Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion Veronica
#1627947
Zoals eerder verteld moet Yara bijna bevallen. Nou las ik in het advies van de vereniging dat de moederhond geen groente mag eten zolang de pups bij haar drinken omdat ze dan krampjes kunnen krijgen.
Is dat zo? Het lijkt mij dat krampjes ontstaan door scherpe groentes (uien en prei) en door koolsoorten, maar die soorten krijgt ze niet.

groetjes, Marion
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1628444
ui en prei word zowiezo niet gegeven , en in koolsoorten zou ik ook voor de bevalling minder tot niet geven ivm met gassen/opzetten van de maag
Door Lizzy
#1628506
Na de bevalling, gedurende het zogen, kan de hoeveelheid bot weer omhoog geschroefd worden naar zo'n 50% en zelfs 60% vleesbot. Tijdens het zogen heeft de teef meer calcium nodig (en dus niet tijdens de zwangerschap). Geef de teef zoveel eten als ze wil. Koolhydraten (in de vorm van granen) heeft ze nu meestal niet meer nodig. Ze heeft nu vooral vleesbotten nodig voor de calcium en fosfor nodig.

Je kunt nu de volgende percentages gaan voeren: 50% a 60% vleesbot, 15% groente en fruit, 15% orgaanvlees, 5% extra's zoals zuivel, eieren, gemalen rauwe noten, etc. en de rest spiervlees.

Overgenomen uit dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html (zwangere en net bevallen honden).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door