Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evenstar
#1566412
Zullen we het eens over al die schimmels en mijten hebben die op hondenbrokken leven en waar ze heel ziek van kunnen worden.
Daar zullen de pro brok DA het nooit over hebben.
Niks is zonder risico's ook voedsel nuttigen niet
Door Exect
#1566418
lieve mensen  :Dwe halen nu alles door elkaar  het is  allemaal alleen om deze vraag stelling begonnen ik zal het nog even aanhallen 

het ging om een ziek e hond dat volgens  de da door vers vlees  ziek is geworden zie onderstaand

een 7 mnd oude Schapendoes. De Schapendoes zou, volgens de DA een bacterie hebben opgelopen van de rauwe voeding die het afweersysteem van de Schapendoes om zeep heeft geholpen waardoor de Schapendoes nu ernstig ziek zou zijn. Waarschijnlijk zou het niet meer goed komen met de Schapendoes.

als we daar nou even bij stil staan is al het andere nutteloos toch ??? Brokken of dettol of weet ik veel van schoonmaak middelen  staat in het niet tegen over een ziek dier  wei kan evt een passend antwoord geven  ik weet het niet  . ik heb alleen zelf een antwoord gegeven  over een hond overleden,,,, maar daar laat ik het nu bij ok
Door Too
#1566434
T is onmogelijk om op basis van t verhaal van TS tot een conclusie of theorie te komen t enige wat we weten is dat de dierenarts zegt dat t van vers voeren komt...
Ik zou graag meer info willen [wát eet de hond, wat mankeert ie, wat is er onderzocht en bevonden etc]  puur uit belangstelling

En ik geloof best dat in heel sporadische gevallen een hond echt slecht op vers vlees reageert [Luna van Nikki is daar een voorbeeld van] maar ik geloof net zo hard dat hier in Nederland de risico's minimaal zijn , het vlees dat wij voeren is gekeurd voor menselijke consumptie.
Bovendien is leven op zich al één groot risico... je dealt met dat wat op je pad komt  :)

T lastige is wel dat bij vers gevoerde honden/katten bijna automatisch naar de voeding gewezen wordt , dat hoor ik toch veel minder vaak als t over brokken gaat.
Door Anne in Zweden
#1566435
Exect schreef: lieve mensen  :Dwe halen nu alles door elkaar  het is  allemaal alleen om deze vraag stelling begonnen ik zal het nog even aanhallen  

het ging om een ziek e hond dat volgens  de da door vers vlees  ziek is geworden zie onderstaand

een 7 mnd oude Schapendoes. De Schapendoes zou, volgens de DA een bacterie hebben opgelopen van de rauwe voeding die het afweersysteem van de Schapendoes om zeep heeft geholpen waardoor de Schapendoes nu ernstig ziek zou zijn. Waarschijnlijk zou het niet meer goed komen met de Schapendoes.

