Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#176764
Ik heb zojuist een logeetje gekregen, een beer van een Duitse herder reu van ca 50 kilo. :o En het is de bedoeling dat ie hier vanavond al mee eet, maar ik heb alleen maar 500 gram CB light ontdooit in de koelkast liggen en dat is in principe net genoeg voor m'n eigen drietal. Nu zat ik te denken om de CB te verdelen tussen m'n eigen reu en m'n logeetje en voor m'n dames ff snel wat te ontdooien. Maar welk vlees ontdooit er snel? Ik heb kippennekjes, kippenvleugels, een halve kip of een (in elkaar gepropte) runderlap in de vriezer. Wat ontdooit het snelst? Dat is natuurlijk geen volledige maaltijd, maar dat moet niet uitmaken want het is toch maar voor 1 keertje en morgen krijgen ze weer gewoon CB.
#176769
Is jouw logee aan botten gewend? Zo niet, dan zou ik hem geen vleugels e.d. geven. Ik zou zelf de vleugels uit de vriezer halen en deze in heel warm water leggen (warm water een aantal keer verversen voor nieuw warm water). Dan zijn ze zo ontdooit.
#176782
Nee, botten issie niet gewend, maar CB wel en dat is ook wat ie gaat krijgen. Dat vlees/bot wat ik snel wil ontdooien is voor mijn eigen teven. Dat worden dus kippennekjes en -vleugels, extra zak er omheen in een bak warm water. Bedankt voor de tip. :D

Enne Peet, ik wil wel een foto van hem voor je maken hoor. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door