Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wilma2206
#1622862
Korte vraag: onder welke groep valt een schaaps-, of lamstong?
Spier of vlees?
(Misschien beide?)
En weet iemand iets over de voedingswaarde en hoe vaak te voeren?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groet,

Wilma
Door Anne in Zweden
#1622893
Tong valt altijd onder orgaan. Over de voedingswaarde kan ik je niets vertellen, maar ikzelf heb mijn 15% orgaan als volgt verdeeld: 7,5% pens, 2,5% lever, 2,5% nier en 2,5% overig orgaan (waaronder tong dus valt, en hart, maagjes, dat soort dingen). In de praktijk krijgen ze bij ons iedere dag bot + vlees, aangevuld met 2 x in de week pens, 2 keer in de week groentenmix, 1 x nier, 1 x lever en 1 x overig orgaan. Maar hoe en hoe vaak je het voert, is zo'n beetje bij iedereen verschillend, afhankelijk ook van de grootte van je hond (voor een klein hondje is het lastig minuscule hoeveelheden orgaan per dag af te wegen, dan is het eenvoudiger alle orgaan in één pakketjes samen te pakken en dat samen met bot bv. te geven). Moet je gewoon even je eigen weg in vinden; belangrijk is dat je hond over een periode van twee weken het hele programma (dus minstens 4-5 diersoorten en alle bot/vlees/orgaan in de juiste proporties) binnenkrijgt. 
Door Lizzy
#1622963
Hoewel tong een sterke spier is, valt het voor mij ook onder orgaan. Puur omdat ik als definitie voor spiervlees heb "vlees dat skelet bij elkaar houdt en voor beweging van het skelet zorgt" en tong valt daar niet onder. Het heeft een goede voedingswaarde en is behoorlijk vet. Veel vetter dan gemiddeld spiervlees van goede kwaliteit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door