Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door diest33
#1568259
:D Ik zou graag willen weten hoe het zit met zelf groentemix maken, welke groente wel en welke niet.
En ik zou ook willen weten hoeveel je hond dagelijks moet geven, ik heb een standaard teckel van 13 maanden oud, ze weegt 7,6 kg en een Cairn Terrier van 8 kg en 8jaar oud. ;)

Groetjes Helene (en pootjes van de dogs).
Door Too
#1568267
Heb je al in de bibliotheek gekeken?
Dory heeft daar een enorme lijst van geschikte groenten geplaatst!

Verder kan je de zoekfunctie boven aan de pagina gebruiken.. groentenmix levert je een heleboel voorbeelden op!
Door Lizzy
#1568415
diest33 schreef: :D Ik zou graag willen weten hoe het zit met zelf groentemix maken, welke groente wel en welke niet.
En ik zou ook willen weten hoeveel je hond dagelijks moet geven, ik heb een standaard teckel van 13 maanden oud, ze weegt 7,6 kg en een Cairn Terrier van 8 kg en 8jaar oud. ;)

Groetjes Helene (en pootjes van de dogs).
Geef geen prei en geen ui. En wees een beetje voorzichtig met kool (niet teveel kool geven, dat kan de werking van de schildklier beinvloeden) En wees voorzichtig met groenten uit de nachtschade familie (sommige honden krijgen daar huiduitslag van en honden met artrose hebben vaak ook meer last van hun kwaal wanneer je ze veel groenten uit de nachtschade familie geeft). Verder kun je alles gebruiken/geven.

Een volwassen hond eet ongeveer tussen de 2% en 5% van het ideale lichaamsgewicht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door