Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#1555196
Pauline schreef: Als jullie bij het IC jonge lamsribben "zien" wil je mij dan een seintje geven? Kan ik vragen of Nyn ze op 10 april of anders in mei voor me mee wil nemen. Heb daarnet een behoorlijke lamgeitenrib weggegooid, ondanks dat het echt dunne ribjes waren was het gewoon veel te hard. Soms denk ik weleens dat het van die geslachte hobbygeitjes zijn, wel klein, maar niet jong....

Als ze er zijn, zou ik er ook wel wat willen. Dan zal ik Nyn ook extra lief aankijken :biggrin2:
Nynnnnnnn???? :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Door Anne in Zweden
#1555292
trimsalon schreef: Tis ook maar net wat je zelf wilt en hoe je er mee omgaat. Ik ken hier in de buurt zelfs iemand die haar hond br.....voert, een beetje KVV en af en toe lamskoppen en ribben, en zij kijkt echt niet of het te hard is voor haar hond maar vind het "belangrijk" dat haar hond af en toe knaagt, ondanks mijn waarschuwingen het niet te doen!
Ik heb het bij mijn honden niet gedaan, ondanks dat het nu ervaren barfers zijn na 4 jaar. Ik heb alles netjes volgens het rijtje afgewerkt en de ribben en koppen als laatste geintroduceerd ;)
En dan zijn er internationaal ook nog verschillende opvattingen. Ik hoorde afgelopen weekend tijdens het hondenschooluurtje dat de juf en de meester ook barfen, maar zij geven hun honden gewoon flinke kalfspoten en ander dragend spul. En bij de meeste websites waar ik mijn barfmateriaal bestel, is er ook een afdeling "Botten", waar ijskoud "mooie, stevige rundergewrichten" worden aangeboden. Mijn eigen tandglazuur kraakt al als ik het alleen maar lees, maar in Duitsland is het dus normaal om dragende delen te geven. En de hondenschoolleraar zei trots dat zijn achtjarige labbie een gebit van een éénjarige hond heeft. Ik geloof hem graag, maar die van ons blijven toch echt barfen à la hollandaise!
Door Nynke
#1555548
ik heb het IC even gebeld, maar hij zegt dat hij altijd lamsribben heeft, maar die zijn geslacht toen ze een maand of 6, 7, 8 waren, dus niet piepjong. 

Zuiglammeren zijn er pas in mei  :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1555770
vanaalst schreef: dan pas ::) :)
zullen ze al wel binnenkort jonge geitenribbetje hebben, denk ik
2 keer monchou taart kan ik ook wel aan hoor  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door