Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Asthor
#1528967
Hoi Allemaal,

Ik lees wel eens dat sommige 's ochtend spiervlees of orgaanvlees voeren en 's avonds bot, of andersom. Ik geef altijd 's ochtends bot met wat spiervlees of orgaanvlees, en 's avonds ook bot met spiervlees of orgaanvlees en groente. Dan krijgt hij 3x per week laat in de avond nog wat kwark met 1 ei. Maar wat is nu wijsheid, 's ochtends orgaan of spiervlees en 's avonds bot, of andersom, of gewoon zoals ik het nu doe. Is niet erg handig natuurlijk zoals ik het doe....  :o

Groet,
Sabine en Asthor  8)
Door tiny
#1528973
Dan blijft er hier wel heel weinig, in hoeveelheid, over om te voeren.
's Ochtends krijgen ze hier een flinke lepel bio yoghurt, 's avonds barf. De een anderhalf ons, de ander twee en een half, soms 3, ons.
Na de laatste wandeling krijgen ze een gedroogd pensstaafje. Thats it :D
Door conleeuw
#1528976
ik voer in een keer per dag en alles bij elkaar, heel af en toe met name als de schijnzwangere teven miepen voer ik twee keer per dag ;)
Door Alba
#1529031
Ik voer 2 keer  per dag, 's morgens vleesbot en spiervlees en 's avonds orgaan en groente. Dat bevalt prima. Ik voer het vleesbot 's morgens omdat ik haar daarna graag wil kunnen zien, je weet maar nooit. Op dagen dat we veel gaan doen, draaien we het om zodat ik me minder zorgen maak over of ze wel genoeg rust heeft gehad na het eten.
Door Boez
#1529102
Asthor schreef: Maar wat is nu wijsheid, 's ochtends orgaan of spiervlees en 's avonds bot, of andersom, of gewoon zoals ik het nu doe. Is niet erg handig natuurlijk zoals ik het doe....  :o
Dat maakt echt niet uit, doe het zoals jij het handig vindt.
Door Esther Q
#1529182
Ik heb het allebei gedaan, verdeeld over twee porties, vleesbot savonds en smorgens de rest en vervolgens een maal daags, wat we ook nu nog doen. Bij mij is het vooral het praktische dat bepaald hoe ik voer.
Gebruikersavatar
Door pike
#1529197
Ik voer 1x per dag, en dan krijgen ze alles; vleesbot, spiervlees, orgaanvlees en groente. Een eventueel eitje gaat daar ook gewoon bij.    ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1529210
Asthor schreef: Hoi Allemaal,

Ik lees wel eens dat sommige 's ochtend spiervlees of orgaanvlees voeren en 's avonds bot, of andersom. Ik geef altijd 's ochtends bot met wat spiervlees of orgaanvlees, en 's avonds ook bot met spiervlees of orgaanvlees en groente. Dan krijgt hij 3x per week laat in de avond nog wat kwark met 1 ei. Maar wat is nu wijsheid, 's ochtends orgaan of spiervlees en 's avonds bot, of andersom, of gewoon zoals ik het nu doe. Is niet erg handig natuurlijk zoals ik het doe....  :o

Groet,
Sabine en Asthor  8)
Als deze methode jou en je hond goed bevallen dan is wijzigen niet persé nodig. Er zijn ook mensen die maar 1 soort op een dag geven, dus vandaag vleesbot morgen, orgaan, overmorgen spiervlees, allemaal leuk, en prima, als je hond het er ook maar goed mee doet. Hier zouden ze van alleen orgaan erg dunne ontlasting krijgen, dus hier is orgaan altijd in combi met vlees en/of vleesbot.
Door tessa
#1529254
Ik voer inderdaad de ene dag spiervlees , de andere dag orgaan etc.
Dus maar een soort op een dag.
Mijn honden hebben daar geen last van en voor mij is dit het handigst.
Door Nynke
#1529259
ik voer 1 keer per dag en eigenlijk elke dag spiervlies en vleesbot en om de dag iets van orgaan erbij  :)

's ochtends krijgen ze alleen maar een stukje gedroogd vlees  :)
Door Chubby
#1529269
Ik voer 2x per dag. Mijn hond is al wat ouder en het zo altijd al zo gewend, de naaktkat heeft gewoon minimaal 2x daags energieaanvoer nodig.

Ik voer 's morgens spiervlees of orgaanvlees en 's avonds vleesbot. Wij werken overdag en hebben 's morgens minder tijd om te wachten tot het vleesbot verorberd is, vandaar.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1529290
De afgelopen weken heb ik iedere dag in 1x vleesbot, spiervlees en orgaan gevoerd,
maar sinds 3 dagen ben ik overgestapt naar de ene dag vleesbot en spiervlees en de andere dag vleesbot en orgaan
(ik wil naar 5 dagen met spiervlees en 2 dagen met orgaan).
Eens kijken hoe dat bevalt, want dat lijkt me makkelijker met portioneren.

Maar als jou dit goed bevalt en je hond doet het er goed op zo, dan is het toch prima!  :)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1529316
Ik voer hier 1x per dag, 5 of 6 dagen per week.
4x per week vleesbot met spiervlees, 1x per week vleesbot met orgaan, 1x in de 2 weken pens.
Groentes krijgen ze wanneer ik zin heb om een mix te maken en overblijfsels van ons eigen eten.
Eitje wordt zo 1 a 2 keer in de week erbij gegeven
Door Mevroi Kruim
#1529328
Ik voer ook 5 a 6x pw. Elke dag iets van vleesbot en afwisselend orgaan en spiervlees erbij, of soms ook alles tegelijk, hoe het uitkomt. Nooit alleen orgaan behalve op een pensdag, hier ook 1x per 2 weken. En af en toe een groentemix, vooral voor Tara. Kátur krijgt restjes groente van ons, dat vindt 'ie veul lekkerder  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door