als we daar nou even bij stil staan is al het andere nutteloos toch ??? Brokken of dettol of weet ik veel van schoonmaak middelen  staat in het niet tegen over een ziek dier  wei kan evt een passend antwoord geven  ik weet het niet  . ik heb alleen zelf een antwoord gegeven  over een hond overleden,,,, maar daar laat ik het nu bij ok
Ik denk dat het probleem van veel barfers op dit punt is dat een DA die niet in barfen gelooft (en die zijn nog steeds in de meerderheid), al snel tot de "conclusie" komt dat een dier aan een bacterie in de rauwe voeding is overleden (of er ziek van is geworden), zonder te onderzoeken of dat echt zo is. Terwijl die schapendoes ook ziek kan zijn geworden omdat hij iets van de straat heeft opgepikt, iets wat wellicht vergiftigd was, of iets wat stoffen bevat die gewoon slecht zijn bij inwendig gebruik.
Een ander probleem is de formulering "een bacterie die het afweersysteem om zeep heeft geholpen". Welke bacterie doet dat, onmiddellijk en onherroepelijk? Als een dergelijke bacterie bestond, zou daarover op barfplaats informatie bestaan en zou iedere barfer daarvoor gewaarschuwd worden. De enige "bacterie" die dodelijk is (en dus niet "het afweersysteem om zeep helpt") is het Aujezky-virus. Dat zit in rauw varkensvlees, wat dus door geen enkele barfer wordt gevoerd. Als die schapendoes dus aan Aujezky gerelateerde problemen heeft, zegt dat daarom niets over het concept van rauw vlees voeren op zich. Maar zover redeneert de gemiddelde DA waarschijnlijk niet als er een zieke hond langskomt die rauw voer krijgt. Dan heet het gewoon "alle rauwe voeding is gevaarlijk voor honden".
Omdat Dorian eigenlijk nooit aan de slinger is.
En die avond daarvoor dus die braadkuiken had gegeten.
Hm, dat vind ik dus vreemd. Als ik zelf iets eet wat bedorven is, komt dat er meteen uit, niet pas de volgende dag! En vanochtend had ik het nog met onze Laika: eerste rondje kakken bestond uit keurige barfkeutels. Daarna maakt mevrouw een dansje door een modderplas op een zandweg hier buiten het dorp, waar ze natuurlijk ook even uit moet drinken (ze liep los, anders had ik haar wel tegengehouden), en nog geen vijf minuten daarna is het raak: prutfluts, lekker lichtbruin! Dus mijn ervaring is dat de reactie op iets wat bedorven is/vol zit met verkeerde bacterieën bijna onmiddellijk volgt. Maar misschien zie ik dat verkeerd...
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op ma 29 mar 2010, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Exect
#1566437
Anne in Duitsland schreef: Ik denk dat het probleem van veel barfers op dit punt is dat een DA die niet in barfen gelooft (en die zijn nog steeds in de meerderheid), al snel tot de "conclusie" komt dat een dier aan een bacterie in de rauwe voeding is overleden (of er ziek van is geworden), zonder te onderzoeken of dat echt zo is. Terwijl die schapendoes ook ziek kan zijn geworden omdat hij iets van de straat heeft opgepikt, iets wat wellicht vergiftigd was, of iets wat stoffen bevat die gewoon slecht zijn bij inwendig gebruik.
Een ander probleem is de formulering "een bacterie die het afweersysteem om zeep heeft geholpen". Welke bacterie doet dat, onmiddellijk en onherroepelijk? Als een dergelijke bacterie bestond, zou daarover op barfplaats informatie bestaan en zou iedere barfer daarvoor gewaarschuwd worden. De enige "bacterie" die dodelijk is (en dus niet "het afweersysteem om zeep helpt") is het Aujezky-virus. Dat zit in rauw varkensvlees, wat dus door geen enkele barfer wordt gevoerd. Als die schapendoes dus aan Aujezky gerelateerde problemen heeft, zegt dat daarom niets over het concept van rauw vlees voeren op zich. Maar zover redeneert de gemiddelde DA waarschijnlijk niet als er een zieke hond langskomt die rauw voer krijgt. Dan heet het gewoon "alle rauwe voeding is gevaarlijk voor honden".
Nu zijn we wel weer bezig om iets  te vertellen waar het over ging dus , Top zo kunnen we wat leren van elkander toch
Door Anne in Zweden
#1566444
Senta schreef: Is dat zo?Dat vind ik wel zo prettig, net als toen met BSE, toen de schappen in de winkels leeg werden gehaald zou ik het ook erg belangrijk vinden dat we dier hier terug zouden vinden.

