Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1558939
[quote="Sella"]
Ik hang geen schrijven aan zoals mogens of lonsdale.
Mijn klonk het logisch om zoveel mogelijk hele prooidiertjes te voeren. Meer omdat dit me logischer leek.
In de praktijk is dat niet zo eenvoudig om aan wilde prooidiertjes te komen( als je zelf niet jaagt en ook geen jagers kent) en voer ik dus een combinatie van hele prooidieren en zelf zo compleet mogelijk gemaakt.

Ik merk dat mijn herder heel specifiek naar bepaalde dingen lonkt dus op de markt koop ik de groente en fruit waar hij heel erg naar staat te snuiven en die krijgt hij dan in de loop van de week.
Maar echt iedere dag een mix mag ik zelf opeten van hem :-\
Ik ben niet zo dol op een groentemix dus dat hebben we afgeschaft.
Ik voer gewoon wat mij logisch lijkt en wat goed voelt en waar mijn lievelingen het goed op doen.
We hebben nu een aanloop kat en die eet pertinent geen hele prooidieren maar wil wel wat jatten van Diego zijn paard of kalkoen.
[/quote]
De jonge Herder die is het gemakelijks hij eet echt alles Voor al vis  Ik heb gistern i kilo grote gamba;s gekocht en dacht ik probeer hem ook even uit of die het lust en hap smule deed die dus  . k ken in holland een man (op mijn oude vereniging)  die voerde zijn herder 3 dagen vis en de andere dagen vlees/bot en orgaan  top zag die hond er uit verder gaf hij niets dus/??? soms denk ik ik ga het hier ook voeren maar ja dan wijk je geheel van Barf af toch?
maar bij de groente is hij ook kieskeurig  Fruit is o.k
dank voor de reactie van een ieder
grt Henk te Thailand
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1558982
[quote="ulla"]
Het verschil tussen NRV of Barf???
Voor mij is het beiden rauw voeren.
En zelf je weg vinden, in wat jij denkt dat goed is voor je honden.

Ik voer  "denk ik voor Barf "weinig bot, de volwassen honden 30 % vleesbot, en de pup 35 % vleesbot.
Ik zag dat de honden moeilijk ontlaste, terwijl ik iedere dag bot en spiervlees geef, en het nodige orgaanvlees.
Ook geef ik gemalen groenten/noten/zaden etc.
Gewoon omdat ik ervan overtuigd ben dat de honden dit goed kunnen gebruiken.

Dus qua bot percentage zou ik dan een NRV,er moeten zijn, en voor de rest een Barfer. ;D
Ik neem van beiden de dingen mee die mij goed lijken. ;)

Dus lezen,lezen en nog eens lezen, en dan zelf je mening vormen, en vooral naar je hond kijken.

Succes.
[/quote]
Hetzelfde percentage als dat ik voer...ook omdat Yuki anders te harde ontlasting heeft.
Hoe zullen wij 'onze' stroming gaan noemen, Ulla???  ;D
Door Exect
#1559008
[quote="yuki11"]
Hetzelfde percentage als dat ik voer...ook omdat Yuki anders te harde ontlasting heeft.
Hoe zullen wij 'onze' stroming gaan noemen, Ulla???  ;D
[/quote]

wordt een discusse op Barfplaats nu ahha  nee vis lijkt me ok  ook  als calcium bron zegt men  graten bevatten veel merg soortachtig lijm  '
grt henk
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1559971
[quote="Exect"]
De jonge Herder die is het gemakelijks hij eet echt alles Voor al vis  Ik heb gistern i kilo grote gamba;s gekocht en dacht ik probeer hem ook even uit of die het lust en hap smule deed die dus  . k ken in holland een man (op mijn oude vereniging)  die voerde zijn herder 3 dagen vis en de andere dagen vlees/bot en orgaan  top zag die hond er uit verder gaf hij niets dus/??? soms denk ik ik ga het hier ook voeren maar ja dan wijk je geheel van Barf af toch?
maar bij de groente is hij ook kieskeurig  Fruit is o.k
dank voor de reactie van een ieder
grt Henk te Thailand

