Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1529768
Na een tijd half Barf, half kvv te hebben gedaan ga ik toch nu de stap weer zetten naar volledig barf.
d.w.z. weer voor Jane en eindelijk voor Charlie. :biggrin2:

Ik ben hier toch al een heel tijdje en lees veel, maar mijn onzekerheid speelt mij even parten.
Qua hoeveelheid botsoorten;
Jane is nogal gulzig dus haaskarkas vind ik eigenlijk niet prettig voor haar en konijn en kwartel lust mevrouw niet.
Dus voor haar kom ik op kip (nek en karkas), eend (nek en rug) en parelhoen.
Wel krijgt ze er natuurlijk verschillende soorten spiervlees bij.
Is dit voldoende afwisseling of is het karig?

Wel kan ik aan gemalen haaskarkas komen, maar daar zit ook orgaan doorheen, dus moeilijker rekenen.
Maar zou dit een zinvolle aanvulling zijn?

Ik ga voor haar ook fazant proberen (dat qua hardheid vergelijkbaar met konijn en eend?), maar weet nog niet of zij dit gaat lusten.

Voor Charlie heb ik genoeg, die vind konijn ook lekker en kwartel ook, dus voor hem heb ik die haas niet nodig.

Graag jullie idee hierover, alvast bedankt van een onzekere muts. :-*
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1529829
Wat is wijsheid? Wijsheid is wat je kunt krijgen en wat je honden eten, toch?
Als één van beiden niet mogelijk is, heb je niets aan variatie. Hier krijgen ze kip, eend, zalm en haaskarkas. Heb geen mogelijkheid voor geit in de buurt dus dan houdt het op.
Door Linda & Kay
#1529834
Als je genoeg varieert in spiervlees dan zijn 3 botsoorten prima!  :)
En je kan altijd nog proberen of ze dingen over een tijdje wel eet. Kay heeft heel lang ook alleen maar kip, eend en kwartel gekregen qua bot, dat ging ook prima.
Door Lizzy
#1530110
Bernie schreef: Na een tijd half Barf, half kvv te hebben gedaan ga ik toch nu de stap weer zetten naar volledig barf.
d.w.z. weer voor Jane en eindelijk voor Charlie. :biggrin2:

Ik ben hier toch al een heel tijdje en lees veel, maar mijn onzekerheid speelt mij even parten.
Qua hoeveelheid botsoorten;
Jane is nogal gulzig dus haaskarkas vind ik eigenlijk niet prettig voor haar en konijn en kwartel lust mevrouw niet.
Dus voor haar kom ik op kip (nek en karkas), eend (nek en rug) en parelhoen.
Wel krijgt ze er natuurlijk verschillende soorten spiervlees bij.
Is dit voldoende afwisseling of is het karig?
Dat is voldoende hoor!
Wel kan ik aan gemalen haaskarkas komen, maar daar zit ook orgaan doorheen, dus moeilijker rekenen.
Maar zou dit een zinvolle aanvulling zijn?
Ach. Ik vind gemalen spul niks dus ik zou het niet geven.
Ik ga voor haar ook fazant proberen (dat qua hardheid vergelijkbaar met konijn en eend?), maar weet nog niet of zij dit gaat lusten.
Als ze kwartel niet moet.....? Ik ben bang dat je fazant dan helemaal kunt vergeten. Bij mij vinden ze fazant echt niet te eten, alle 3 niet! Ik vind het vergelijkbaar met eend.
Voor Charlie heb ik genoeg, die vind konijn ook lekker en kwartel ook, dus voor hem heb ik die haas niet nodig.

Graag jullie idee hierover, alvast bedankt van een onzekere muts. :-*
Gewoon lekker kip, eend en parelhoen voeren dat is meer dan genoeg!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1530294
Bedankt voor jullie antwoorden. :-*

Ga ik lekker stoeien met de kip, eend en parelhoen en voor Charlie konijn erbij. :biggrin2:
Ze krijgen natuurlijk wel veel afwisseling in het spiervlees.
Je wilt het toch zo goed mogelijk doen voor je lieffies he.  :D
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 24 feb 2010, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boez
#1530331
Lizzy schreef:
Gewoon lekker kip, eend en parelhoen voeren dat is meer dan genoeg!
Maakt het dan niet uit dat het alleen maar bot van gevogelte is?
Door Lizzy
#1530441
Boez schreef: Maakt het dan niet uit dat het alleen maar bot van gevogelte is?
Nee, ik vind van niet. Ook al is het alle drie gevogelte, het is toch alle drie weer anders. Het heeft ook alle drie specifieke voedingsstoffen. En daar komt bij dat TS wel vlees en orgaanvlees van andere diersoorten gaat geven, dus variatie genoeg!
Door Boez
#1530540
Thanx :)
Ik vroeg me dat laatst n.a.v. een ander draadje ook al af, vandaar.
Wat niet gaat dat gaat niet, en als je alleen gevogelte kan voeren om whatever reason is dat ook prima, het moet wel werkbaar blijven. Maar ik vroeg me dus af of dat op bot-gebied wellicht te beperkt is. Volgens jou dus niet.

Voeren we bot eigenlijk puur voor de calcium behoefte, of halen onze salonwolven daar ook nog andere voedingsstoffen uit?
Door ulla
#1530848
Boez schreef: Thanx :)
Ik vroeg me dat laatst n.a.v. een ander draadje ook al af, vandaar.
Wat niet gaat dat gaat niet, en als je alleen gevogelte kan voeren om whatever reason is dat ook prima, het moet wel werkbaar blijven. Maar ik vroeg me dus af of dat op bot-gebied wellicht te beperkt is. Volgens jou dus niet.

Voeren we bot eigenlijk puur voor de calcium behoefte, of halen onze salonwolven daar ook nog andere voedingsstoffen uit?
Ze halen er buiten het calcium ook andere voedingsstoffen uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door