Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1539025
Aangezien mijn hond kanker heeft en medicatie krijgt, krijgt hij gemalen vlees.
Deze medicatie heeft als enige bijwerking dat het misselijkheid kan veroorzaken, vandaar dat ze een speciaal dieet voorschrijven.
Dit zou moeten bestaan uit gekookt vlees, witte rijst en gekookte groenten. Misschien is de achterliggende gedachte hiervan dat gekookt sneller uit de maag is???

Ik heb van Bandit gemalen kippen, 30% bot en 70% vlees.
Ik voeg zelf gemalen broccoli toe en wat orgaan.

Wat zou ik verder nog moeten toevoegen om het compleet te maken??
(aangezien de basis dus voorlopig die kipmix is....)
Gebruikersavatar
Door kira
#1539281
Een eitje natuurlijk erbij. En wellicht kun je zelf ook vis malen? Maar krijgt die het niet meer weg, of is het omdat je de medicatie door het eten moet doen? En indien dat laatste, betekend dat dat je alles gemalen moet hebben? Ik deed hier voor de medicijnen die Dame indertijd allemaal kreeg steeds een deel gemalen spul (mn het vlees of zalmmix) daar ging de medicatie door en verder "normale" barf. Mag je geen andere groente geven? Dus bijvoorbeeld spinazie, andijvie en wortel?
Zelf zou ik denk ik ook nog navragen waarom dit dieet wordt voorgeschreven. Want ik zou de beweegreden willen weten.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1539282
Kun je niet aan nog een gemalen botsoort komen? (zelf malen?)
Want je percentage bot wordt zo nooit meer dan 30%, ik weet niet ofdat een probleem is?
Al denk ik bij lichtverteerbaar wel aan weinig bot.
Als achterliggende gedachte sneller uit de maag is, zou je vaker kleine beetjes gemalen kunnen voeren.
Wel lijkt me lastig op lange termijn dat je enkel kan afwisselen met groente en orgaan.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1539395
kira schreef: Een eitje natuurlijk erbij. En wellicht kun je zelf ook vis malen? Maar krijgt die het niet meer weg, of is het omdat je de medicatie door het eten moet doen? En indien dat laatste, betekend dat dat je alles gemalen moet hebben? Ik deed hier voor de medicijnen die Dame indertijd allemaal kreeg steeds een deel gemalen spul (mn het vlees of zalmmix) daar ging de medicatie door en verder "normale" barf. Mag je geen andere groente geven? Dus bijvoorbeeld spinazie, andijvie en wortel?
Zelf zou ik denk ik ook nog navragen waarom dit dieet wordt voorgeschreven. Want ik zou de beweegreden willen weten.
Eitje krijgt hij een paar keer per week, vissie ook, biogarde en ander opleuksel ook.

Er zijn een paar problemen, namelijk lang niet alle voeding is geschikt in t geval van kanker, en sommige voedingsmiddel kunnen wel samen met kanker, maar niet met de medicatie.
Aangezien de bijwerking van zijn medicatie misselijkheid en anorexia is, moet het spul zo veel en zo goed mogelijkm verdund worden...dat is dus al een reden om het gemalen te geven en alles gemalen, vanwege de verdunningsgraad.
Dus deel gemalen kan nu niet.
Andere groenten kan wel, maar dan moet ik even weten wat wat doet...zo las ik bv van wortel dat het tumorcelstimulerend zou zijn. Broccoli is juist anti-tumor, dus vandaar in ieder geval biologische broccoli.  :P

De reden dat dit dieet wordt voorgeschreven (of eigenlijk dus de gekookte vlees/rijst/groentevariant) is omdat hun ervaring is dat dit t minst misselijke gevallen oplevert.  :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1539399
May Linn schreef: Kun je niet aan nog een gemalen botsoort komen? (zelf malen?)
Want je percentage bot wordt zo nooit meer dan 30%, ik weet niet ofdat een probleem is?
Al denk ik bij lichtverteerbaar wel aan weinig bot.
Als achterliggende gedachte sneller uit de maag is, zou je vaker kleine beetjes gemalen kunnen voeren.
Wel lijkt me lastig op lange termijn dat je enkel kan afwisselen met groente en orgaan.
Ik ga wel mijn best doen om ook nog aan een andere gemalen botsoort te komen, maar wil dus graag biologisch...
Botpercentage vind ik wel hoog genoeg...Yuki heeft al snel te droge ontlasting, dus dit percentage is wel goed voor hem.
Ja, de achterliggende gedachte is dat het snel door de maag is, maar kleine beetjes is dus geen optie vanwege de toevoeging/verdunning van de Neoplasene.

Zou het niet voldoende zijn om de kipbotmix aan te vullen met verschillende diersoortorganen en soms wat spiervlees?? Ik weet, het is niet ideaal, maar in die omstandigheden zitten we nu ook niet...en op termijn??? Weet ook niet hoe relevant dat nog zal zijn??  :(

Dank jullie wel voor t meedenken...t valt niet mee om, rekening houdend met alles, alles spits te krijgen... :-[
Door Boez
#1539973
yuki11 schreef:
Dank jullie wel voor t meedenken...t valt niet mee om, rekening houdend met alles, alles spits te krijgen... :-[
't Is ook verdomde lastig.
Weet je, eerlijk gezegd zou ik me niet zo heel druk maken over de variatie en andere barf stelregels. Ik denk dat het belangrijker is dat Yuki goed eet, zo min mogelijk last heeft van de misselijkheid en dat hij geen dingen binnen krijgt die 'pro-kanker' kunnen werken.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1539980
Boez schreef: 't Is ook verdomde lastig.
Weet je, eerlijk gezegd zou ik me niet zo heel druk maken over de variatie en andere barf stelregels. Ik denk dat het belangrijker is dat Yuki goed eet, zo min mogelijk last heeft van de misselijkheid en dat hij geen dingen binnen krijgt die 'pro-kanker' kunnen werken.
Zoiets dacht ik eigenlijk ook... :-[
maar toch wil ik ook wel graag dat ie in ruime mate goede bouwstoffen binnen krijgt, want die heeft hij nu natuurlijk ook dubbel zo hard nodig...  ::)
Door Boez
#1540043
Tsja misschien is het een idee om wat meer verschillende soorten spiervlees te doen dan? Bij een bio slager heb je daarin misschien wat meer keus, of kan er misschien eens wat besteld worden voor je. En het hoeft dan ook niet super veel te zijn, maar dan heb je toch wat variatie.
Door Anne in Zweden
#1540333
yuki11 schreef: Zoiets dacht ik eigenlijk ook... :-[
maar toch wil ik ook wel graag dat ie in ruime mate goede bouwstoffen binnen krijgt, want die heeft hij nu natuurlijk ook dubbel zo hard nodig...  ::)
Kun je - en mag je, vooral - die bouwstoffen eventueel via een extra olietje hier en daar toedienen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door