Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1591561
Vandaag ben ik even weer langs de dierenarts geweest om Raiko te laten wegen.
Vorige maand was ie 26,1 kilo en nu 26,4 kilo...slechts 3 ons gegroeid dus, in een maand tijd.
Hij heeft trouwens een schofthoogte van 62 à 63 cm. (was een beetje lastig meten..hihi :biggrin2:)
Verder vind ik niet echt dat ie er mager uit ziet, al kan ik zijn ribben en ruggegraat wel goed voelen.

Hij krijgt nu circa 2,5% van zijn lichaamsgewicht. Dit komt neer op ongeveer 660 gram per dag.

Zou ik meer moeten geven? Hij krijgt trouwens best wel vette diersoorten in zijn menu zoals geit, eend en zalm.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1591747
Lizzy schreef: Hoe oud is Raiko? En wat is zijn te verwachten eind gewicht?
Ja, sorry. Ik bedacht me net dat het wel handig is om dat er eventjes bij te vermelden.
Raiko is een witte herder reu van tien maanden oud en zijn te verwachten eindgewicht was volgens de index bij de dierenarts ongeveer 33 kilo.
Door Anne in Zweden
#1591796
Ik zou er ook even een schepje bovenop doen; onze Laika (teefje weliswaar) is nu 13 maanden, weegt ongeveer 25 kg en krijgt tegen de 800 gram per dag. Die is ook zeker niet te dik, maar jouw mannetje moet nog wat meer gewicht in de schaal leggen wanneer ie een grote jongen is geworden, dus geef ´m gerust meer eten!
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1591859
Hartstikke bedankt allemaal voor jullie reacties!!
Ik heb er meteen wat meer uitgelegd. (Ongeveer 900 gram nu).
Morgen maar alles weer exact uitrekenen wat betreft de percentages. (Heb de meeste porties nog op 2,5% verdeeld, ff kijken hoe ik dat ga doen).

Ik voel me een beetje schuldig... :( ..heb ik 'm al die tijd veel te weinig gegeven. Maar je ziet het niet echt aan hem. En in de eerste maanden woog ik hem nog regelmatig (en groeide hij niet hard, maar wel gestaag) maar de laaste maand dus niet gewogen.
Door Anne in Zweden
#1591876
Voel je maar niet schuldig, hoor! Ik heb onze Max ook een tijdlang per ongeluk te weinig gegeven, die begon echt graatmager te worden. Het fijne van barfen is dat je dat vrij snel ziet, en je fout dus ook snel kunt herstellen, en dat dat herstel ook weer vlot gaat. Het zal dan ook niet lang meer duren of je hondje is op het juiste gewicht qua leeftijd en uiterlijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door