Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1639588
Vanaf volgende week gaat het kleine gedeelte van de KVV die ik nog voerde, de deur uit, heb her en der al een aantal fikse bestellingen uitstaan 8)

Nu kan ik via iemand meebestellen bij het IC,maar heb absoluut geen overzicht meer (i.v.m. vriezerruimte en samenstelling menu) Wat  weegt b.v.  de ene helft van van een lamsrib en hoeveel kilo zou ik daarvan kwijt kunnen in mijn kleine vriezer van 100 liter?

Mijn grote vriezer heeft laden en dat lijkt me niet zo handig met rib?

Edit:ik lees net in een ander topic dat lamsrib 100 gram per stuk zou wegen: is dat niet heel erg weinig?
Laatst gewijzigd door millyckk op wo 02 jun 2010, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1639636
Ik heb onlangs vier kilo lamsrib meegenomen en die pastten met gemak in de koelbox (zo'n gewone die je overal kan kopen bij de blokker ed) met daarbij ook nog grote koelelementen. Het lijkt me dus dat 10 kilo met gemak in een 100l vriezer kunnen  ;)
#1639644
pike schreef: Ik heb onlangs vier kilo lamsrib meegenomen en die pastten met gemak in de koelbox (zo'n gewone die je overal kan kopen bij de blokker ed) met daarbij ook nog grote koelelementen. Het lijkt me dus dat 10 kilo met gemak in een 100l vriezer kunnen  ;)
Rimanda schreef: Ik heb de lamsribben dan ergens anders vandaan maar ik had ong. 7 kilo en paste in 1 la van een tafelmodelvriezer.
Weet natuurlijk niet hoeveel kilo je in gedachte had maar 20 a 30 kilo moet zeker wel lukken!
Nou,ik geloof dat ik met een gerust hart kan gaan bestellen :D Dank jullie wel voor de reacties!
#1639693
Een jongen lamsrib(zuiglam) kan maximaal 1 tot 1,2 kilo wegen... Dus niet 2 kilo.. Want dan zit je al bijna tegen de schaap aan hoe goed bevleesd de rib ook mag zijn............
May Linn schreef: Ik vindt lamsribben echt heel wisselend.
De laatste die ik had van de IC waren inclusief vlees zo'n 2kg per stuk.
#1640493
*Monique schreef: Joke, je kunt bij het IC vragen of ze je de ribben in stukken zagen van bijv. 500 gram. Tenminste zo doe ik het altijd. En je krijgt straks een kist he!!! En daar kunnen zoooooooooooveel ribben in ;)
Daar verheug ik me zoooooo op, kan die nieuwe schuur wel de fundering uitkijken 8)
#1640497
slagerijwest schreef: Een jongen lamsrib(zuiglam) kan maximaal 1 tot 1,2 kilo wegen... Dus niet 2 kilo.. Want dan zit je al bijna tegen de schaap aan hoe goed bevleesd de rib ook mag zijn............
Dank je wel voor de info, als mijn Tomtom en ik elkaar gaan begrijpen, kom ik in de toekomst misschien ook eens langs :)
#1640500
HannekeKjell schreef: Lamsribben zijn redelijk recht en plat van vorm, dus ze stapelen goed  :)
Heb inmiddels van het IC begrepen dat ze ongeveer een kilo wegen: jong dus! Ik ga de gok wagen, of het allemaal gaat passen zien jullie t.z.t. vanzelf wel in de rubriek "vraag en aanbod" ( of niet :D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door