Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1594564
Anne in Duitsland schreef: Wat eventueel voor problemen kan zorgen is als je je honden meteen na het eten van botwerk laat drinken. Dan spoelt de boel te snel door zonder netjes te verteren. Waterbak wegzetten dus als ze klaar zijn met eten!
dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hier word zsoms gewoon gedronken na het eten.,. en ze krijgen hier volledig nrv. dus prooi en altijd stukken met bot er in.


@ Henk.. fijn dat je je da hebt kunnen overtuigen..
#1594586
Aquillo schreef: dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hier word zsoms gewoon gedronken na het eten.,. en ze krijgen hier volledig nrv. dus prooi en altijd stukken met bot er in.


@ Henk.. fijn dat je je da hebt kunnen overtuigen..
hahha ja te gek eh zelfs nu in Thailand ,, kom er vandaan de D,a ze heeft een nieuwe cliniek geopend dus gelijk reclame gemaakt  over vers en heel misschien als we het gaan maken dus soort Barf/kvv  net anders maar toch kan ze het gaan verkopen ook . en dan help ik verder om ze te leren Barfen dusss
#1595277
Ik heb toch ook echt op barfplaats gelezen dat ze niet gelijk water na het eten mogen. Ze willen altijd wel maar ik haal het dus weg.
Ik weet ook niet meer waar ik het gelezen had.

Flynn heeft wel eens stukjes bot uitgepoept, dat ging dan gepaard met en hevig piepen, zielig gewoon. Sinds ik geen bot meer geef van grotere dieren, zoals lamsribben (meestal was het na de ribben), maar alleen nog kleine dieren geef, gaat het goed.
Hij blijft nog steeds gevoelig voor bepaalde botten, pas had ik konijnenpoten en karkassen de karkassen gingen goed maar de poten werden er 's nachts weer uitgekotst ( dit was ook wel eens gebeurt met hazenpoten), dus ik moet blijven opletten met hem.
Hij is nu 7 jaar en heeft eerst op KVV gezeten, maar al snel gecombineerd met barf. Brokken heeft hij nooit gehad, dus de zuurgraad moet toch wel goed zijn.

Groetjes Trudie
#1595301
dit stukje vond ik net

Meer informatie over wel of niet waterbak weghalen.

Mogens Eliasen adviseert om het wel te doen bij honden die problemen hebben met de vertering van het eten - en bij alle honden tijdens de overschakeling op rauw.

Waarom? Het water loopt meteen door naar de darmen en er spoelen verteringsenzymen mee. Het kan lang duren voor deze weer aangevuld zijn - of ze worden helemaal niet aangevuld
#1601766
Hier worden ook wel eens stukjes bot uitgepoept, maar daar maak ik me geen zorgen over.

Kippenekken zouden makkelijk verteerbaar moeten zijn, maar Julia poept heel die nekwervels compleet uit, het vlees is eromheen weg verteerd.
Karkassen en poten verteert ze weer wel gewoon, en zelfs lamsribben en koppen.

Maar kippenekken, echt altijd komen daar volledige nekwervels uit, die nog aan elkaar zitten zoals ze naar binnen zijn gegaan, heel raar gezicht.
#1677569
Beetje oude topic maar wil toch even reageren.Gisterenavond hebben Bindy en Sue (15weken) beide een kippevleugel gekregen..Voor Sue knip ik hem in en plet hem met een hamer en dan is het hap slik weg..Bindy ligt op haar kussen rustig te kauwen en te knagen. Vanmorgen had Sue een beetje overgegeven, waarschijnlijk van een takje want dat kwam er ook uit samen met 2 kleine stukje bot, vanmiddag poepte Sue dus een stukje bot uit van 3 cm. bij 3 mm...moet ik me zorgen maken? De vorige keren heeft ze geen last gehad van de vleugels.

Groetjes Sandra
#1677577
AussieSue schreef: Beetje oude topic maar wil toch even reageren.Gisterenavond hebben Bindy en Sue (15weken) beide een kippevleugel gekregen..Voor Sue knip ik hem in en plet hem met een hamer en dan is het hap slik weg..Bindy ligt op haar kussen rustig te kauwen en te knagen. Vanmorgen had Sue een beetje overgegeven, waarschijnlijk van een takje want dat kwam er ook uit samen met 2 kleine stukje bot, vanmiddag poepte Sue dus een stukje bot uit van 3 cm. bij 3 mm...moet ik me zorgen maken? De vorige keren heeft ze geen last gehad van de vleugels.

Groetjes Sandra
Als je hem plet geen zorgen maken  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door