Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1552749
Hallo
Hier is die weer, ::)  hah ja sorry maar ben blij dat ik nu in Thailand  ook vers kan voeren .
ik heb een vraag over hoe kan ik het beste een pup van 7 weken en wel een Shi,shu  met een heel klein mondje  :D??
aan zijn calcium behoefte helpen ?  ik heb vleugeltjes  /nekjes extr geprobeerd hij eet er wel aan maar  kan  niet  het bot er uit eten . heb ook al  het platgeslagen  de rest van zijn menu totaal geen probleem hij eet als een raaf O sorry een wolf  :P

grt Henk te Thailand
Door Esther Q
#1552843
In de tussentijd dat het niet lukt kun je ook eierschalen malen. Ei eruit halen (kun je rauw voeren aan de honden), schaal afspoelen en laten drogen, dan verpulveren, bv met een vijzel of een koffiebonen maler. Theelepel over het eten strooien.
Als ze het plat geslagen en in stukjes gehakt niet gaat eten zou ik een botmaal machine kopen.
Laatst gewijzigd door Esther Q op wo 17 mar 2010, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1553652
Esther Q schreef: In de tussentijd dat het niet lukt kun je ook eierschalen malen. Ei eruit halen (kun je rauw voeren aan de honden), schaal afspoelen en laten drogen, dan verpulveren, bv met een vijzel of een koffiebonen maler. Theelepel over het eten strooien.
Als ze het plat geslagen en in stukjes gehakt niet gaat eten zou ik een botmaal machine kopen.
1 theelepel eischaalpoeder per 500 gram vlees toch ??
Door Paula1976
#1559044
Ik heb een powderpuffpup van 24 weken die vanaf 10 weken kvv krijgt en na 1 ½ week ben ik geleidelijk aan barfmateriaal gaan toevoegen. Het snoetje van een powderpuff (Chinese naakthond met haar) lijkt op dat van een poedel. Hij eet vanaf het begin prima kippenkarkas, kippen- en eendennekken. Hij woog ongeveer 2.5 - 3 kg toen ik begon met barfmateriaal. Nu (4.5 kg) eet hij ook haaskarkas, konijnenschouder, kwartelkarkas, fazantkarkas, duifkarkas en zalmkoppen en graat. Zoals je ziet kan hij dus eigenlijk haast alles eten wat een groot ras ook eet. Alleen zijn het kleinere stukken, mede omdat hij per dag maar 90 gram vleesbot nodig is. Hij heeft 1 visdag, 3 dagen vleesbot met orgaan en 3 dagen vleesbot met spiervlees. Zo zijn de porties orgaan en vlees tenminste niet te klein want dan hoeft hij er niet op te kauwen (70 gram per keer).

Heeft je Shih-Tzu een erg platte neus? Kan me voorstellen dat het dan iets lastiger is dan bij ons chineesje die toch wel een spits snoetje heeft. Kan het ook zijn dat hij misschien nog even moet wennen aan het barfen? Heb je in Thailand ook de beschikking over kvv, dat hij daar eerst aan kan wennen en dan af en toe stukjes vleesbot erbij? Dan gaat het allemaal wat geleidelijker en gaat hij/zij misschien makkelijker de botten eten. Kwartelkarkas is trouwens een ideaal vleesbot voor kleine hondjes. Kun je daar aankomen? Of iets wat daarop lijkt? Diamantduifjes karkasjes? Geen idee wat er allemaal in Thailand te krijgen is!!

Succes ermee!
Door Exect
#1559085
Paula1976 schreef: Ik heb een powderpuffpup van 24 weken die vanaf 10 weken kvv krijgt en na 1 ½ week ben ik geleidelijk aan barfmateriaal gaan toevoegen. Het snoetje van een powderpuff (Chinese naakthond met haar) lijkt op dat van een poedel. Hij eet vanaf het begin prima kippenkarkas, kippen- en eendennekken. Hij woog ongeveer 2.5 - 3 kg toen ik begon met barfmateriaal. Nu (4.5 kg) eet hij ook haaskarkas, konijnenschouder, kwartelkarkas, fazantkarkas, duifkarkas en zalmkoppen en graat. Zoals je ziet kan hij dus eigenlijk haast alles eten wat een groot ras ook eet. Alleen zijn het kleinere stukken, mede omdat hij per dag maar 90 gram vleesbot nodig is. Hij heeft 1 visdag, 3 dagen vleesbot met orgaan en 3 dagen vleesbot met spiervlees. Zo zijn de porties orgaan en vlees tenminste niet te klein want dan hoeft hij er niet op te kauwen (70 gram per keer).

Heeft je Shih-Tzu een erg platte neus? Kan me voorstellen dat het dan iets lastiger is dan bij ons chineesje die toch wel een spits snoetje heeft. Kan het ook zijn dat hij misschien nog even moet wennen aan het barfen? Heb je in Thailand ook de beschikking over kvv, dat hij daar eerst aan kan wennen en dan af en toe stukjes vleesbot erbij? Dan gaat het allemaal wat geleidelijker en gaat hij/zij misschien makkelijker de botten eten. Kwartelkarkas is trouwens een ideaal vleesbot voor kleine hondjes. Kun je daar aankomen? Of iets wat daarop lijkt? Diamantduifjes karkasjes? Geen idee wat er allemaal in Thailand te krijgen is!!

Succes ermee!
  Ik maak nu zelf  soort kvv  maal het en inderdaad geef ik al wat stukjes vers vlees  + botje om wat te leren kluiven    hooop dat het inderdaad goed nu gaat zo
grt Henk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door