Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door giny
#1574685
202Spots schreef: Ik denk 'n scheutje water erbij doen, of misschien doe je TEveel tegelijk?
Probeer de kom niet stampvol te vullen.
Heb ik ook geprobeerd, hoewel de groentes in (half) bevroren toestand wel beter gepureerd worden.
Maar ik hoor van veel mensen dat de groentes niet echt gepureerd worden en het is mij niet bekend of kleine snippertjes goed verteren. Koken doe ik liever niet
Door ~anna~
#1577020
met een staafmixer lukt het ook prima.
een staafmixer en een meng/maatbeker met handvat.
ik rasp de wortel en die voeg ik pas toe als de mix klaar is.
staafmixers kunnen meestal geen wortels aan tenzij je een ...Bamix hebt :P
maar die zijn nogal prijzig, dus met een gewone staafmixer kan je al en heel eind komen.
ik maal ook de stengel van broccolie, eerst even vel/schil verwijderen en in kleine blokjes snijden.
een van mijn honden mag geen ei, dus gebruik ik vocht van vlees/pens of ander orgaan.
Door Red_Hunter
#1577079
Giny schreef: Het pureren van groentes wil mij met de keukenmachine niet zo lukken, er blijven veel stukjes in zitten, hoe lang ik ook doorpureer. Daarbij  ben ik ook inderdaad bang dat het apparaat doorbrandt. Weet iemand of je ook groentes kunt 'napureren' in een vijzel? Dit kan ik dan dagelijks doen en daar de benodigde voedingssupplementen e.d. door  mengen

:groenvanjaloeziesmiley:
Heb je bij je keukenmachine ook schijven? Ik gebruik een schijf met gaatjes met haakjes eraan en kleine gaatjes en ik krijg echt sap eruit.
Er blijft dan bovenin nog prut liggen en die bewaar ik en aan het eind doe ik die prut met wat vocht van de groentemix nog even door de keukenmachine met de messen.
Gaat wel goed hoor.
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op wo 07 apr 2010, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1577153
Inge en Bono schreef: Ik heb een sapmaakding  ;D (ik weet niet hoe je zoiets noemt) Maar aan de ene kant komt al het 'pulp', aan de andere kant het sap. Dat mik ik weer door elkaar en klaar is Inge voor 3 weken  :) Vind 'm ideaal! (nou nog een afwasmachine zodat ik 'm niet hoef af te wassen  :D )
Dat heet een sapcentrifuge  :) :) :) :) :)
Door Nynke
#1577292
Giny schreef: Ik heb nog ergens een sapcentrifuge staan, zal ik eens proberen.
Goed plan !!! en dan de pulp weer mengen met het sap, dat gaat perfect !!!!!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1577648
Nynke F schreef: Dat heet een sapcentrifuge  :) :) :) :) :)
:-[ :D Er staat inderdaad saftpresser op, maar ik dacht gelijk aan zo'n sinaasappeluitpersding; ik dacht dit heet vast anders in 't Nederlands  ;D
Door 202Spots
#1577883
Giny schreef: Ook met de sapcentrifuge hetzelfde resultaat: stukjes ipv moes
Met 'n "juicer" zal 't heus wel fijn genoeg zijn.
Wanneer je geen stukken groenten in de poop terug vind....dan is 't opgenomen ;)
Geen probleem maken wanneer er geen probleem is.
Door giny
#1577900
Uiteraard niet, maar dit is wel wat ik altijd lees op BP en ik weet niet in hoeverrre een hond last heeft van iets wat niet goed verteert.
Door giny
#1578172
ulla schreef: Mijn mix ziet er ongeveer zoals die van Dory uit,het is geen sap,ik vind nooit iets terug in de ontlasting.
OK, ik zal er eens naar kijken
Door giny
#1580349
Ik heb haar ontlasting bekeken en het wordt dus niet verteerd, de stukjes komen er weer uit.
Voorlopig  beperk mij maar tot mijn keukenmachine en daarna nog eens in de vijzel, voordat ik allerlei apparaten ga kopen. Ik denk dat het resultaat ook sterk merkafhankelijk is.

                                                                  :apple: :dog:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door