Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ingridstruik
#1658466
Hallo allemaal

IK heb even een vraag.
Wat is het verschil tussen spiervlees en ander vlees dat je kunt kopen
doe nu een combi van kvv en barf maar kan hier in lelystad niet aan spiervlees komen maar wel aan  ander
vlees kan ik dat ook geven omdat al kvv geef of niet?

groetjes ingrid en shira
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1658484
Geen verschil. Vlees bestaat over het algemeen uit spier.Bij alle dieren  (dus ook gevogelte en wild zit dik spiervlees op de benen, dijen, bil, borst nek, vleugels. (kipfilet, eendenfilet, ganzenborst etc is dus spier) riblappen, baklappen, stoofvlees, soepvlees en wat voor een benamingen ze het ook geven. kopvlees is spiervlees zij het wat minder bespierd. Snijlingen zijn afsnijsels die vrijkomen bij het uitbenen van een dier.
vlees met bot is dus spiervlees met het bot er nog in. gevogelte poten, lamsbouten, vleugels. nekken, bevleesde ribben, koteletjes, ook bij wild en hele vissen.

uitzonderingen zijn
Hart. Is een spier dat onder orgaan valt
pens, maag: is een spier dat ook onder orgaan valt.
Alle andere organen zijn geen spiervlees. (lever,milt,hersens,nier,testikels, longen,strot, luchtpijp, ogen

Vet en huid is geen vlees en dus ook geen spiervlees ;)

kvv is een gemalen versie van een combinatie van onderdelen. Spiervlees,orgaan en bot
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 22 jun 2010, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door @nouk
#1658489
[quote="Aquillo"]
Geen verschil. Vlees bestaat over het algemeen uit spier.Bij alle dieren  (dus ook gevogelte en wild zit dik spiervlees op de benen, dijen, bil, borst nek, vleugels. (kipfilet, eendenfilet, ganzenborst etc is dus spier) riblappen, baklappen, stoofvlees, soepvlees en wat voor een benamingen ze het ook geven. kopvlees is spiervlees zij het wat minder bespierd. Snijlingen zijn afsnijsels die vrijkomen bij het uitbenen van een dier.
vlees met bot is dus spiervlees met het bot er nog in. gevogelte poten, lamsbouten, vleugels. nekken, bevleesde ribben, koteletjes, ook bij wild en hele vissen.

uitzonderingen zijn
Hart. Is een spier dat onder orgaan valt
pens, maag: is een spier dat ook onder orgaan valt.
Alle andere organen zijn geen spiervlees. (lever,milt,hersens,nier,testikels, longen,strot, luchtpijp, ogen

Vet en huid is geen vlees en dus ook geen spiervlees ;)

kvv is een gemalen versie van een combinatie van onderdelen. Spiervlees,orgaan en bot
[/quote]

Zo... da's nog eens een duidelijk antwoord.  :). Dus hart valt onder orgaanvlees? Dat wist ik niet. (Ook nog niet echt nodig gehad, daar ik CB voer, maar wil wel af en toe eens iets erbij geven).
Door ingridstruik
#1658497
hoi

oke harstikke bedankt dan heb ik mijn zaak voor vlees gevonden en nog goedkoop ook
heb nu voor een bak van 500 gram wel 0.25 eurocent betaald en ook voor runderlever
het is normaal wel duurder zo rond 1 euro maar dat is nog niet duur
dus een blije baas en nog blijere hond

groetjes ingrid en shira
Door orinake
#1658530
[quote="Aquillo"]
Geen verschil. Vlees bestaat over het algemeen uit spier.Bij alle dieren  (dus ook gevogelte en wild zit dik spiervlees op de benen, dijen, bil, borst nek, vleugels. (kipfilet, eendenfilet, ganzenborst etc is dus spier) riblappen, baklappen, stoofvlees, soepvlees en wat voor een benamingen ze het ook geven. kopvlees is spiervlees zij het wat minder bespierd. Snijlingen zijn afsnijsels die vrijkomen bij het uitbenen van een dier.
vlees met bot is dus spiervlees met het bot er nog in. gevogelte poten, lamsbouten, vleugels. nekken, bevleesde ribben, koteletjes, ook bij wild en hele vissen.

uitzonderingen zijn
Hart. Is een spier dat onder orgaan valt
pens, maag: is een spier dat ook onder orgaan valt.
Alle andere organen zijn geen spiervlees. (lever,milt,hersens,nier,testikels, longen,strot, luchtpijp, ogen

Vet en huid is geen vlees en dus ook geen spiervlees ;)

kvv is een gemalen versie van een combinatie van onderdelen. Spiervlees,orgaan en bot
[/quote]

pens word door velen ook als zijde compleet geteld.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1658588
[quote="orinake"]
pens word door velen ook als zijde compleet geteld.
[/quote]


Ten onrechte overigens, of je latje moet wel erg laag liggen.
Door orinake
#1658598
[quote="Angelique"]

Ten onrechte overigens, of je latje moet wel erg laag liggen.
[/quote]

Goh ik heb een pensdag, maar de andere dag komen ze wel netjes aan al hun verhoudingen :) (zelfs soms wat te veel spiervlees en bot. dus dan compenseert dat weer)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door