Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1547920
Bepaalde producten zijn duurder omdat het om vlees/orgaanvlees gaat voor menselijke consumptie en dan vind ik €6,95 niet zo extreem duur. Ik schrik juist vaak van hoe goedkoop vlees vaak is....

Halimas is geen barfleverancier, ze leveren aan de horeca en hebben een aantal barfproducten (de karkassen en nekken oa).

In Spanje wordt alles gegeten, daar betaal je voor runderkopvlees minimaal €10,- per kilo en nieren en lever kosten tussen de €7,- en €10,- per kilo , dan is €6,95 voor een stukje geitenvlees toch niet zo exorbitant hoog?
Door rheawithpixels
#1547950
Laura2004 schreef: Bepaalde producten zijn duurder omdat het om vlees/orgaanvlees gaat voor menselijke consumptie en dan vind ik €6,95 niet zo extreem duur. Ik schrik juist vaak van hoe goedkoop vlees vaak is....

Halimas is geen barfleverancier, ze leveren aan de horeca en hebben een aantal barfproducten (de karkassen en nekken oa).

In Spanje wordt alles gegeten, daar betaal je voor runderkopvlees minimaal €10,- per kilo en nieren en lever kosten tussen de €7,- en €10,- per kilo , dan is €6,95 voor een stukje geitenvlees toch niet zo exorbitant hoog?
Ook voor menselijke consumptie vind ik dit aan de dure kant. Betaal zelf 4 euro per kilo en dan zit er bijna geen vet aan.
Door Laura2004
#1547953
rheawithpixels schreef: Ook voor menselijke consumptie vind ik dit aan de dure kant. Betaal zelf 4 euro per kilo en dan zit er bijna geen vet aan.
Dan hebben we andere ideeën van wat duur is voor menselijke consumptie ;). Een echt goed stukje vlees (voor mezelf) kost minimaal €10,- per kilo, voor minder geld heb ik nog geen lekker stukje vlees gevonden (ik eet alleen maar biologisch vlees).
Door Laura2004
#1547954
Overigens zou ik voor mijn honden geen vlees kopen van €6,95 per kilo, ik koop bij Halimas alleen karkassen en nekken.
Door Laura2004
#1547999
rheawithpixels schreef: Ik koop wel jonge geit en dat is 6 euro per kilo. Ze zijn hier verwend  :D
Idd!  ;)
Door dana
#1548004
Het email adres wat er nu staat is van mij  ::) dus ik heb de lijst wel gemaild gekregen.
Maar zoals ik lees wisselt de kwaliteit nogal helaas dus jammer want het gaat mij vooral om kwartelkarkasjes .
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1548150
Ik heb vandaag m'n eerste bestelling bij Halimas opgehaald. Mijn ervaring:
Alles zag er top uit; lamssnippers was echt vlees. Karkassen en eendrugstukken goed bevleesd. en hele vriendelijke mensen.

Heb voor 't eerst een lamskop besteld..... wat issie groot!  :-[ :D
Door Laura2004
#1548172
Inge en Bono schreef: Ik heb vandaag m'n eerste bestelling bij Halimas opgehaald. Mijn ervaring:
Alles zag er top uit; lamssnippers was echt vlees. Karkassen en eendrugstukken goed bevleesd. en hele vriendelijke mensen.

Heb voor 't eerst een lamskop besteld..... wat issie groot!  :-[ :D
Ja, het ziet er meestal perfect uit hoor! Ik ben voornamelijk positief, maar een enkele keer valt het tegen (maar dat zijn uitzonderingen). Ik ben wel verbaasd over de lamssnippers, misschien toch weer een keer proberen.

En als je lamskop groot is, dan is het geen lamskop maar een schapenkop.... ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1548206
Laura2004 schreef: Ja, het ziet er meestal perfect uit hoor! Ik ben voornamelijk positief, maar een enkele keer valt het tegen (maar dat zijn uitzonderingen). Ik ben wel verbaasd over de lamssnippers, misschien toch weer een keer proberen.

En als je lamskop groot is, dan is het geen lamskop maar een schapenkop.... ;)
Ja, na hier gelezen te hebben, was ik blij dat ik maar 2 kg had besteld om te proberen. Toen ik 't zag was ik blij toen ie vroeg of 't iets meer mocht zijn  :)

Ik heb nog nooit eerder lams/schapekop gehad, dus ik weet niet offie echt groot is  ;D Maarre; maakt 't nog iets uit qua verteerbaarheid? (ik ga 'm in ieder geval geven en half terugnemen, want 't is wat groot voor 1 maaltijd  ;) )
Door Laura2004
#1548214
Als het echt een schapenkop is kan het nogal hard zijn en moeilijk(er) te verteren. Als je hem weegt kan ik beter inschatten of het van een lam of schaap is  ;)

Ik geef alleen in Spanje lamskoppen, die zijn heel klein en zacht, hier kreeg ik altijd alleen maar schapenkoppen (bij Halimas heb ik ze nog nooit besteld trouwens).
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1548233
Das wel flink voor een lamskop ja  :o
Hier wegen ze meestal rond de 1300gr, soms iets groter, soms iets kleiner.
Door Laura2004
#1548248
Die ik in Spanje geef wegen ongeveer 600 gram. Dus het is absoluut geen lamskop  ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1548261
Dan ga ik de schaar er maar 's even inzetten om te kijken of ik er doorheen kom....

't was toch om eens een keer te proberen, dus als 't niks is.... is 't niks  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door