Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mettrop
#1598477
hoi,


ik krijg vrijdag een droger, en daarmee wil ik dus zelf beloningkjes voor bij de training gaan maken ( pens, long enz)

hoe groot maken jullie die stukjes voordat ze de droger in gaan, want ik kan me zo voorstellen dat het hele spulletje behoorlijk krimpt in die droger.


wilco
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1598511
Ligt eraan waar je het voor wilt gebruiken en hoe groot die klepper is waar het in moet. Trainingssnoep ging er hier ten grote in van ongeveer een dobbelsteen, maar als het voor de snack tussen door is dan liggen er penslapjes van 15 cm. in, of longrepen van een cm. of tien
Door Lizzy
#1598539
Ik snijd alles in dunne lapjes vlees van ongeveer 3 a 4 mm dik en pak-m-beet 3 a 4 cm breed en 10 a 15 cm lang. Dat knip ik in kleine stukjes als het droog is. Dat is minder werk dan het vooraf in kleine stukjes te knippen. Goed afdeppen met keukenrol scheelt je droogtijd!
Door miik
#1598553
Ja en met long gooi ik vaak grote stukken erin en dan na een uurtje of 2 knip ik het pas in reepjes. Dan is de buitenkant droog en gaat het 10x makkelijker, anders is het zo'n geglibber ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1599688
Lizzy schreef: Ik snijd alles in dunne lapjes vlees van ongeveer 3 a 4 mm dik en pak-m-beet 3 a 4 cm breed en 10 a 15 cm lang. Dat knip ik in kleine stukjes als het droog is. Dat is minder werk dan het vooraf in kleine stukjes te knippen. Goed afdeppen met keukenrol scheelt je droogtijd!
Zo doe ik het ook en dan bewaar ik de kleine stukjes in een zakje in de vriezer.
Daar haal ik dan steeds uit wat ik nodig heb, die stukjes zijn vliegensvlug ontdooit en het is langer houdbaar.
(Als iets kurkdroog is is het toch lang houdbaar hoor, maar als er een beetje vet aan zit dan kan het sneller bederven, vandaar dat ik het voor de zekerheid in de vriezer bewaar.)
Gebruikersavatar
Door Else
#1599703
Heb sinds kort een snijmachine gekocht en dat gaat nog makkelijker.
Ik laat de long half ontdooien dan plakken snijden en ik doe vervolgens gewoon grote plakken in de droger.
Als alles klaar is knip ik op de bank voor de televe om m'n gemakje blokjes ervan.
Onze hond ligt dan half kwijlend voor me op de grond in de hoop dat ik misschien een stukje over het randje laat vallen. :biggrin2:

Je kunt trouwens ook de plakken die gesneden zijn weer op elkaar leggen en dan nogmaals snijden met de machine dan heb je al reepjes.
Zo'n snijmachine valt qua prijs ook nog wel mee (al vindt mijn vriend het ietsje onzin dat ik ondertussen al een vriezer een keukenmachine een droogmachine en een snijmachine heb aangeschaft alleen voor de hond :-\)
Door saluki
#1599879
;D mijn man en ik hebben vreselijk gelachen om je berichtje, ik mag niet eens een grotere vriezer en dat met vijf honden, tis wel of topic sorry.
Tineke.
Door Tanna
#1600410
Else! schreef: Heb sinds kort een snijmachine gekocht en dat gaat nog makkelijker.
Ik laat de long half ontdooien dan plakken snijden en ik doe vervolgens gewoon grote plakken in de droger.
Als alles klaar is knip ik op de bank voor de televe om m'n gemakje blokjes ervan.
Onze hond ligt dan half kwijlend voor me op de grond in de hoop dat ik misschien een stukje over het randje laat vallen. :biggrin2:

Je kunt trouwens ook de plakken die gesneden zijn weer op elkaar leggen en dan nogmaals snijden met de machine dan heb je al reepjes.
Zo'n snijmachine valt qua prijs ook nog wel mee (al vindt mijn vriend het ietsje onzin dat ik ondertussen al een vriezer een keukenmachine een droogmachine en een snijmachine heb aangeschaft alleen voor de hond :-\)
Wij hebben een extra vriezer, een blender en een droogmachine.........alleen maar voor 1 klein hondje! ;D
Gebruikersavatar
Door Sher
#1600427
Hum hum  :-[ mijn vriezer zit vol met vlees, ik heb een droger, een sapcentrifuge, een porkert, een snoeischaar, een vleesmes en een schaar voor de honden.
Eigenlijk heb ik niet het gevoel dat ik veel spullen heb, mijn vriezertje is veel te klein namelijk.  :P
Door tieneke
#1600442
saluki schreef: ;D mijn man en ik hebben vreselijk gelachen om je berichtje, ik mag niet eens een grotere vriezer en dat met vijf honden, tis wel of topic sorry.
Tineke.
Mijn man zou toch echt niet langer lachen hoor  ;)  :knuppel2:
Door Benjy en Misty
#1600925
Hier begon het met 2 lades van de vriezer die ik van manlief mocht gebruiken voor de honden. Toen kwam Herby en omdat ik teveel besteld had mocht er een deel in de overige, bijna lege lades. Het werden daarna 4 lades voor de honden. Een speciaal hakmes werd gekocht en een droogmachine. Nu hebben we gisteren een 2e vriezer gekocht maar daar blijft het dan ook bij alhoewel manlief het ook al  over een keukenmachine heeft gehad.  ;D
Door mettrop
#1602571
nou, de eerste schapelong, kippenek,- maag en -hart liggen in de droger (wel makkelijk las je van tevoren weet wat je voor je verjaardag krijgt, kun je mooi wat spul apart houden  :biggrin2:  )

nou maar es kijken wat het wordt :)

wilco
Door mettrop
#1604046
kira schreef: das toch helder wat dat wordt, lekker.
dat klopt dus, heb inmiddels de 2e lading spul er al in liggen, en de 1e lading is goedgekeurd !

wilco
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door