[/quote]
je kunt rustig meerdere keren vis en andere zeedieren geven hoor als hij het zelf lekker vind. Als je geen groente geeft of omdat je hond dat niet lust is dat voor veel honden echt geen probleem. ;)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1559973
:biggrin2:[quote="Exect"]
Lol het gaat nu gweldig met het Barf     ik heb nu ook een Makro gevonden   via een Thai  met pasje wat je wel moet hebben,  maar pfff duur maar kan wel meerder soorten  vlees  lam. zelfs hert kopen   van
Jij weet een Thai eet alles van een dier  dus je betaald ook voor alles van het dier gewoon de volle pond  kip kost hier nu op de markt of carvoir bic C  90 bath l kilo  ook de niertje harte  lever  1bath staat nu 44 for 1 euro
Rund kost per kilo nu zelfde  150 bath ook alles  he pens wel schoongemaat stink nog wel hahahaha   hart is nog duurder  160 bath i kilo  alleen vis spotgoedkoop . Ik woon IN Bangsaen bad plaats  met mijn Thais vrouw  en baby van 1 jaar  van ons 2

als je dez ekant op komt hoor ik het wel kan je mijn hondenkomen bewonderenn    jij kan  eten gratis bij mij

grt Henk et Thailand
[/quote]

ha ha daar hou ik je aan tzt.  :biggrin2: Een deel van onze vrienden woont in Bangkok, Koh Samui en Koh Chang. In Koh Samed woont een Hollander met een grote Duitse dog.
ik vind het toch wel gek om in The East van die super Europese honden te zien hoor. Ik zou daar zelf liever voor een Thai Ridgback gaan.
maar pf ik schrik toch even van de prijzen hoor. volgens mij toch ook inflatie aan de gang in Thailand.
Door Exect
#1559979
[quote="Aquillo"]
:biggrin2:
ha ha daar hou ik je aan tzt.   :biggrin2: Een deel van onze vrienden woont in Bangkok, Koh Samui en Koh Chang. In Koh Samed woont een Hollander met een grote Duitse dog.
ik vind het toch wel gek om in The East van die super Europese honden te zien hoor. Ik zou daar zelf liever voor een Thai Ridgback gaan.
maar pf ik schrik toch even van de prijzen hoor. volgens mij toch ook inflatie aan de gang in Thailand.

[/quote]
Hallo  dank voor je reactie  . ik ga nu 2 dagen vis in voeren  . En over de prijzen kan ik je wel wat over vertellen  @ me maar  mijn @adres staat open hier ,want als ik hier alles moet uit leggen hebben we dadelijk problemen denken de  Barf mensen dat wij een 1 mans bedrijfje hebben op Barfplaast met praten en dan niet over Barf hahahah  kan je alleen een prijs egven van Lam wat ik gisteren heb gekocht bij carrevoir  ik betaalde  omgr 6.80 euro voor 200 gram =298 bath  betaalde voor Pens  nog niet geheel schoon  op de markt i kilo 3.18 euro
nou grt en zie een @ tegemoet  Henk te Thailand
Door ulla
#1560832
[quote="yuki11"]
Hetzelfde percentage als dat ik voer...ook omdat Yuki anders te harde ontlasting heeft.
Hoe zullen wij 'onze' stroming gaan noemen, Ulla???  ;D
[/quote]

Ik noem het zelf samen stellen.
Maar dat doet een Barfer ook, en een Nrv, er ook.
Heb jij een idee? :)
Door marye
#1561417
Ik stel zelf samen en hanteer wat me goed lijkt voor mijn hond en waar ze het goed op doet.
Ik voer denk ik net wat minder bot dan hier gemiddeld gedaan word en wat meer spiervlees, groente voer ik (sinds kort weer regelmatig) wel.
Ook kies ik ervoor om supplementen te gebruiken.

