Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe oud is/zijn je hond(en) overleden en welk voer werd er gevoerd?

7 - brok
9
4%
8 - brok
9
4%
9 - brok
14
7%
10 - brok
8
4%
11 - brok
16
8%
12 - brok
13
6%
13 - brok
16
8%
14 - brok
19
9%
15 - brok
10
5%
16 - brok
15
7%
17 - brok
9
4%
18 - brok
1
0%
7 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
8 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
9 - kvv.barf,met de pot mee
3
1%
10 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
11 - kvv.barf,met de pot mee
3
1%
12 - kvv.barf,met de pot mee
4
2%
13 - kvv.barf,met de pot mee
10
5%
14 - kvv.barf,met de pot mee
5
2%
15 - kvv.barf,met de pot mee
8
4%
16 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
17 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
18 - kvv.barf,met de pot mee
Geen stemmen
0%
anders, bv deels brok, deels kvv,barf,met de pot mee
26
13%
#2074577
Nou ik kan hem nu invullen..... :'(
13 jaar waarvan 7 jaar op brok en 6 jaar BARF. Annak heeft welgeteld 1 dag kvv gegeten (niet eens eigenlijk want het was enkelvoudig): de een-na-laatste dag voor zijn overlijden toen kon ik er nog een schijfje Rodi pens/hart in proppen (wat een vieze, plakkerige zooi is dat trouwens)
#2074626
Friese stabij 16 jaar: altijd brok gehad en nooit gezondheidsklachten. In slaap overleden.
Rottweiler 15 jaar: altijd brok gehad en op het laatst kanker gekregen en veel lopen sukkelen op het eind. In laten slapen.
Beagle 19 (!) jaar: altijd brok gehad en ook nooit klachten gehad. Ook rustig 's nachts in slaap overleden.

Als ik mijn lijstje zo bekijk heb ik best geluk gehad. Weinig gezondheidsproblemen en best oud geworden honden.

Heb dus alleen ervaring met 100% broketende honden, omdat ik pas een jaar of 7 vers voer (en die honden zijn gelukkkig nog allemaal bij me).
Door Martine-Tom
#2074633
Qwertu schreef: Friese stabij 16 jaar: altijd brok gehad en nooit gezondheidsklachten. In slaap overleden.
Rottweiler 15 jaar: altijd brok gehad en op het laatst kanker gekregen en veel lopen sukkelen op het eind. In laten slapen.
Beagle 19 (!) jaar: altijd brok gehad en ook nooit klachten gehad. Ook rustig 's nachts in slaap overleden.

Als ik mijn lijstje zo bekijk heb ik best geluk gehad. Weinig gezondheidsproblemen en best oud geworden honden.

