Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1637007
oh oke, nee zover werkt een kysma niet, zeker niet als het echt helemaal tot de maag is...
nu zal die andere ontlasting wel gaan zakken, hoop ik, maar hard blijft het.......
als de hond een beetje is opgeknapt maar morgen geen ontlasting heeft zal ik de dag erna toch nog eens een klysma geven, zodat alle opgehoopte ontlasting eruit is....en dan met een schone lei beginnen..
Door 202Spots
#1637008
Wel lastig zeg...
Als het echt zo vol zit dan zou ik ook voor een 1 malige klysma gaan, dan komt het er in ieder geval vugger uit..
Alle andere laxerende voeding is al gezegd,  olijfolie is goed, maar als ze alleen zonnebloemolie heeft dan zou ik me daar voor 'n paar dagen niet druk over maken.
Maar TE veel olie is ook niet goed hoor, dus wel met mate geven..
Als er verse papaya te koop is kan ze dat ook geven, of eventueel papaya enzyme in tablet vorm bij de reformwinkel halen.
Door henneke
#1637018
ze zou lactulosi siroop kunnen geven dat werk van bovenaf en maakt de ontlasting die er zit breiig en makkelijk uit te poepen , als er zoveel uit moet dan is het al ingedikt voor het beneden is en krijgt het arme beest er weer moeite mee . Bo heeft een keer last gehad met poepen en met lactulosi ging hij als een lijster , het probleem met een clisma is dat het onderste er uit komt maar er in dit geval dus nog veel meer uit moet , ik zou een handje helpen .
Door *Natasja*
#1637036
henneke schreef: ze zou lactulosi siroop kunnen geven dat werk van bovenaf en maakt de ontlasting die er zit breiig en makkelijk uit te poepen , als er zoveel uit moet dan is het al ingedikt voor het beneden is en krijgt het arme beest er weer moeite mee . Bo heeft een keer last gehad met poepen en met lactulosi ging hij als een lijster , het probleem met een clisma is dat het onderste er uit komt maar er in dit geval dus nog veel meer uit moet , ik zou een handje helpen .
Waar kun je dat halen? Bij een drogist?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1637051
*Natasja* schreef: Waar kun je dat halen? Bij een drogist?
drogist , etos enz
dat is ook van het merk....hoe heet het ook alweer  >:( >:(
van die  siroop die je aan moet lengen met water  ( kreeg ik toen ik  nog klein was  :biggrin2: )

ben ff de naam kwijt ... :-[  Roosvice ...die ene die laxerend werkt
Laatst gewijzigd door lauraV op di 01 jun 2010, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#1637097
als het nog steeds zo hard is zou ik toch voorzichtig zijn. toen mijn border overleed aan verkeerd bot heb ik ook klysma gegeven (bij mij dan geen resultaat) maar ging al snel mis en niet overgeven dus vind overgeven geen goed idee om te wachten. die van mij heeft nooit overgegeven met zijn verstopping.
Door *Natasja*
#1637141
lightning schreef: als het nog steeds zo hard is zou ik toch voorzichtig zijn. toen mijn border overleed aan verkeerd bot heb ik ook klysma gegeven (bij mij dan geen resultaat) maar ging al snel mis en niet overgeven dus vind overgeven geen goed idee om te wachten. die van mij heeft nooit overgegeven met zijn verstopping.
Nee, je hebt gelijk. Ook als de hond lusteloos wordt, gaat ze naar de DA.
Door lightning
#1637148
*Natasja* schreef: Nee, je hebt gelijk. Ook als de hond lusteloos wordt, gaat ze naar de DA.

wacht dan ook niet te lang want ik krijg gewoon de kriebeltjes hiervan. ok is andere hond met niet het zelfde maar wees aub voorzichtig.
Door *Natasja*
#1637841
vanaalst schreef: en weet je hoe het met de hond gaat?
Nee, heb d'r vandaag nog niet gesproken. Vanavond zie ik haar (en de hond).
Door BubbaBling
#1637847
Ik heb honden die wel eens takken eten.
Het is weg voor je ze op hun sodemieter kan geven  ;D
Maar ik geef dan ontbijtkoek, daar plakt alles aan wat in de maag zit en dan wordt het meegenomen weer naar buiten.
Dus dat is wat ik hier geef als ze iets op gegeten hebben.
Ik weet alleen niet of het zo handig is als het ook werkelijk verstopt zit in de maag.
Heeft de DA niet iets laxerends?
Door *Natasja*
#1638231
Het gaat iets beter met de hond. Ze oogt wat fitter en vrolijker en het belangrijkste: ze poept nog steeds, zij het keiharde keutels. Ze eet ook weer met smaak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door