Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1566836
Senta schreef: Ik vind het idd erg vreemd dat er niet meer naar de hond van TS wordt gevraagd, zo had ik dit niet voorgesteld zit toch iemand met een heel ziek dier wat het wss niet gaat halen en iemand al een pup aan verloren heeft.
Je spullen niet schoonmaken met een ontsmettingsmiddel is een beetje je ogen sluiten maar goed ieder zijn keus.
Dat er hele veestapels af worden gemaakt omdat er een ziekte heerst zal ook wel loslopen dan toch?
Ik heb in een slagerij en de keuken gewerkt, weet hoe belangrijk het is om hygienisch te werk te gaan, heb dit van huis uit meegekregen.

Vorig jaar heeft mijn vriendin bijna haar hond verloren aan een stuk vlees wat niet goed bleek achteraf, zat vogelziekte in en nog een paar andere bactierien die je echt niet in huis wilt hebben (Zal eens navragen hoe die ook al weer heten mss wel interessant)

Ik ben voor vers vlees, maar wel op een hygienische manier. En het voorbeeld in dit topic zet mij toch wel aan het denken.
Even voor de duidelijkheid: De hond in deze is niet mijn hond en ik ken de hond zelf ook niet. Ook het gastgezin van Eddy kent de hond en baasjes niet maar kwam hen toevallig tegen bij de DA. Ze weet dat ik BARF geef aan de honden en daarom vertelde ze me dit. Het bleef mij bezig houden hoe dit mogelijk is, wat de oorzaak is van deze bacterie enz.

Het spijt me echt vreselijk wanneer ik oude wonden heb open gehaald en een heftige discussie teweeg heb gebracht. Ik denk dat iedereen op dit forum vóór rauwe voeding is want anders zouden we hier toch niet zijn maar ik denk ook dat het gewoon mogelijk moet kunnen zijn dat we onze eigen mening erover kunnen hebben zonder een ander daarom te veroordelen. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Door lindaw
#1566911
Benjy en Misty schreef: Even voor de duidelijkheid: De hond in deze is niet mijn hond en ik ken de hond zelf ook niet. Ook het gastgezin van Eddy kent de hond en baasjes niet maar kwam hen toevallig tegen bij de DA. Ze weet dat ik BARF geef aan de honden en daarom vertelde ze me dit. Het bleef mij bezig houden hoe dit mogelijk is, wat de oorzaak is van deze bacterie enz.

Het spijt me echt vreselijk wanneer ik oude wonden heb open gehaald en een heftige discussie teweeg heb gebracht. Ik denk dat iedereen op dit forum vóór rauwe voeding is want anders zouden we hier toch niet zijn maar ik denk ook dat het gewoon mogelijk moet kunnen zijn dat we onze eigen mening erover kunnen hebben zonder een ander daarom te veroordelen. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Heb heel het verhaal met verbazing zitten lezen, maar vind echt dat jij geen sorry hoeft te zeggen hoor.
Er is er maar een die die discussie uitlokt. Jij kwam met een serieuse vraag, maar helaas niet voldoede info om er echt op in te gaan.
Maar nogmaals ik vind echt dat hij je excuses niet hoeft aan te bieden.
Door Exect
#1566927
Dat komt omdat Henk de post in zijn geheel heeft gekopieerd van het Duitse Herderforum, inclusief het onderschrift van de forumster die de post gedaan had en dat onderschrift is "Je bent nooit te blond om te leren" en staat dus helemaal los van de lap onzin tekst er boven.  Zie http://www.forum.duitseherders.com/foru ... 97#p694797


Maar eerlijk toch als je zoiets leest en je heb een bepaalde ervaring schrik je of schrik je niet nu eerlijk ..,,!!

