Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#1650684
hier eten ze buiten, de plastic zakken kunnen tegenwoordig in de oranje bollen voor plastic, dus geen last meer van vliegen in de kliko.
Door tieneke
#1651196
Hier was het de laatste 4 a 5 dagen tropisch warm met temperaturen van 36 graden....ze aten hun uitgebreide avondbarfhap gewoon buiten in het gras en het ging zoals iedere dag weer zo vreselijk snel dat de vliegen niet eens de kans kregen  :biggrin2:
Door Lizzy
#1651382
**Marjolijn** schreef: Ik ga vanmiddag een plastic tafelkleed bij de blokker kopen en Boris leren daarop te eten.
Ik denk zelf dat dit te glad is en niet lekker eet.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1651416
Lizzy schreef: Ik denk zelf dat dit te glad is en niet lekker eet.
Gisteravond en vanmorgen heeft hij erop gegeten en hij heeft nerhens last van gehad.
Het is niet zo'n hele glade maar 1-tje met ribbels en anti slip aan de onderkant...
Voortaan dus ook zijn tafel 'dekken' voordat hij gaat eten  :P
Door wendy71
#1651489
Mijn honden eten ook altijd binnen.
Met warm weer sluit ik deuren en ramen, op die manier weinig last van vliegen ed.
Ik heb de honden aangeleerd om op het kleed te eten, moet zeggen, dat doen ze goed, geen last van vetplekken op de vloer.
Daarna mieter ik de bakken in de vaatwasser, kleedjes gaan eventueel in de was(ligt eraan wat ze gegeten hebben), en de deur gaat weer open.
Redelijk te doen op deze manier. :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1653563
Ze eten hier in huis op hun plek die ik voor het eten afdek met een plastic tafelkleed. Ze likken alles altijd grondig schoon, maar daarna neem ik het zeil af met ingesopte doek.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1660460
De dames eten hier in de tuin en als ze teveel geknoeid hebben, spoel ik (zeker in de zomer) naast de plek waar ze gegeten hebben, ook bef en poten met water.
Voor de containers heb ik een reinigingscontract gesloten, die worden iedere maand schoongemaakt.  :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1660871
oo hier eten ze buiten in de kennels, maar de vliegen eten ze ook op  :biggrin2:
Zelf likken ze meestal alles goed schoon en blijven op een plek.
We maken hun kennels schoon met kennelreiniger, en tussendoor efkes spuiten met de slang.

Vieze poten hebben ze nooit, want vlees aanraken met je poten is echt viessssssssssss!! Aldus de newfy mannen mietjes
Gebruikersavatar
Door kira
#1661044
Hier alleen vliegen als ik de weekvoorraad gereed maak. Pure knoflook etherische olie doe ik dan eerst effe op een geursteentje weg vliegen. Het eten is vaak zo snel op dat de vliegen geen kans krijgen, maar Grote Beer en Theemuts zijn dol op vliegen. Hap, smakelijke barfhap.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1668312
Lizzy schreef: Ik denk zelf dat dit te glad is en niet lekker eet.
Mijn honden eten daar al jaren op zonder problemen. Ik leg het plastic tafelkleed gewoon op hun vaste plek over het matrasje heen waar ze graag op liggen. Echt geen probleem hoor. ;) Maar het ligt er maar aan wat je de hond aangeleerd hebt. Het is niet gladder dan een tegelvloer. :biggrin2:
Ze eten zo snel dat vliegen geen kans maken. Maar mocht er door dat mooie weer en openstaande ramen en deuren een vlieg binnenkomen, dan is die geen lang leven beschoren. Mijn Podenco's vangen ze en eten ze op ;D
Door Nynke
#1670767
de hondjes eten hier buiten op een eetkleedje van ca. 60x100 cm. maar ik moet er wel bij blijven om om de haverklap te zeggen: "Op het kleed  >:( " anders lopen ze er alsnog mee weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door