Caja's menu kun je dus niet direct onder een van beide termen scharen.
Door _Sandra_
#1562205
Aquillo schreef: En Rovanna denkt dat Mogens Eliassen het NRV model heeft bedacht maar dat is niet zo. Mogens Eliassen is een barfer.
Tom Lonsdale (Australie) heeft een heel manuscript geschreven over het Prooidiermodel = NRV. En het Wolvenmenu. Daarin is idd het vasten in opgenomen. Er wordt gevast omdat de dag voor het vasten de hond een dubbele maaltijd krijgt en zich dan eens een keer goed vol kan eten.
Ik wilde nog even toevoegen dat Mogens Eliasen als Barfer ook vaste dagen heeft. Hij pleit zelfs voor om de dag vasten en op de voerdagen de hond zich in 1 maaltijd geheel vol te laten eten (hond geeft dus zelfaan of hij volzit). Vasten zou goed zijn om de lever in werking te zetten om vet te verteren en om te zetten in glucose. Hierdoor zouden honden weer geen hongerdips kennen zoals wij mensen dat wel hebben, vanwege koolhydraten/glucose tekort.
NIet vasten zou ervoor zorgen dat deze functie van de lever verloren gaat.

Groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1562208
Vasten dient vooral om de maag een keer helemaal leeg te laten worden. Een hondenmaag kan in een keer heel veel voedsel opnemen. zelfs meer dan 3 x normale dageleijks portie. Vlak voor het vasten geef je dus de hond een dubbele portie. Zodat de maag goed oprekt.
Voordeel van vasten is dat de maagspieren sterker worden door het volledig vullen en daarna volledig legen. Hiermee kun je maagtoprsie voorkomen. (vooral van belang bij grote rassen die er snel last van kunnen krijgen) (zie theorie Lonsdale) en het zal idd ook goed zijn voor de andere organen die met de spijsvertering gemoeid is zoals Sandra hiervoor opmerkte.

Helaas heeft vasten bij mijn eigen honden geen goed effect. Mss omdat ze ooit voedsel gebrek hebben gehad (ze komen allebei uit Spanje uit het asiel en uit de vuilnisbak), maar zelfs na een drie en vierdubbele maaltijd gaan mijn krengetjes nog op pad om eten te scoren. (helaas ligt mijn straat altijd vol met restanten van snackvoedsel die mensen zomaar neergooien ipv in de prullenbakken te doen. >:( En in het bos zijn ze in staat om dan ook nog op muizenjacht te gaan en die te verorberen. Dus ben ik er maar mee gestopt en geef ze nog wel zo nu en dan een grotere maaltijd en de dag erna een kleinere hoeveelheid. Om toch die maagwand te blijven trainen.
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 25 mar 2010, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Exect
#1601355
Sella schreef: Ik hang geen schrijven aan zoals mogens of lonsdale.
Mijn klonk het logisch om zoveel mogelijk hele prooidiertjes te voeren. Meer omdat dit me logischer leek.
In de praktijk is dat niet zo eenvoudig om aan wilde prooidiertjes te komen( als je zelf niet jaagt en ook geen jagers kent) en voer ik dus een combinatie van hele prooidieren en zelf zo compleet mogelijk gemaakt.

Ik merk dat mijn herder heel specifiek naar bepaalde dingen lonkt dus op de markt koop ik de groente en fruit waar hij heel erg naar staat te snuiven en die krijgt hij dan in de loop van de week.
Maar echt iedere dag een mix mag ik zelf opeten van hem :-\
Ik ben niet zo dol op een groentemix dus dat hebben we afgeschaft.
Ik voer gewoon wat mij logisch lijkt en wat goed voelt en waar mijn lievelingen het goed op doen.
We hebben nu een aanloop kat en die eet pertinent geen hele prooidieren maar wil wel wat jatten van Diego zijn paard of kalkoen.
Hallo Ik las je hebt een Herder duitser of?? Nou ik ook een jonge van *  8maanden nu een duitser
maar het interesante vindt ik over het groente geven wat lust die herder van jou nou ?? voor speciaal groente / Ik weet van in Holland Duitseherder:s  geven veel peen en rode kool en blad groente,s wegens de kleur  pigment/;;!!!en kelp dus zee wier..... verder niets geen greonnte,s GRT henk te Thailand
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door