hahaaha ja ik ben geheel gerust gesteld really ,maaaaar ik heb ook duidelijk gezegt dat ik dat stuk gecopieerd heb komt niet van meze;lf  dus  maar toch leuk z,n buitenlander wonend heerlijk aan zee elkedag zon ,ok wel van Ned afkomst maar we kunnen lekker praten met z,n allen
  :D
dus gezellig degrt van HENK
Door Exect
#1566928
:-[ bijdeze wil ik exussses aanbieden wegens de overlast welk ik bezorgt  heb met het plaatsen van een gecopieerd stuk ,,was niet mijn bedoeling om heftige discussie"s  uit te loken 

grtt Henk van uit een nu wel zeer heet Thailand
Door dogsunlimited
#1566947
Ik kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen dat je zo reageert, Henk. Het feit wat je hebt meegemaakt, zal je niet in je koude kleren gaan zitten en een hoop frustratie losmaken. Maar waar ik niet zo goed achter ben, is of jouw dierenarts echt met zekerheid kon stellen dat het door de rauwe voeding kwam? Er kunnen zoveel legio andere oorzaken zijn. Bepaalde pathogene bacteriën die heel goed in een maag en darm weten te overleven en zich razendsnel kunnen vermeerderen, worden juist opgelopen door invloeden van buitenaf...of bijv. heel simpel door een slecht functionerend spijsverteringsstelsel, waardoor de pathogenen automatisch de overhand nemen. Daar hoeft de rauwe voeding nog niet eens debet aan te zijn, want wat ik net beschreef kan ook bij mensen plaatsvinden. Aannemende dat je de richtlijnen hebt gevolgd m.b.t. invriezen, goed gekeurd vlees etc.etc. kan ik me niet goed voorstellen dat de hoofdreden van de doodsoorzaak van jouw hond echt de voeding moet zijn geweest. Er zijn meer eigenaren uit jouw contreien die zelf samenstellen en op diverse buitenlandse lists vertoeven. Heb op Amerikaanse Goldenfora geholpen pups van eigenaren uit Korea over te zetten. Ik heb echt nog nooit eerder gelezen dat honden om die reden zijn overleden. Had dit wel veelvuldig voorgekomen, dan zal er op elke (buitenlandse) list en fora voor gewaarschuwd worden, dat het wellicht niet verstandig is om soortgerichte voeding te verstrekken. Dat zal niet in een doofpot worden gestopt, aangezien er ook veel fokkers van naam op vertoeven die alleen maar het beste voor hun dieren willen.
Door Exect
#1566965
SandraH schreef: Ik kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen dat je zo reageert, Henk. Het feit wat je hebt meegemaakt, zal je niet in je koude kleren gaan zitten en een hoop frustratie losmaken. Maar waar ik niet zo goed achter ben, is of jouw dierenarts echt met zekerheid kon stellen dat het door de rauwe voeding kwam? Er kunnen zoveel legio andere oorzaken zijn. Bepaalde pathogene bacteriën die heel goed in een maag en darm weten te overleven en zich razendsnel kunnen vermeerderen, worden juist opgelopen door invloeden van buitenaf...of bijv. heel simpel door een slecht functionerend spijsverteringsstelsel, waardoor de pathogenen automatisch de overhand nemen. Daar hoeft de rauwe voeding nog niet eens debet aan te zijn, want wat ik net beschreef kan ook bij mensen plaatsvinden. Aannemende dat je de richtlijnen hebt gevolgd m.b.t. invriezen, goed gekeurd vlees etc.etc. kan ik me niet goed voorstellen dat de hoofdreden van de doodsoorzaak van jouw hond echt de voeding moet zijn geweest. Er zijn meer eigenaren uit jouw contreien die zelf samenstellen en op diverse buitenlandse lists vertoeven. Heb op Amerikaanse Goldenfora geholpen pups van eigenaren uit Korea over te zetten. Ik heb echt nog nooit eerder gelezen dat honden om die reden zijn overleden. Had dit wel veelvuldig voorgekomen, dan zal er op elke (buitenlandse) list en fora voor gewaarschuwd worden, dat het wellicht niet verstandig is om soortgerichte voeding te verstrekken. Dat zal niet in een doofpot worden gestopt, aangezien er ook veel fokkers van naam op vertoeven die alleen maar het beste voor hun dieren willen.
dank je voor de reactie . Het is zo jammer nu achteraf dat ik de papieren niet meer in  bezit heb wegens en verhuizing zoek geraakt
Het kwam er op neer dat het laaste eten wat die nog heeft gedaaan  is onderzocht  dat daar een bacterie inzat ,en deze bacterie  zat ook in zijn lever  en in z,n laaste ontlasting wat ze er nog uit hebben gehaaald pff .  Ik weet nu er zijn er een paar in Thailand welk ook vers voerd maar ik weet allen 1 persoon die barf de ander maken zelf een soort KVV en vriezen dat eerst in  Maar eerlijk tot hedden heb ik nu bij mijn honden geen last ze eten als raven  alleen verharen enorm  maar weinig ontlasting dus/?  Maar nogamaals dank
grt Henk te Thailand
Door Benjy en Misty
#1566966
Exect schreef: Maar eerlijk toch als je zoiets leest en je heb een bepaalde ervaring schrik je of schrik je niet nu eerlijk ..,,!!

