik heb wel genoeg gehad. Ik zit nu op zo'n 900 à 1000 gram per dag. Zou dus wel wat kunnen minderen. Al is absoluut prima op gewicht, en viel hij toen ik minder voerde zelfs wat af. Maar anders moet ik misschien toch maar aanpassen, want van mijn percentages kloppen nu natuurlijk niets meer.... (Al heb ik nu dus wel mijn vriezer stampvol zitten met al in porties verdeeld voer... ::))
Ik heb nu wel voer van twee verschillende leveranciers in de vriezer liggen. Gelukkig Dier en Herby. Herby heb ik niet eerder besteld, maar goed, hij laat ook vlees van Gelukkig Dier staan terwijl ie dat altijd gewoon normaal goed at. 
Dus tja..ik kon eigenlijk niets anders bedenken dan dat het aan het weer kon liggen.
Nu heb ik 'm net weer wat kwarteltjes van vanmorgen aangeboden, en hij heeft wel weer wat er van opgegeten. Ongeveer weer de helft van wat ie vanmorgen heeft laten staan. Dus hij heeft nu bijna wel alles opgegeten, ongeveer drie kwart schat ik.
Maar er zijn dus meer honden die met warmer weer hun eten met lange tanden naar binnen werken...??
Door Migudu
#1663727
Senna99 schreef: Maar er zijn dus meer honden die met warmer weer hun eten met lange tanden naar binnen werken...??
Ja, hier wel. Hij wil overdag nu sowieso alleen water, vanavond laat lust ie dan wel wat...als het goed is.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1663735
Migudu schreef: Ja, hier wel. Hij wil overdag nu sowieso alleen water, vanavond laat lust ie dan wel wat...als het goed is
Tegen hoe laat geef je 'm wat dan? Echt pas in de late avond? Misschien moet ik dat anders ook maar eens proberen.
Door Migudu
#1663740
Trouwens, ik doe dit eigenlijk altijd.
Ik geef hem 's ochtends voordat ik naar mijn werk ga, en heel soms rond het middaguur zijn eerste maaltijd.
En dan 's avonds tussen 21 en 22 uur.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1663886
Ja, doe ik hoor!  ;) Mocht ie toch lusteloos worden of ziekjes aan doen, gaan we toch maar ff een bezoekje aan de DA doen.
En ik hoop dat het toch maar gewoon de warmte is. Bedankt iig!! :)

Groetjes!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door