Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1631527
lightning schreef: nou persoonlijk is via pb. maar goed. het zij zo. als mensen liever hebben dat ik niet meer post ook best. want dit voelde aan als de 2de sneer en zeer deed het al. maar goed ik laat het rusten nu. is geheel oftopic namelijk.
Ik snap dat je het voelt als een sneer. Maar niemands intentie is niet om sneren uit te delen. Ik zal nog een keer proberen uit te leggen.

Ik heb liever dat je wel post. En dat je de mensen waarschuwt. Voor het geven van ongeschikte botten. Zoals enkele ribben of runderibben of enkele runderribben. Het zou juist mooi en goed en prachtig zijn wanneer jij mensen, als ervaringsdeskundige, waarschuwt. Jou geloven ze. Want jij hebt helaas deze vreselijke verdrietige afschuwelijke ervaring achter de rug.

Jij zou dus een gigantische steun kunnen zijn te voorkomen dat mensen hetzelfde mee moeten maken als jij. Maar ja, dan moet jij ze dus wel voor de juiste dingen waarschuwen. En niet steeds opnieuw roepen dat jouw hond dood is gegaan aan BARF. Want dan jaag je de mensen dus onnodig de stuipen op het lijf. Ik snap wel dat jij het BARF noemt, maar de crux zit 'm in het feit dat een enkele runderrib dus ongeschikt BARF materiaal is.... En daar moeten wij de mensen voor waarschuwen, niet voor BARF (als algemene term)!

Ben ik zo duidelijker?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 26 mei 2010, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#1631611
Lizzy schreef: Ik snap dat je het voelt als een sneer. Maar niemands intentie is niet om sneren uit te delen. Ik zal nog een keer proberen uit te leggen.

Ik heb liever dat je wel post. En dat je de mensen waarschuwt. Voor het geven van ongeschikte botten. Zoals enkele ribben of runderibben of enkele runderribben. Het zou juist mooi en goed en prachtig zijn wanneer jij mensen, als ervaringsdeskundige, waarschuwt. Jou geloven ze. Want jij hebt helaas deze vreselijke verdrietige afschuwelijke ervaring achter de rug.

Jij zou dus een gigantische steun kunnen zijn te voorkomen dat mensen hetzelfde mee moeten maken als jij. Maar ja, dan moet jij ze dus wel voor de juiste dingen waarschuwen. En niet steeds opnieuw roepen dat jouw hond dood is gegaan aan BARF. Want dan jaag je de mensen dus onnodig de stuipen op het lijf. Ik snap wel dat jij het BARF noemt, maar de crux zit 'm in het feit dat een enkele runderrib dus ongeschikt BARF materiaal is.... En daar moeten wij de mensen voor waarschuwen, niet voor BARF (als algemene term)!

Ben ik zo duidelijker?
maar dat heb ik al een paar keer gedaan hier op barfplaats. mensen die runderibben wilde gaan geven of hebben gegeven die heb ik gewaarschuwd heb ik ook keurig in de post gezet als het voor kwam zo'n topic ;). zullen er wel meer zijn maar ik lees niet alles (vanwege te weinig tijd) dus als ik wat mis is het niet onwilligheid van mij.

maar ik roep niet altijd dat mijn hond dood is gegaan aan barf. ik reageerde op de poll en die vroeg niet om verdere uitleg hoe en wat. blijkbaar was het wel nodig want nu was er een discussie in dat topic en dat was geheel niet mijn bedoeling. :-[.


ik probeer ook iedere keer wat uit te leggen maar dat word ook niet geheel begrepen. soms zijn woorden op papier gewoon lastig, maakt ook niet uit. ook ik ben de kwaadste niet. maar die sneren althans zoals het over komt doet zeer. een ander leeft er niet mee ik (helaas) wel met wat er is gebeurd. dan nog eens mijn topic neer te zetten van 4 maanden voor overlijden zit me ook niet lekker. voelt alsof iedere keer mijn neus erin gewreven word en daar houd ik niet van. nu weet ik het wel. ik ben het helaas niet goed gedaan en daar heb ik van geleerd. nu doe ik het geheel anders want barf wel weer. zij het gedeeltelijk want geef soms ook kvv. maar een hoop geef ik al niet meer uit " angst". die moet ik zelf overbruggen maar goed dat is mijn probleem
#1632165
lightning schreef: maar dat heb ik al een paar keer gedaan hier op barfplaats. mensen die runderibben wilde gaan geven of hebben gegeven die heb ik gewaarschuwd heb ik ook keurig in de post gezet als het voor kwam zo'n topic ;). zullen er wel meer zijn maar ik lees niet alles (vanwege te weinig tijd) dus als ik wat mis is het niet onwilligheid van mij.

maar ik roep niet altijd dat mijn hond dood is gegaan aan barf. ik reageerde op de poll en die vroeg niet om verdere uitleg hoe en wat. blijkbaar was het wel nodig want nu was er een discussie in dat topic en dat was geheel niet mijn bedoeling. :-[.


ik probeer ook iedere keer wat uit te leggen maar dat word ook niet geheel begrepen. soms zijn woorden op papier gewoon lastig, maakt ook niet uit. ook ik ben de kwaadste niet. maar die sneren althans zoals het over komt doet zeer. een ander leeft er niet mee ik (helaas) wel met wat er is gebeurd. dan nog eens mijn topic neer te zetten van 4 maanden voor overlijden zit me ook niet lekker. voelt alsof iedere keer mijn neus erin gewreven word en daar houd ik niet van. nu weet ik het wel. ik ben het helaas niet goed gedaan en daar heb ik van geleerd. nu doe ik het geheel anders want barf wel weer. zij het gedeeltelijk want geef soms ook kvv. maar een hoop geef ik al niet meer uit " angst". die moet ik zelf overbruggen maar goed dat is mijn probleem
Nou, dat is dus fantastisch, dat je andere mensen helpt zodat hun zulke dingen niet overkomt! En daar zijn we dus ook echt heel blij mee! Dus vandaar ook dat ik schreef "blijf vooral posten". Ik snap dat het voor jou een nuance verschil is. Jij gaf barf, je hond is helaas overleden aan een bot en dus is je hond overleden aan barf. Voor ons is het echter geen nuance maar een groot verschil of het om barf gaat of om een fout bot. Dus nogmaals, het is absoluut niet onze bedoeling om jou ook maar iets in te wrijven, te zeggen "het is je eigen schuld" of je sneren te geven. Echt niet. Geloof ons. Het is gewoon puur dat wij niet willen dat op het board staat "mijn hond is dood gegaan aan BARF" omdat dit de lading niet dekt. Maar goed, genoeg erover. Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is. Ik vind het trouwens ontzettend moedig en knap van je dat je weer gedeeltelijk barf geeft.
#1632240
bedankt lizzy voor de duidelijke uitleg. je legt het iig duidelijk uit en je schrijfwijze is prettig om te lezen ;)... vandaar dat ik nog op je had gereageerd...

ik wil wel weer volledig gaan barfen maar ja kom vriezer te kort is er 1 overleden vandaar nu wat meer kvv ;D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door