Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#176794
Ze hebben nu geen tandsteen en nooit gehad ook.
(Cis is 10 Tor is 7)
Het valt me wel op dat Cis d'r tanden soms 'n beetje geelige kleur hebben..
Vooral wanneer ze 'n paar dagen achter elkaar kip als RMB heeft gehad....wanneer ik dan 'n hardere bot geef, dat worden ze weer lichter van kleur.. :-\ maar nooit echt spierwit,de kleine voortandjes zijn WEL wit ,maar ik heb 't over d'r hoektanden en kiezen.
Tor z'n tanden zijn altijd veel witter.
Door Ordell
#176932
Ik ben toch wel een beetje teruggekomen op het regelmatig geven van botten om de tanden schoon te houden, hoe zacht het bot ook zijn mag. Ik vind de tanden van Max sinds hij vers vlees en botten krijgt toch meer afgesleten dan dat ik had verwacht dat ze zouden zijn.
Door Ordell
#176965
An schreef: Ik merk hier echt niks van tandenslijtage!
Ligt eraan hoe oud je honden nu zijn...?
Door Lizzy
#176974
Ordell schreef: Ik ben toch wel een beetje teruggekomen op het regelmatig geven van botten om de tanden schoon te houden, hoe zacht het bot ook zijn mag. Ik vind de tanden van Max sinds hij vers vlees en botten krijgt toch meer afgesleten dan dat ik had verwacht dat ze zouden zijn.
Vind je zijn tanden en kiezen meer afgesleten of alleen zijn tanden? Hoe vaak geef je eigenlijk (wat grotere) botten?
Door bas rouge
#176985
Na deze enthousiaste verhalen heb ik wellicht een domper. Sinds ik combi Farmfood en versvlees in de avond voer heeft Barousse, die meer dan 7 jaar een puntgaaf, stralend wit gebit had, last van aanslag op haar kiezen. Bolke heeft nog steeds prachtige tanden op z'n 10e, wel wat afgesleten overigens. Rein had als hele jonge hond al wat aanslag, hij is er blijkbaa vatbaarder voor. Maar, die aanslag bij Barousse vind ik wel balen. Is dat Farmfood? Heb dat al vaker gesuggereerd gehoord? Daarvoor gaf ik twee maal daags brokken (andere merken dan FF).
Laatst gewijzigd door bas rouge op wo 29 sep 2004, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#176986
Lizzy schreef:

Vind je zijn tanden en kiezen meer afgesleten of alleen zijn tanden? Hoe vaak geef je eigenlijk (wat grotere) botten?
Alle tanden en kiezen eigenlijk wel. Ik weet dat hij een sterk gebit heeft, maar in verhouding tot de andere honden die ik gehad heb zijn zijn tanden sneller versleten. Terwijl hij met zijn 6 jaar toen hij nog geen brokken kreeg een puntgaaf gebit had.
Ik gaf altijd een groter bot zo 1 keer in de anderhalve week, nu dan maar zo om de paar weken.
Door An
#176991
bas rouge schreef: Na deze enthousiaste verhalen heb ik wellicht een domper. Sinds ik combi Farmfood en versvlees in de avond voer heeft Barousse, die meer dan 7 jaar een puntgaaf, stralend wit gebit had, last van aanslag op haar kiezen. Bolke heeft nog steeds prachtige tanden op z'n 10e, wel wat afgesleten overigens. Rein had als hele jonge hond al wat aanslag, hij is er blijkbaa vatbaarder voor. Maar, die aanslag bij Barousse vind ik wel balen. Is dat Farmfood? Heb dat al vaker gesuggereerd gehoord? Daarvoor gaf ik twee maal daags brokken (andere merken dan FF).
Ja dat is de farmfood. Toen Holmes op ff stond kon je de drek van zijn tanden krabben voor het zeggens :o
Ordell schreef:

