Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1609315
@Aradia:

Ik gebruik als probiotica voor Raiko ook de capsules acidophilus van Arkopharma. (Kun je bij een drogist kopen of laten bestellen).
Ik zelf heb ze besteld via de DA drogist in Veendam. (In Assen zullen ze, ze ook zeker kunnen bestellen of misschien wel op voorraad hebben.)
Verder gebruik ik na een tip van Lizzy ook Schindele's mineralen (via internet te bestellen, google er maar eens op). Nu hij dit elke morgen krijgt heeft Raiko eigenlijk (bijna) altijd goede ontlasting. (Daarvoor was het met hem ook vaak tobben).
Ik weet natuurlijk niet of het bij jouw hond ook zal werken, maar misschien heb je wat aan de tip!
Gebruikersavatar
Door pike
#1609332
Aradia schreef: Zou hij dan ook rond de 4% moeten zitten. Oooo wat erg van mij...  :-[
Dat is niet erg hoor. Je kan er maar op een manier achter komen hoeveel hij nodig heeft, en dat is door te kijken. Wordt hij te mager, zoals in jouw geval, dan voer je meer. Wordt hij te dik, dan geef je minder. Hoeveelheid is o.a. afhankelijk van grootte, type, karakter, hoeveelheid beweging e.d. En als je dan eindelijk denkt dat je het goed hebt, dan gaat het keihard vriezen en moet er weer wat bij  :biggrin2: of het wordt hittegolf en er kan best weer wat af  ::)

ik wil wel graag een hittegolf!
Door Exect
#1609339
pike schreef: Dat is niet erg hoor. Je kan er maar op een manier achter komen hoeveel hij nodig heeft, en dat is door te kijken. Wordt hij te mager, zoals in jouw geval, dan voer je meer. Wordt hij te dik, dan geef je minder. Hoeveelheid is o.a. afhankelijk van grootte, type, karakter, hoeveelheid beweging e.d. En als je dan eindelijk denkt dat je het goed hebt, dan gaat het keihard vriezen en moet er weer wat bij  :biggrin2: of het wordt hittegolf en er kan best weer wat af  ::)

ik wil wel graag een hittegolf!
Ik geef 10% een shishu,s van 4 maanden weegt 5 kilo niet vet dus denk dat het o.k is  De 2 volwassen Shishu,s geef ik  5 % ze wegen ook 5 kilo per , maar dat komt het is hier altijd een hittegolf nu 40 graden  :D :D :D :D
GRT Henk et Thailand
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1609517
Tjee zeg....... als je pech hebt, blijf je dus veranderen.
Nou ben ik misschien spreekwoordelijk blond, om het maar zo te noemen, maar hoe doe je dat dan als je alles in porties ingevroren hebt?  :-[

Zal voor die capules eens kijken of Varuvo ze ook heeft, moet toch nog dingen voor mezelf bestellen....  ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1609961
ik heb hier standaard 150 gram voor Loeka (aan de stevige kant) en 180gram voor Noa ( ADHD) verpakt in de vriezer liggen .
als Noa schraal begint te worden  heb ik altijd kippen,- kalkoen (stukken),- of eendennekken klaar liggen die ze dan naast haar gebruikelijke menu savonds krijgt .
zo houdt ik haar ideale gewicht op pijl , redelijk licht verteerbaar voor dr , en erg gemakkelijk mocht je wat bij willen voeren :biggrin2:
nu zijn  de dames maar kleine honden , dus ben benieuwd hoe de grote hondenbaasjes dit oplossen !!!!
Gebruikersavatar
Door pike
#1609986
Die van mij zijn middenmaatjes. Ik heb geen porties in de vriezer, maar pak er gewoon kilo's uit, voer die op, en pak dan de volgende kilo. Alleen een teveel aan orgaanvlees gaat terug in de vriezer. Als ik gewoon een beetje extra wil doen dan geef ik 's avonds een kippepoot of een sardientje ofzo. Als ik structureel meer of minder wil geven pas ik het percentage gewoon aan. Als je geen porties invriest is dat geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1610022
pike schreef: Die van mij zijn middenmaatjes. Ik heb geen porties in de vriezer, maar pak er gewoon kilo's uit, voer die op, en pak dan de volgende kilo. Alleen een teveel aan orgaanvlees gaat terug in de vriezer. Als ik gewoon een beetje extra wil doen dan geef ik 's avonds een kippepoot of een sardientje ofzo. Als ik structureel meer of minder wil geven pas ik het percentage gewoon aan. Als je geen porties invriest is dat geen enkel probleem.
deed ik een maandje of 6 terug ook , ik gaf loeka dan al snel teveel waardoor ze alleen maar dikker werd ( kan heeel verleidelijk zijn om de dames zo lekker te zien knagen  :-[ )
nu keb ik vaste porties (soort basis)  en voer extra op t oog .
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1610064
2 a 3 dagen in een lucht afgesloten bakje......
hier haal ik t iedere keer vers uit de vriezer want als t hier 3 dagen ligt trekken ze de neus ervoor op  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1612507
lauraV schreef: 2 a 3 dagen in een lucht afgesloten bakje......
hier haal ik t iedere keer vers uit de vriezer want als t hier 3 dagen ligt trekken ze de neus ervoor op  :biggrin2:
Bij mij is het met drie dagen doorgaans wel op. Maar, als het ouder is vinden ze het alleen maar lekkerder  :biggrin2:
(en worden ze er ook niet ziek van)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door