Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1536884
Ik heb twee best wel zinnige honden met eten.
Zal een voorbeeld geven... ik geef Bubba paard en hij vind het heerlijk, heeft een paar keer kip tussen door gehad en wil zijn paard niet meer.
Bling eet eigenlijk altijd duck en toen ik bub zijn paard gaf wilde hij er niks van weten, maar nu vind hij het weer heerlijk en wil er soms zelfs zijn duck voor laten staan.
Dus komt er eigenlijk op neer dat ze eten waar ze zin in hebben  :-\
Is het dan handig om heel gevarieerd te gaan barfen in het begin en is het niet beter om eerst wat minder diersoorten te geven?
En zullen ze uiteindelijk wel goed gaan barfen?
Er zal mss uiteindelijk wel een diersoort tussen zitten wat ze niet weg zullen krijgen, zoals eend vinden ze beide erg vies (die van CB iig).
Maar zou wel fijn zijn als ze wat meer lusten zodat ik uiteindelijk lekker gevarrieerd kan gaan barfen met ze.
Of is het mss handig om eerst 2 dagen ofzo in de week te gaan barfen naast het kvv.
Hoe was dat bij jullie voor de eerste keer?
Laatst gewijzigd door BubbaBling op di 02 mar 2010, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#1536977
Mijn ervaring met mutsige honden is dat het vaak tikkie verwend is  :P
Het kan zijn dat ze gewoon net ff te veel krijgen en dus niet genoeg honger hebben, het kan zijn dat ze ervaren hebben dat de baas wel met iets anders op de proppen komt als ze gaan mutsen.
De remedie is dan zorgen dat ze wel honger hebben. Honden vallen niet direct dood om als ze een keer een dag, of zelfs 2 dagen niet eten. Wel krijgen ze daar gezonde trek van.
Als er geen duidelijke reden is waarom ze met hun eten mutsen zou ik deze techniek eens uitproberen.
#1536983
Mevroi Kruim schreef: Mijn ervaring met mutsige honden is dat het vaak tikkie verwend is  :P
Het kan zijn dat ze gewoon net ff te veel krijgen en dus niet genoeg honger hebben, het kan zijn dat ze ervaren hebben dat de baas wel met iets anders op de proppen komt als ze gaan mutsen.
De remedie is dan zorgen dat ze wel honger hebben. Honden vallen niet direct dood om als ze een keer een dag, of zelfs 2 dagen niet eten. Wel krijgen ze daar gezonde trek van.
Als er geen duidelijke reden is waarom ze met hun eten mutsen zou ik deze techniek eens uitproberen.
Niets aan toe te voegen.
Als ze bij mij niet aten pakte ik het eten weg en 's-avonds zette ik het terug. Aten ze dan weer niet dan weer weg pakken en weer opnieuw.
Ze krijgen van mij dan 5 minuten de tijd zoniet dan maar niet. Als je dit een paar ker doet eten ze wel als je het neer zet.
#1537090
Het kan volgens mij ook gewoon zijn dat ze iets echt niet lusten. Van merk A hoef ik bevoorbeeld de rund/kip echt niet te voeren aan 1 van mijn honden, terwijl als ik merk B. Voorzet (ook Rund/kip) het in 1x op is. Sinds ik afwissel met meerdere vleessoorten gaat alles erin als koek, maar het is nooit echt een vaste volgorde en het kan ook zijn dat ze 2 soorten op 1 dag krijgen, of 2 dagen dezelfde soort etc. Vooral mijn oudste hond kan echt mutsen, maar heeft met Versvlees nergens last van. Mijn ervaring is dat mijn eigen honden prima aanvoelen wat hun lijf e.d. nodig heeft of niet.
#1537151
Dat ze verwend zijn wist ik al  ;D  :-[
Beetje boel mijn schuld ook  :-X  tja soms wil je een beetje TE veel goed doen voor ze.
Maar dat is eigenlijk wel meer bij bling, als bub het lust eet hij het wel.
Maar goed zal zorgen dat ze wat honger krijgen.
Net trouwens kippenhart kippennekken lamshart en kippenlever gescoord.
De kippenhart ging er bij bub heerlijk in bij bling niet en de lever bij geen van beide.
Lamshart probeer ik vanavond en de kippennekken weet ik gelukkig dat ze dat lusten.
Eerst alles nog een beetje op de test.
Door Too
#1537459
Poezen zijn een beetje anders maar:
deze dames poes zijn helemaal niet lastig, zelfs een frutje pens gaat er best in,alleen -vermoedelijk wat sterker ruikend- stukje wild, paard of duif lang niet op t menu staat dan heb ik ineens 1 miemel... -hoefiknie-

Geen probleem volgende ronde staat t er weer ... dan gaat t probleemloos naar binnen
De enige definitieve weigering [na 4xaanbieden =2dagen] is hier houtduif en muis  :D

Moraal van t verhaal... beetje streng zijn, ze vallen niet zomaar om
Gebruikersavatar
Door Else
#1537575
Onze hond lust ook niet alles.
Ondanks dat ik het een keer heb vol gehouden om 5 dagen achter elkaar hem hetzelfde voor te zetten.........
Resultaat: onze hond was geheel van slag: kotsen, dunne poep etc :-[.
Toen ben ik toch maar gestopt met die strategie en heb besloten dat hij het dan blijkbaar echt niet lust (waarschijnlijk ook verwend maar goed....)
Ik weet nu 6 diersoorten die hij wel lust en dat vind ik genoeg variatie.
Hij lust geen eend, haas, gans, duif, konijn en fazant maar dan blijft er nog genoeg over!
Heb overigens alles wat hij niet lust door de gehaktmolen heen gegooid en doe er zijn groentenmix overheen (waar ook sardientjes in zitten) en dan eet hij het wel op.
#1537631
Ja ik ga het gewoon een paar keer achter elkaar geven en als ze het echt niet eten (na een paar dagen ofzo) weet ik dat ik dat niet meer hoef te geven.
Anders zijn er eerst wel trucjes door het in gekookt water te leggen en dan steeds minder tot ze het rauw eten.
Ik krijg ze wel zo ver  ;D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1537776
hier aten ze ook geen rauwe lever , hart etc. , dit heb ik voor de eerste keren helemaal gedroogd en gevoerd .
later heb ik het steeds minder lang gedroogd , en nu eten ze t ondertussen rauw .
( kippenhart lusten ze overigens nog steeds niet)
#1538718
Bubba eet vrolijk de nekken tussen de hartjes weg  :(
Nekken vandaag gemaald met de blender met struisvogel... en hij eet t niet  >:(
Mss handig om in het begin wat minder te varieren en wat meer geven wat hij wel lekker vind en dan langzamerhand dingen toevoegen /  vervangen?
Of is dat weer verwend  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door