Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1673893
aangezien ik hier plaag met vliegen heb word ik er gek van ze zitten op vlees, dus kan t elke keer afspoelen en 10 kilo vlees in de koelkast ontdooien gaat gewoon niet :-[ :-X
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1673906
danielle1980 schreef: aangezien ik hier plaag met vliegen heb word ik er gek van ze zitten op vlees, dus kan t elke keer afspoelen en 10 kilo vlees in de koelkast ontdooien gaat gewoon niet :-[ :-X
Miss ontdooien in een goed afgesloten grote bak?
Zo doe ik dat hier, werkt prima tegen vliegen op het vlees.
Door Mevroi Kruim
#1674062
Ik heb voor het ontdooien ook emmers met goed sluitende deksels en een hele grote koelkastbak met klik-deksel. Anders zat het hier ook geheid vol met vliegen  :P ontdooien in de koelkast doe ik zelden, meestal zit die al te vol  :-[
Door Lizzy
#1674150
danielle1980 schreef: aangezien ik hier plaag met vliegen heb word ik er gek van ze zitten op vlees, dus kan t elke keer afspoelen en 10 kilo vlees in de koelkast ontdooien gaat gewoon niet :-[ :-X
Ik heb een oude hondenkoelkast. Die staat uit, dus vreet geen stroom. Maar die zorgt er wel voor dat het honden eten prima kan ontdooien, zonder dat er vliegen op komen. Misschien een tip voor je?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1674155
Hier is het ook vreselijk met die vliegen, maar er staat standaard een gieter water klaar die over de tegels gaat als Indy klaar is met eten. Maar ongelooflijk hoe snel die beesten op het vlees afkomen. Gisteren zaten er 5 dikke vliegen op 1 stukje, bleek er nog een ieniemienie fliebertje lever te liggen.
Door Lizzy
#1674210
Daarom geef ik ze hier binnen eten. Deuren dicht, eten, kleedje weghalen, bakken afwassen, deuren open, nakka vliegen. Nul, nada, noppes. Ik heb namelijk echt een bloedhekel aan die vieze gore groene bromjongens :-X
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1674230
Ik zal het snel afkloppen, maar ik heb totaal geen last van vliegen.
Andere jaren wel, maar tot nu toe hebben ze zich niet laten zien.
Door judith1967
#1674236
Dorian eet ook  buiten,die vliegen jaagt ie zelf weg.
whahahah wel een grappig gezicht,hoor.
En als tie klaar is pak ik die bak en was hem gelijk af.
De tegels likt ie daarna helemaal schoon.
Wat mij wel opvalt,met vis of pens zij er wel meer vliegen dan met kip of spiervlees


Maar in sept gaan we een vlonder terras aanleggen en dan mag hij niet meer eten op de vlonder(nu liggen er nog lelijke tegels)
Door Borke
#1674531
Borke eet buiten in de tuin op de klinkers en maakt die heel goed schoon. Als hij klaar is dan giet ik er een 10 liter gieter water overheen - geen last van vliegen  :biggrin2:

Sofi eet binnen in haar bench en die maak ik dan gewoon schoon - ook geen vliegen!
Door danielle1980
#1674621
o ja bedankt voor de tips.
dat hebben wij ook wel.
wat dom. :-[ :-[ :-[ :-[
we hebben vleeskamer, maar daar komen ze op 1 of andere manier binnen, weten niet waarom.
ik leg alles al in bakken met iets erop maar ook daar komen ze weer in >:(

ik heb nu gelijk een oplossing 8) doe alles gewoon ergens in ::)
Door danielle1980
#1674623
hier eten ze overigens binnen in de bench bijna allemaal.
alleen es en bo niet.
de puppen ook wel buiten in de kennel, maar spoel toch alles 1x per dag schoon bij hun.
Door Borke
#1674789
Als het heel warm weer is dan ontdooi ik het vlees trouwens in een koelbox, dan gaat het niet zo snel.
Ik heb een grote plastic (open) bak waar ik het vlees in ontdooi en die zet ik dan in de koelbox.
Vind ik een stuk handiger dan het in de koelkast te ontdooien, daar heb ik trouwens geen ruimte voor in de koelkast.
Voor de kvv van de katten doe ik het wel, maar dat is maar een kleine hoeveelheid en kritischer qua temperatuur.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1674865
Hier ontdooi ik ook in afgesloten bakken en ze eten binnen.
Gelukkig nog geen vliegen getraceerd, hoop dat dat zo blijft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door