Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1626264
hallo
gewoon een vraag geen defenitieve stelling van mijn kant ...
Maar de vraag van mij luid . Ik heb met verschillende personen gesproken en die zeggen gem dat wat ik geef niet hoeft  3/4 soorten is genoeg kan een hond nooit te korten op doen,. ,,Ik geef zelf  af en toe meer dan 10 nu KIp/eend/parelhoen/rund /lamvanschaap /lamvan geit/hert /konijn /kikkers speciaal/krokodill en zalm/markreel /sardiene,s /garnalen/struisvogel/ kwartels ,,,,, waarvan het orgaan afkomstig het meest is van eend /rund ./kip en de parelhoen /kwartels en e,,dsoorten vis natuurlijk    Het komt wel zo dat ik hier in Thailand me scheel betaald ahahah maar a,,j wat moet, moet maar stel het hoeft niet scheeld het mij enorm veel geld . Maar nog wil ik het goed doen.



grt Henk te Thailand
Door Exect
#1626328
202Spots schreef: Waarom geef je kikkers ?????
Dat is een natuurlijk produkt vol vitamine,s en dik vlees zijn niet ed zelfde kikkers als in Ned
Door 202Spots
#1626359
Exect schreef: Dat is een natuurlijk produkt vol vitamine,s en dik vlees zijn niet ed zelfde kikkers als in Ned
De froglegs is het enige wat eetbaar is, bevat veel water maar geen vitamientjes,
ik denk dat ik 't maar bij kip hou.. ;)

Nutrition and Calories in Frog Legs (Raw)
Water content (grams per 100g) 81.9
Calorie content of Food (kcals per 100g/3.5oz) 73
Protein content (grams per 100g) 16.4
Fat content (lipids) (grams per 100g) 0.3
Ash content (grams per 100g) 1.4
Carbohydrate content (grams per 100g) 0
Dietary Fiber content (grams per 100g) 0
Sugar content (grams per 100g) 0

The good: This food is very low in Saturated Fat.
It is also a good source of Thiamin, Riboflavin, Iron, Phosphorus, Potassium and Copper,
and a very good source of Protein and Selenium.

The bad: This food is very high in Cholesterol
Door Exect
#1626363
202Spots schreef: De froglegs is het enige wat eetbaar is, bevat veel water maar geen vitamientjes,
ik denk dat ik 't maar bij kip hou.. ;)

Nutrition and Calories in Frog Legs (Raw)
Water content (grams per 100g) 81.9
Calorie content of Food (kcals per 100g/3.5oz) 73
Protein content (grams per 100g) 16.4
Fat content (lipids) (grams per 100g) 0.3
Ash content (grams per 100g) 1.4
Carbohydrate content (grams per 100g) 0
Dietary Fiber content (grams per 100g) 0
Sugar content (grams per 100g) 0

The good: This food is very low in Saturated Fat.
It is also a good source of Thiamin, Riboflavin, Iron, Phosphorus, Potassium and Copper,
and a very good source of Protein and Selenium.

The bad: This food is very high in Cholesterol
;D ;D ;D Neem ik toch wat anders ahhaahahah. Maar nu nog weet ik niet hoeveel soorten  ahahah
Door 202Spots
#1626371
Exect schreef: ;D ;D ;D Neem ik toch wat anders ahhaahahah. Maar nu nog weet ik niet hoeveel soorten   ahahah
Zo te zien geef je al meer soorten dan de gemiddelde barfer, in ieder geval meer dan ik.
En ik denk dat je zonder de kikkers al helemaal goed zit met alle ander soorten die je geeft! ;)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626592
Prima In een jaar kom ik ook op gemiddeld 10 soorten, maar geef dat niet in dezelfde periode. Dus gemiddeld hier 6 a 7 soorten afgewisseld.Bijv. herfst en winter vettere soorten en veel meer wild. In het voorjaar en zomer meer tamme diersoorten Paard en rund wissel ik ook af en geef dat niet samen in dezelfde periode. Evenals eend en gans krijgen ze niet in dezelfde periode.
Door Exect
#1626764
:D  Hhah Hier is het heele jaar  hetzelfde al heb je wel ook de jaargetijden /maar geen kou /.
Maar toch nog weer de vraag als je minder geef in soorten  bij hoeveel minder ze evt dan te korten op doen . de 1 zegt al zal je alleen 2 soorten geven  met Pens /orgaan,,,,je geen tekorten op loop met je hond en de ander zegt  dat je heel veel soorten moet geven, dus ??

grt Henk te Thailand
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626954
In principe kunnen ze op 2 soorten leven, maar dat is niet optimaal. Omdat het huisdieren zijn proberen we zoveel mogelijk diversiteit in het menu aan te brengen zodat er een optimaal menu voor de honden ontstaat. Dan kun je vrijwel zeker zijn dat er geen tekorten optreden. Vandaar het streefminimum van 5 diersoorten, mits je daar aan kunt komen.
Pens is altijd een lastige. Hier in Nederland kun je redelijk makkelijk aan rund en lam komen. Soms is er hertenpens en sommiggen kunnen aan kalfspens komen. Maar dat is het dan ook wel. ander orgaan als hart, nier en lever is hier makkelijker te krijgen.. ook van andere diersoorten.  Maar er zijn zat mensen die alleen maar rund, en kip orgaan geven aan hun hond.
Dus kun je aan orgaan van andere dieren komen dan van kip en rund alleen, dan is dat natuurlijk meer ideaal om dat ook aan je hond aan te bieden.
Je kunt ook nog even op die lijst met diverse voedingswaarden per diersoort bekijken hierin zit ook de waarde van orgaan tussen.

http://www.nutrimens.nl/

toch zou ik me er niet heel erg druk om maken. Als je je aan de juiste verhoudingen houdt qua percentages van bot,vlees,orgaan dan krijgt je hond echt voldoende binnen om gezond te blijven.
Ik neem hiervoor ook dit als voorbeeld:  De mens eet gezond genoeg als hij minstens iedere dag iets uit die beroemde schijf van 5 nuttigt. Ben je ziek dan  zorg je voor extra aanvullingen. Zokun je deze regel ook voor je huisdieren toepassen.
Laatst gewijzigd door Aquillo op vr 21 mei 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1627855
Volgens mij is er niets mis met de kikkers. Behoort toch ook tot de natuurlijke prooi van de wolf.
Als je voornamelijk 3-4 diersoorten geeft met af en toe een andere is het ook prima.
Ik vind dat je heel veel diersoorten voert en dat is op zich geweldig!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door