Ligt eraan hoe oud je honden nu zijn...?
bijna 5 en 1.5 jaar. Die van 5 is dus ook niet echt net uit zijn melktanden he ;)
Door Ordell
#176996
An schreef:
Ja dat is de farmfood. Toen Holmes op ff stond kon je de drek van zijn tanden krabben voor het zeggens :o



bijna 5 en 1.5 jaar. Die van 5 is dus ook niet echt net uit zijn melktanden he ;)
Dat is dus nog niet oud. Pas na de 6 kreeg de mijne botten en pas toen ben ik een verhoogde slijtage gaan merken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#177014
Ordell schreef:

Ligt eraan hoe oud je honden nu zijn...?
Ik denk dat leeftijd t.o.v. aanleg te verwaarlozen is. Ik heb er hier 2 van 3,5 jaar waar de stukken ervan af vliegen en dan lopen er een paar ouderen bij van 8 en bijna 11 en daar gebeurd niks bij, terwijl juist de oudste de hele dag met die botten loopt te leuren.
Door An
#177254
Ja denk ik ook! Net zoals bij mensen neem ik aan dat je honden hebt met sterke tanden en honden met zwakkere tanden.
Door Lizzy
#177398
bas rouge schreef: Na deze enthousiaste verhalen heb ik wellicht een domper. Sinds ik combi Farmfood en versvlees in de avond voer heeft Barousse, die meer dan 7 jaar een puntgaaf, stralend wit gebit had, last van aanslag op haar kiezen. Bolke heeft nog steeds prachtige tanden op z'n 10e, wel wat afgesleten overigens. Rein had als hele jonge hond al wat aanslag, hij is er blijkbaa vatbaarder voor. Maar, die aanslag bij Barousse vind ik wel balen. Is dat Farmfood? Heb dat al vaker gesuggereerd gehoord? Daarvoor gaf ik twee maal daags brokken (andere merken dan FF).
Ja, neem maar van mij aan: het is de FF. Ik heb het ooit 1 keer gevoerd...... Toen ik na d maaltijd in de mond van mijn Whoofer keek, schrok ik mij een ongeluk en heb ik de zak FF direct weggegooid. De heer de Weerd is van dit probleem op de hoogte. Ik zou zeggen: probeer eens een ander merk!
Door bas rouge
#177400
Ja, het is inderdaad echt smerig, die plak. Maar kun jij dan een bepaald merk aanraden? Waarschijnlijk heb je dit probleem met alle geperste brokken en moet ik weer terug naar een geexpandeerde.
Ik ben verder wel content met FF, wat ontlasting (consistentie en hoeveelheid) betreft zelfs zeer. Ook de prijs vind ik niet idioot, prijzen van verschillende andere merken vind ik werkelijk absurd!
Echt jammer van die plak.

Groet, Sieneke
Gebruikersavatar
Door Nitus
#177405
bas rouge schreef: Ja, het is inderdaad echt smerig, die plak. Maar kun jij dan een bepaald merk aanraden? Waarschijnlijk heb je dit probleem met alle geperste brokken en moet ik weer terug naar een geexpandeerde.
Ik ben verder wel content met FF, wat ontlasting (consistentie en hoeveelheid) betreft zelfs zeer. Ook de prijs vind ik niet idioot, prijzen van verschillende andere merken vind ik werkelijk absurd!
Echt jammer van die plak.

Groet, Sieneke
1 van mijn honden had ook erge last van extra veel tandplak op FF, de andere hadden een beetje tandplak, maar dat hadden ze op een andere brok ook wel gehad. Ik ben daarna overgestapt op Cavom, en dat ging toen iets beter, het was bij Gitte niet meer extreem.
Nu krijgt Gitte alleen nog maar Carnibest en zelfsamengesteld, en de plak is nu weg :).
Door danja
#177599
Mijn hondjes hebben ook een stralend gebit. Benji had tandsteen dat ik hem kreeg en stonk verschikkelijk uit zijn bekkie :P Nu ze Energique krijgen heeft hij ook een mooi gebitje. Ik hoef dus niet te poetsen wat ik zo af en toe deed. En hij hoeft er ook niet aan geopereerd te worden, want dat zou wel moeten als hij geen schoon gebitje zou krijgen.

Groetjes Anneke ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door