Verder ben ik ook zéér benieuwd wat de hond gegeten heeft zodat het een helderder beeld geeft wat er nu daadwerkelijk aan de hand is, nu kan je dr niets over zeggen ook niet dat het  niet aan het vlees zou liggen.
Daar heb ik in ieder geval alle vertrouwen in. Op barfplaats zitten mensen die soms al meer dan tien jaar rauw voeren, die bezitten een schat aan ervaring en ervaringen. Als er dus in het algemeen een bacterie bestaat die "het afweersysteem om zeep helpt", dan zou die in die tien of meer jaar echt al een keer zijn komen bovendrijven, en dan zouden alle andere bp-leden daarvoor gewaarschuwd worden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1566447
Senta schreef: Ik vind het idd erg vreemd dat er niet meer naar de hond van TS wordt gevraagd, zo had ik dit niet voorgesteld zit toch iemand met een heel ziek dier wat het wss niet gaat halen en iemand al een pup aan verloren heeft.
Het gaat helemaal niet over de hond van TS, want dan zou iedereen hier heus wel met TS begaan zijn. Het gaat echter om een via via verhaal. Mensen die TS kent hebben dit verhaal gehoord. We horen het verhaal hier dus uit de derde hand. Neemt niet weg dat elke hond die ziek wordt een triest geval op zich is, maar medeleven naar TS toe lijkt me wat overbodig daar TS de hond in kwestie kennelijk zelf ook niet kent.
Het gaat hier dus gewoon om de vraag: wat zou er aan de hand kunnen zijn geweest met deze zieke hond?
Door Lizzy
#1566478
Anne in Duitsland schreef: Daar heb ik in ieder geval alle vertrouwen in. Op barfplaats zitten mensen die soms al meer dan tien jaar rauw voeren, die bezitten een schat aan ervaring en ervaringen. Als er dus in het algemeen een bacterie bestaat die "het afweersysteem om zeep helpt", dan zou die in die tien of meer jaar echt al een keer zijn komen bovendrijven, en dan zouden alle andere bp-leden daarvoor gewaarschuwd worden.
Ik voer al ruim 10 jaar rauw ja. En ik heb in al die jaren nog niet 1 keer meegemaakt dat er een hond is gestorven aan bacterieen die in verse, rauwe voeding zitten. Nog nooit. En we hebben het hier niet over een groepje van "10 idioten die hun hond rauwe, verse voeding geven" maar over duizenden mensen en dus honden. Ik vraag dus om concreetheid. Welke bacterie betreft het dan, om maar eens een blommige te noemen. We kunnen met z'n alle hysterisch gaan lopen doen vanwege een "hearsay" verhaal, maar DAT lijkt mij nou nog eens volstrekt onverstandig en onhandig. En ik weiger daar dan ook aan mee te doen.
Door Exect
#1566494
Lizzy schreef: Ik voer al ruim 10 jaar rauw ja. En ik heb in al die jaren nog niet 1 keer meegemaakt dat er een hond is gestorven aan bacterieen die in verse, rauwe voeding zitten. Nog nooit. En we hebben het hier niet over een groepje van "10 idioten die hun hond rauwe, verse voeding geven" maar over duizenden mensen en dus honden. Ik vraag dus om concreetheid. Welke bacterie betreft het dan, om maar eens een blommige te noemen. We kunnen met z'n alle hysterisch gaan lopen doen vanwege een "hearsay" verhaal, maar DAT lijkt mij nou nog eens volstrekt onverstandig en onhandig. En ik weiger daar dan ook aan mee te doen.
Dus ik lieg ?? en de Doktoren in Bangkok ook o.k  na sectie eh maar nogmaals daar wil ik het niet meer over hebben .
Door Lizzy
#1566497
Exect schreef: Dus ik lieg ?? en de Doktoren in Bangkok ook o.k  na sectie eh maar nogmaals daar wil ik het niet meer over hebben .
Henk, doe even rustig joh. Ik zeg dat ik concrete informatie wil (het topic is niet eens door jou geopend, gaat dus niet eens over/om jou), waar ik wat mee kan. Hier kan ik niks mee. En als je het er niet meer over wilt hebben: hebt het er dan gewoon niet meer over, OK?
Door Exect
#1566509
Lizzy schreef: Henk, doe even rustig joh. Ik zeg dat ik concrete informatie wil (het topic is niet eens door jou geopend, gaat dus niet eens over/om jou), waar ik wat mee kan. Hier kan ik niks mee. En als je het er niet meer over wilt hebben: hebt het er dan gewoon niet meer over, OK?
want als we er weer over moeten praten hier dat bedoel ik met ik wil er niet over praten ,,,,, is weer het einde zoek  komen we weer op hygiene uit  dettol of weet ik veel en z enz .... ook het gecopieerde verhaal wat ik heb geplaats  uit alleen voorzorg niet als een bewijs stuk  is onwaar dan of denk jij van niet ?? en niemand  zal ooit het gelijk geven. zoals je zegt 100000 mensen  voeren vers over wel de geheele wereld  dus is top
Door Greece
#1566579
Waar gaat het gekopieerde stuk nu eigenlijk over? Het dateert uit 2002 met "onderzoeken" uit Amerika en een veestapel uit Afrika  :(
Om vervolgens af te sluiten met de zin: Hier zit natuurlijk ook helemaal geen waarheid in.Je bent nooit te blond om te leren......
Door Audrina
#1566591
Rosalie schreef: Waar gaat het gekopieerde stuk nu eigenlijk over? Het dateert uit 2002 met "onderzoeken" uit Amerika en een veestapel uit Afrika  :(
Om vervolgens af te sluiten met de zin: Hier zit natuurlijk ook helemaal geen waarheid in.Je bent nooit te blond om te leren......
Dat komt omdat Henk de post in zijn geheel heeft gekopieerd van het Duitse Herderforum, inclusief het onderschrift van de forumster die de post gedaan had en dat onderschrift is "Je bent nooit te blond om te leren" en staat dus helemaal los van de lap onzin tekst er boven.  :biggrin2: Zie http://www.forum.duitseherders.com/foru ... 97#p694797
Door Greece
#1566597
Audrina schreef: Dat komt omdat Henk de post in zijn geheel heeft gekopieerd van het Duitse Herderforum, inclusief het onderschrift van de forumster die de post gedaan had en dat onderschrift is "Je bent nooit te blond om te leren" en staat dus helemaal los van de lap onzin tekst er boven.  :biggrin2: Zie http://www.forum.duitseherders.com/foru ... 97#p694797
;D
Hier zit natuurlijk ook helemaal geen waarheid in. Maar dit slaat dus wel op die lap tekst en dat bedoel ik nou.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door