Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1625737
ulla schreef: Ik let ook wel op hoor, met 4 sintjes, maar ik kom gewoon niet goedkoper uit, of ik moet veel kippenbot of eend gaan voeren, en ik wissel nogal veel af.
Spiervlees kan ik zo nu en dan alleen kipfilet onder de € 3,00 kopen, de rest is allemaal duurder.
Vis is alleen sardien en zalmkoppen/lijf onder de € 3,00, panharing en makreel zit er iets boven.
Runderorgaan is biologisch, en kip ook.
Nou ja , een liefhebberij kost nu eenmaal geld. :)
Heb geen idee wat zo'n 4 sintjes op een dag verzetten (al reken ik wel dat je aan de 4kg per dag zit?).
Dan kan je toch grootverpakkingen kopen?
Dan kom je doorgaans goedkoper uit en van kwaliteit kan je dan toch ook niet echt klagen denk ik?
Is natuurlijk te zien bij welke leverancier je koopt?
Door orinake
#1626866
Exect schreef: :D ;D jullie zijn goedkoop i uit  Ik ben per kilo gem 8 euro kwijt bedoel alles doorelkaar genomen .
Hehe verhuizen he ;)
Heb nog enkele nieuwe adresjes gevonden, beetje duurder maar toch :)
Alleen jammer dat het in BE absoluut niet ingeburgerd geraakt dat rauw voeren :(
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626966
Het wel of niet inburgeren van rauw voor honden maakt niets uit voor de prijs. Zolang de prijzen stijgen zullen ook de kosten voor het vlees voor de honden stijgen. Alles komt nu eenmaal uit dezelfde veestapel.
Ik heb het niet precies berekend maar ik denk dat ik op een gemiddelde van 3,50 per kg uitkom. De ene soort kost mss meer en de andere soort minder. Wild is doorgaans duurder dan de rest. Dus voor mij zijn de wintermaanden het duurst.
vis koop ik gemiddeld voor 5 euro per 4kg. kip varieert van 0,75 / 2,00 euro per kg. eend tussen de 0,60 en 2,50 p kg. (niet biologisch :-[) haas. wild konijn,. ree en hert kosten mij altijd het meeste, maar dan heb ik ook super kwaliteit direct van de jager.
Gelukkig lukt het me vaak om met anderen mee te bestellen en via via zodat mijn honden eigenlijk altijd de beste kwaliteit krijgen. ;D
Laatst gewijzigd door Aquillo op vr 21 mei 2010, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626968
Exect schreef: :D ;D jullie zijn goedkoop i uit Ik ben per kilo gem 8 euro kwijt bedoel alles doorelkaar genomen .
Ja ik schrik echt van de prijzen bij jou.
Maar goed ik voer mijn honden dan ook geen producten van een topslager en geen biologisch vlees en geen biefstukken.
Want anders zou ik voor een biologische kip minstens 10 euro per kg kwijt zijn En voor rundvlees van goede kwaliteit ook gauw rond de 11,00 euro per kg.  ;) en voor biologisch rundvlees zou ik hier in de randstad ook al gauw tusen de 19 en  25 euro per kg zitten
Laatst gewijzigd door Aquillo op vr 21 mei 2010, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#1627012
Aquillo schreef: Het wel of niet inburgeren van rauw voor honden maakt niets uit voor de prijs. Zolang de prijzen stijgen zullen ook de kosten voor het vlees voor de honden stijgen. Alles komt nu eenmaal uit dezelfde veestapel.
Ik heb het niet precies berekend maar ik denk dat ik op een gemiddelde van 3,50 per kg uitkom. De ene soort kost mss meer en de andere soort minder. Wild is doorgaans duurder dan de rest. Dus voor mij zijn de wintermaanden het duurst.
vis koop ik gemiddeld voor 5 euro per 4kg. kip varieert van 0,75 / 2,00 euro per kg. eend tussen de 0,60 en 2,50 p kg. (niet biologisch :-[) haas. wild konijn,. ree en hert kosten mij altijd het meeste, maar dan heb ik ook super kwaliteit direct van de jager.
Gelukkig lukt het me vaak om met anderen mee te bestellen en via via zodat mijn honden eigenlijk altijd de beste kwaliteit krijgen. ;D
Mijn gedacht heeft de prijs ook deels met het inburgeren te maken.
als ik ergens inlichtingen ga vragen voor snijlingen (restvlees dus eigenlijk) dan kijken de mensen mij raar aan.
ze zien dan een gat in de markt en verkopen hun "afval" aan 4 - 5€/kg ja sorry dan kan ik ook gewoon naar de winkel lopen en daar alles gaan halen.
In BE is het ook rampzalig om gewoon al aan iets van vlees te geraken voor de honden, zonder dat je er de gewone winkelprijs voor moet neertellen.
Wij zijn steeds genoodzaakt om naar NL te gaan of om te laten leveren.
Die extra kosten rekenen natuurlijk wel ferm door he.
Door Exect
#1627063
Hall ja de prijzen liegen er niet om bij mij,, Maar komt de Thai eet zelf alles van een kip/rund varken, en af en toe eend , De rest wat ik aan soorten geef  kost enorm want dat is o importprodukten zoals  bijv krokodill en struisvogel komt allemaal geinp uit Australie .Ja betaal je voor en Hert en nogotoin is kwartel  dat is totaa  (((( IK MOET DAN OOK NAAR DEZE IMPORT ZOALS DE MAKRO ))).. l lux voor de Thai  en konijn ook,,, dat eet een Thai gewoonlijk niet,, alleen restaurants hebben dan ook deze produkten dus reken uit JE winst  maar gewoon even ,,,gewone  VUILE PENS KOST HIER PER KILO OMGEREKEND 3,50 EURO  kip poot de grote stukken is het goedkoopst de vleugels en nekken kosten ook per kilo omgerekend 3,50 . HAHHAHHAH VERDER VALT HET WEL MEE AHHAHA :D
Door Benjy en Misty
#1627692
Het goedkoopste is €0,50 per kilo, het duurste is € 4,25 per kilo. Over het algemeen genomen probeer ik het rond de €2,- per kilo te houden maar dat lukt niet altijd.
Door Nadia
#1630673
Zou ik eens een foto mogen zien van diegene die zo letten op de kwaliteit van het spiervlees. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet!
Door Exect
#1631112
ulla schreef: Het gaat mij niet alleen om spiervlees.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hhahhhah wat jij tertoon steld aan die produkten hebben sommige huishoudens nog geen geld voor om te eten hahah  . Voor dat wat jij nu laat zien betaal ik de hoofdprijs in Thailand
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1631286
@  henk , weet niet of ik het daar zo goed als jou het barfen vol zou kunnen houden ...(geld , tijd , capaciteit)....mijn complimenten !!!  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door