hahaaha ja ik ben geheel gerust gesteld really ,maaaaar ik heb ook duidelijk gezegt dat ik dat stuk gecopieerd heb komt niet van meze;lf   dus  maar toch leuk z,n buitenlander wonend heerlijk aan zee elkedag zon ,ok wel van Ned afkomst maar we kunnen lekker praten met z,n allen
  :D
dus gezellig degrt van HENK
Henk, ik kan me heel goed  voorstellen dat wanneer je zoiets hebt meegemaakt dat je toch de schrik te pakken hebt en dat je dit voor de rest van je leven met je mee draagt. Ook ik zou in zo'n geval toch extra goed opletten met wat ik geef. 

Het spijt me echt wanneer ik, naar aanleiding van mijn toppic, oude wonden weer heb geopend. 
Door Exect
#1566969
Benjy en Misty schreef: Henk, ik kan me heel goed  voorstellen dat wanneer je zoiets hebt meegemaakt dat je toch de schrik te pakken hebt en dat je dit voor de rest van je leven met je mee draagt. Ook ik zou in zo'n geval toch extra goed opletten met wat ik geef. 

Het spijt me echt wanneer ik, naar aanleiding van mijn toppic, oude wonden weer heb geopend. 

Neeee joh het is geen probleem alleen ik denk dat door het  gecopieerde stuk  wat ik heb geplaats  er probleempjes zijn ontstaan en het wel of niet gevaar en dat kwam  bij mij zo over sory ook van mijn kant nog  exusses maar jij hoef totaal geen sorry te zeggen  ok.k 
gt Vna Henk et Thailand
Door Lizzy
#1566976
Benjy en Misty schreef: Even voor de duidelijkheid: De hond in deze is niet mijn hond en ik ken de hond zelf ook niet. Ook het gastgezin van Eddy kent de hond en baasjes niet maar kwam hen toevallig tegen bij de DA. Ze weet dat ik BARF geef aan de honden en daarom vertelde ze me dit. Het bleef mij bezig houden hoe dit mogelijk is, wat de oorzaak is van deze bacterie enz.

Het spijt me echt vreselijk wanneer ik oude wonden heb open gehaald en een heftige discussie teweeg heb gebracht. Ik denk dat iedereen op dit forum vóór rauwe voeding is want anders zouden we hier toch niet zijn maar ik denk ook dat het gewoon mogelijk moet kunnen zijn dat we onze eigen mening erover kunnen hebben zonder een ander daarom te veroordelen. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Ik vind ook dat jij echt nergens je excuses voor aan hoeft te bieden! Je hebt een terechte vraag. Die we helaas niet echt goed kunnen beantwoorden....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door