Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aradia
#1568830
We hebben vorige week 37 kg barf staan verwerken.....................pfffffffffff

We hebben het in zakjes gedaan en soort bij soort. Gelukkig in 1 la spier en in 1 la orgaan, maar als het dan eenmaal ingevroren is, lijkt het ineens bijna onherkenbaar geworden.

Dan valt het mooie inelkaar "gedraaide" menu ineens in het honderd.

Hoe doen jullie dat??
Door Daphne&Jayden
#1568922
Ik niet er altijd van die gekleurde boekenleggerplakkertjes aan vast. Daar schrijf ik dan de inhoud op en de datum van invriezen. Dat zijn van die gekleurde plakkertjes die onder andere van post-it verkocht worden. Zo kun je ook met kleurencodes werken. Bijvoorbeeld een kleur per diersoort of een kleur orgaansoort.
Door Rimanda
#1569001
Eerst heb ik er ook stickertjes op gedaan... nu herken ik het wel dus zijn de stickertjes niet meer nodig.
Heb alleen nog moeite met paard en hert uit elkaar te houden als het bevroren is..
Door Nadia
#1569020
Stickertjes vallen bij mij eraf..
Maar ik herken ook eigenlijk direct wat het is. Heb nu een dikke 100 kilo ingevroren.. kan alles zonder problemen vinden.. Ik moet wel zeggen.. Heb bv. 20 kg hert, waarvan ik er maar steeds 5 kilo portioneer. Zodat ik maar een beperkt aantal kleine zakjes heb.

Alleen hert, paard en haasvlies wil ik soms wel verwisselen.. maar ach, das niet zo'n ramp.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1569049
Met zo'n label writer blijft het heel goed zitten,ik heb er wel een plastic rol bij gekocht ,zelfs op bekers enz, kan je het zelfs in de vaatwasser doen blijft het nog zitten.
Door Borke
#1569122
Stickertjes blijven niet zitten.
ik heb het per lade gesorteerd en op de vriezers hangen briefjes met wat er per lade in zit.
In de kist zit het in zakken gesorteerd en op de zak staat wat er in zit.
Maar ik herken het inmiddels wel aan de buitenkant, zie zelfs het verschil tussen runderpens en lamspens, dus oefening baart kunst  :biggrin2:
Door Too
#1569124
Diepvries etiketten van de Hema blijven prima zitten

Ik label niet meer elke portie alleen de grote zak waar de portie in gaan, over t algemeen herken ik bijna alles in t zakje
Door Biancatje88
#1569141
Maar hoe halen juliie dan de juiste hoeveelheid van zon groot bevroren stuk af? Ik ben dus nog maar pas begonnen en heb van mijn eerste lading vlees alle menus voor elke dag in aparte zakjes zitten. Alles gewogen en afgesneden. Een heel werk hoor voor 1 hond en 5 katten.. Ben 3 en half uur bezig geweest voor 2 weken voor de hond en 1 week voor de katten ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door