Heb dus alleen ervaring met 100% broketende honden, omdat ik pas een jaar of 7 vers voer (en die honden zijn gelukkkig nog allemaal bij me).
Oh wat ben ik daar een raar soort jalours op, dat er 2 in hun slaap zijn overleden...Hier heb ik dat alleen met konijnen en cavia's gehad honden en katten moet ik altijd in laten slapen :-\
#2075026
martine-tom schreef: Oh wat ben ik daar een raar soort jalours op, dat er 2 in hun slaap zijn overleden...Hier heb ik dat alleen met konijnen en cavia's gehad honden en katten moet ik altijd in laten slapen :-\
Ja, ik besef ook terdege dat ik geluk heb gehad. Op dat vlak althans. Mijn "ongeluk" lig op andere vlakken.
#2075408
onze poes eet niet alleen barf.
ze wisselt graag,
ze eet rouw runder hart,
gekookte vis rouw lust ze niet,
zakjes senior van felixs en wat brokjes voor maag en darm.
ze doet het hier redelijk op.
ik wil er wel een foto op zetten maar ik weet niet hoe het moet?
ik ben nog niet zo handig op internet.
ik keek wel op barfplaats als ik wat wil de weten voor mijn honden.
er staat veel informatie op.
groetjes altorfini.
#2085995
Rocky is op 9,5 jarig leeftijd overleden grotendeels op brok/diner gestaan maar de laatste 2 jaar van zijn leven op KVV dit heeft wel zijn leeftijd verlengt want brok spuugde hij vanwege zijn afwijking uit. Gizmo is bijna 14 en vindt de Barf helemaal geweldig het enige mankament wat hij heeft is zijn artrose mijn zijn wil is er nog.
#2086127
Dengel, mijn eerste hond was een kruising labrador met herder. Zij is 9 jaar geworden, overleden aan leverkanker...  :'(
Zij is in de nacht van 1e op 2e kerstdag op de achterbank van de auto overleden, toen we met spoed op weg waren naar de kliniek in Amsterdam... Het leek wel of ze ons het laten inslapen heeft willen besparen... Dat wordt in december al weer 14 jaar geleden...
Laska, Duitse herder, hebben we moeten laten inslapen toen ze 7 jaar was (vandaag precies 2 jaar geleden...)
Zij is overleden aan blaaskanker.
Beiden honden hebben altijd brok gekregen en tafelresten. Ik had toen nog nooit van barfen gehoord...
#2101851
Parelridder schreef: Ik kan m'n maatjes er niet in zetten, want mijn Flatcoateds werden 4 jaar.
Floris overleed aan kanker, vlak na zijn 4e verjaardag. Afgespeend op vers en verder altijd combi brok-vers gehad.
Indra overleed op de leeftijd van 4 jaar aan de hartspierziekte DCM. Ze is afgespeend op vers, lustte dat al jong niet meer en heeft dus altijd alleen maar brok, gekookt vlees en groentenprutjes (dat vond ze wel heerlijk :biggrin2:) gegeten.
Merel is nu 3 jaar. Ze is afgespeend op vers, heeft een poos 50/50 (halve week) brok-vers gehad en nu al weer ruim een jaar alleen maar vers. Merel heb ik niet alleen laten screenen op HD, ED en PL, maar ook op haar hart. Zij lijdt ook aan DCM.
Maartje is nu 2 jaar. Ze is afgespeend op vers. Dat heeft ze een hele poos gekregen. Daarna een tijdje 50/50 brok-vers en nu al meer dan een jaar alleen nog vers. Maartje heb ik net als Merel niet alleen op HD, ED en PL laten screenen, maar ook op het hart. Ook Maartje lijdt aan DCM.
Moet het topic dan niet aangepast worden met extra stemkeuzes?
#2103001
Aquillo schreef: ik kan de uitslag zoals die momenteel is niet zien helaas. Ik heb nog geen dieren gehad die overleden zijn en daarom dus ook niet stemmen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of daar verschil in zit.
Ik heb de uitslag even voor je gecopieerd :)

Hoe oud is/zijn je hond(en) overleden en welk voer werd er gevoerd?
7 - brok - 7 (3.9%)
8 - brok - 8 (4.5%)
9 - brok - 13 (7.3%)
10 - brok - 7 (3.9%)
11 - brok - 15 (8.4%)
12 - brok - 13 (7.3%)
13 - brok - 14 (7.9%)
14 - brok - 13 (7.3%)
15 - brok - 8 (4.5%)
16 - brok - 13 (7.3%)
17 - brok - 8 (4.5%)
18 - brok - 0 (0%)
7 - kvv.barf,met de pot mee - 1 (0.6%)
8 - kvv.barf,met de pot mee - 1 (0.6%)
9 - kvv.barf,met de pot mee - 3 (1.7%)
10 - kvv.barf,met de pot mee - 1 (0.6%)
11 - kvv.barf,met de pot mee - 3 (1.7%)
12 - kvv.barf,met de pot mee - 4 (2.2%)
13 - kvv.barf,met de pot mee - 10 (5.6%)
14 - kvv.barf,met de pot mee - 5 (2.8%)
15 - kvv.barf,met de pot mee - 8 (4.5%)
16 - kvv.barf,met de pot mee - 1 (0.6%)
17 - kvv.barf,met de pot mee - 0 (0%)
18 - kvv.barf,met de pot mee - 0 (0%)
anders, bv deels brok, deels kvv,barf,met de pot mee - 22 (12.4%)
#2103002
Aquillo schreef: Moet het topic dan niet aangepast worden met extra stemkeuzes?
Het topic geeft sowieso niet echt inzicht. Binnenkort komt er een wat uitgebreidere vragenlijst, hopelijk willen veel mensen die ook nog invullen. Misschien komt daar iets interessants uit, we proberen het.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door