Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yari
#177669
Yep, hier ook zowel Yari (mijn eigen hond) als Yunah (de hond van 'm'n zussie) een stralend wit gebit! Yunah is nog maar net 1 jaar dus dat is dan ook niet zo verwonderlijk, maar Yari is bijna 3 en nog steeds spierwit! Een jaar geleden at ze nog brokken (diverse merken) maar toen zag je altijd na het eten wat restjes aangekoekt zitten aan haar kiezen en ze begonnen ook wat te verkleuren. Gelukkig heb ik ze met poetsen weer wit gekregen (deed dit wel bijna iedere dag). Toen ik overgestapt ben op het geven van elke dag versvlees ben ik gaan minderen met het poetsen en nu poets ik hooguit 1 keer per mnd a 2 mnd zo eens haar tanden, gewoon om het niet te verleren, maar ze zijn echt stralend wit! Poetsen is echt niet meer nodig! ;)
Door Marion
#177735
bas rouge schreef: Ja, het is inderdaad echt smerig, die plak. Maar kun jij dan een bepaald merk aanraden? Waarschijnlijk heb je dit probleem met alle geperste brokken en moet ik weer terug naar een geexpandeerde.
Ik ben verder wel content met FF, wat ontlasting (consistentie en hoeveelheid) betreft zelfs zeer. Ook de prijs vind ik niet idioot, prijzen van verschillende andere merken vind ik werkelijk absurd!
Echt jammer van die plak.

Groet, Sieneke
Ik zou aanraden alle brokken in de kliko te gooien :D en over te stappen op vers ;)
Door gertie
#178025
Ook hier stralende witte tanden bij allemaal :D de oudste is 8 jaar 8)ze krijgen CB en af en toe een lamsrib of kippennekken/vleugels.
Laatst gewijzigd door gertie op vr 01 okt 2004, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#178075
mientje is 13 die heeft ook witte tanden, ok het zijn geen witte puppy tanden maar het zijn volwassen witten tanden
Door Ordell
#178192
An schreef: Ja denk ik ook! Net zoals bij mensen neem ik aan dat je honden hebt met sterke tanden en honden met zwakkere tanden.
In dit geval ligt het toch anders. Het is begonnen na zijn 6e jaar toen hij botten is gaan krijgen. Als hij een zwak gebit zou hebben gehad had er op deze leeftijd al de helft van de tanden uit moeten liggen i.v.m. het pakwerk. Aangezien dit dus niet het geval is, sterker nog, hij heeft alle tanden nog, wijd ik toch echt de slijtage aan de botten.
Door k9-nero
#178196
nou ordell hier zijn de botten in goede aarden gevallen, hij ligt nog steeds in zijn hok en is er verzot op
Door Ordell
#178206
Dacht ik wel...... ;D
Je kunt het zeker niet afpakken.....? 8)
Door k9-nero
#178207
Ordell schreef: Dacht ik wel...... ;D
Je kunt het zeker niet afpakken.....? 8)

niet geprobeerd
Door Ordell
#178212
Moet je ook niet doen..... ;)
Laat hem maar lekker kluiven. ;D

grtjsssss
Door Lizzy
#178241
Ik denk dat vanaf een bepaalde leeftijd de tanden en kiezen gewoon gaan slijten. Of je ze nu brokken geeft en nepbotten + tennisballen of vers + botten: als ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt dan ontstaat er gewoon lichte tot milde slijtage. En ja, het klinkt beroerd, maar de gemiddelde leeftijd van een hond is 12. Wees positief, zeg 14. Nou, nou, zolang gaat zelfs een gesleten gebit nog wel mee...... Ik heb me jarenlang druk gemaakt om het gebit van Whoofer. Bedoel het niet bot, maar uiteindelijk is ze met een heel behoorlijk gebit gestorven aan maagkanker.....

Ik zie ook heel lichte slijtage bij mijn honden, maar ik vind het wel best.
Door Ordell
#178247
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid... ;)
Door gonny
#178278
k9-nero schreef:


niet geprobeerd
zou ik ook niet proberen!!! ;D ;D
Door Lizzy
#178287
Ordell schreef: Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid... ;)
Heb je het tegen mij of tegen iemand anders? Ben ik erg grof geweest.....? Het was echt niet mijn bedoeling om grof te worden/zijn hoor, maar ik ben de dingen wat gaan relativeren.....
Door Ordell
#178293
Lizzy schreef:

Heb je het tegen mij of tegen iemand anders? Ben ik erg grof geweest.....? Het was echt niet mijn bedoeling om grof te worden/zijn hoor, maar ik ben de dingen wat gaan relativeren.....
Ja het was tegen jou en nee, ik vond het niet bot ;D Want sterven met een hagelnieuw gebit is inderdaad ook weer zoiets.. ;)
Door Lizzy
#178297
Ordell schreef:

Ja het was tegen jou en nee, ik vond het niet bot ;D Want sterven met een hagelnieuw gebit is inderdaad ook weer zoiets.. ;)
Ja exact. Ik vond het zelf ook een beetje bot maar ja, een hond gaat gewoon maar een jaar of xx mee en dat geldt dus ook voor z'n gebit...... Da's niet leuk, maar wel een feit! Ik denk dat Brutus nog wel makkelijk 8 jaar met z'n gebit mee kan, ondanks dat er een stuk af is gevlogen en ondanks de lichte slijtage. Ik weet dat dat ook voor Max geldt. Max kan gewoon nog makkelik minimaal 8 tot 10 jaar met dat gebit doen. Dus: maak je geen zorgen en gun hem gerust die lol van z'n botje ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door