Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1550935
Ik ga geen discussie aan; als mensen geintereseerd zijn dan leen ik het boekje van Tannetje Koning uit  ;)

Pas werd ik op een hondenuitlaatveld benaderd door iemand die vroeg of dat rode autootje van mij was dus ik vroeg of ik um soms niet op slot gedaan had maar het ging haar om de sticker van barfplaats die er op zat en met die mevrouw heb ik heel gezellig lopen kletsen  :)
Door Esther Q
#1550938
Nee, ik heb nooit discussies met mensen hierover.
Ik kan me overigens best voorstellen dat mensen in Thailand bezorgd zijn over ongedierte. Maar als jij zorgvuldig met het vlees omgaat dan is er niets aan de hand. Dat vertrouwen krijgen ze vast wel met de tijd :)
Door Exect
#1551019
natuurlijk ga ik zeer en heel zorgvuldig om  met het eten vlees en juist door ed hoge temperaturen  hygienich  na alles te hebben klaargemaakt gelijk schoon maken  ook de voederbakken  En ik zal hier op Barf plaats eens kijken of er moet iemand al een link hebben in het Engels over barf
dank voor al de antwoorden alvast
grt Henk te Thailand
#1551538
vasco schreef: IK DENK OMDAT IN tHAILAND  DE TEMPERATUUR ENORM IS  ZOALS NU OOK 38 GRADEN +  
EN  DE MEESTE ZIJN OOK BUITENLANDERS MIJN BUREN . EN DE DA IS  EEN tHAISE ,  EN HEEFT WEL EENS VAN VERS VLEES GEHOORD MAAR NOG NOOIT ZOALS ZE NU KAN ZIEN IN PRAKTIJK ,,  MAAR IK GA NIET MEER ER OVER DISCUSSEREN MET ZE  . iK MOET TOCH  VERDER OP DEZE MANNIER   .
Ik ben net vanuit Spanje naar Duitsland verhuisd; in Spanje was het in de zomer ook maandenlang 35-40 graden, en ik deed boodschappen op de lokale markt en de supermarkt en bracht die dan in mijn auto-zonder-airco naar huis. In die tien minuten ontwikkelt je kipfilet echt geen pootjes, hoor!  ;D Ik neem aan dat jij het vlees dat je koopt ook meteen in de koelkast legt als je thuiskomt? Goed, het vlees ligt op de markt misschien niet zo goed gekoeld tentoongesteld als hier in Europa, maar als de Thailanders voor zichzelf een kipfileetje kopen op de markt, eten ze die toch ook gewoon op zonder dat ze er dood aan gaan? Oké, ze verhitten die filet voordat ze hem eten, maar toch; iemand die voor zichzelf een door-en-door vergammelde kipfilet haalt, wordt daar hoe dan ook ziek van, of ie die kipfilet nu verhit of niet.
Verder moet je niet vergeten dat honden een veel zuurder maagzuur hebben dan mensen; waar mensen gevoelig zijn voor salmonella en daar goed ziek van kunnen worden, rekent bij honden het maagzuur daar gewoon mee af.

Maar verder: lekker laten kletsen, die mensen, ook al zijn ze dierenarts. Ik ben hier in Duitsland ook op zoek naar een dierenarts, en welke da-website ik ook bekijk, overal staan goedbedoelde voedingsadviezen vermeld en die luiden altijd: vooral geen botten of rauw vlees voeren, da's heeeeel gevaarlijk! Tja. Hou gewoon in je achterhoofd dat dierenartsen niet automatisch voedingsdeskundigen zijn, en alleen brokken aanraden omdat de brokkenfabrikant zegt dat die zo gezond zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door